ROCKON
Ny medlem
Då har man legat på sjukhus igår.
Var uppe och skulle köpa en hoj i Värnamo.
En R1-98 mattsvart med highpipe, stålomspunna slangar. KN-filter mm
Priset var 41000 . . . vilket var väldigt billigt.
Testkörde den en runda och allt kändes fint.
PÅ vägen tillbaka till säljaren körde jag på en lite öde 90 väg i 80-90 km/h max.
Plötsligt körde där ut en vit bil mitt framför mig från vänster ca 20 m ifrån.
Bromsade för livet . . .kom närmre och närmre bilen tills att jag blev tvungen att låsa bakdäcket och lägga mig på sidan för att inte ramma bilen.
Kasade ytterligare 70-80 m på högersidan.
Motorcykeln kasade förbi den vita bilen samtidigt som den vita bilen förstår att han gjort fel. Idiot jäveln smiter ifrån olycksplatsen och där blir jag liggande själv kvar.
Jag ser hur motorcykeln fattar eld och försöker springa efter den med halva högra knäskålen hängande utanför knät för att försöka släcka elden på hojen som brinner för fullt.
Förstår snabbt att det var meningslöst att ens försöka.
Några bilar stannar till och ringer efter ambulans och polis.
Polisen åkte ut för att leta rätt den vita bilen utan några lyckade resultat.
När sen polisen kommer och snackar med mig berättar dem för mig att hojen är oförsäkrad.
Jag hade dock 2 vänner med mig upp som kan intyga att jag frågade om hojen var försäkrad innan jag provkörde den, annars hade jag aldrig testkört den.
Dem sa då att den var försäkrad !!
Ambulansen hämtade mig och körde in mig till akuten.
Hela högra knät var förstört in till knäskålen, köttsår längs med hela högra låret, ett stukat finger, skadad vänsterfot, smärtor i nacke, axel, bröst och rygg.
Röntgades X antal ggr och sydde sen ihop det som där var kvar av knät.
Killarna stod sen utanför och väntade med en armè agressivt och försökte kräva mig på pengarna.
Själv så menade jag på att detta var en försäkrings och polisfråga och att våra försäkringsbolag skulle göra upp denna saken.
Det är ju det ända rättsliga rätta . . även polisen menade på detta.
Tittade även till hojen som som såg ut som ett riktigt lik uppbrunnen och kass.
Lyckades ta oss hem utan en misshandel.
Dem meddelade dock klart och tydligt att dem skulle komma och knacka på min dörr om inte pengarna fixas fram av mig eller försäkringsbolag.
Nu ligger man hemma sjukskriven.
Vad fan ska jag göra ????!!!!
En smitning utan vittne och killen hade inte den försäkrad som han ändå intygade.
Ska jag behöva betala 41000 för ett lik när det inte är mitt fel ??
Tacksam för kommentarer och tips grabbar !!
Rock on !!
Var uppe och skulle köpa en hoj i Värnamo.
En R1-98 mattsvart med highpipe, stålomspunna slangar. KN-filter mm
Priset var 41000 . . . vilket var väldigt billigt.
Testkörde den en runda och allt kändes fint.
PÅ vägen tillbaka till säljaren körde jag på en lite öde 90 väg i 80-90 km/h max.
Plötsligt körde där ut en vit bil mitt framför mig från vänster ca 20 m ifrån.
Bromsade för livet . . .kom närmre och närmre bilen tills att jag blev tvungen att låsa bakdäcket och lägga mig på sidan för att inte ramma bilen.
Kasade ytterligare 70-80 m på högersidan.
Motorcykeln kasade förbi den vita bilen samtidigt som den vita bilen förstår att han gjort fel. Idiot jäveln smiter ifrån olycksplatsen och där blir jag liggande själv kvar.
Jag ser hur motorcykeln fattar eld och försöker springa efter den med halva högra knäskålen hängande utanför knät för att försöka släcka elden på hojen som brinner för fullt.
Förstår snabbt att det var meningslöst att ens försöka.
Några bilar stannar till och ringer efter ambulans och polis.
Polisen åkte ut för att leta rätt den vita bilen utan några lyckade resultat.
När sen polisen kommer och snackar med mig berättar dem för mig att hojen är oförsäkrad.
Jag hade dock 2 vänner med mig upp som kan intyga att jag frågade om hojen var försäkrad innan jag provkörde den, annars hade jag aldrig testkört den.
Dem sa då att den var försäkrad !!
Ambulansen hämtade mig och körde in mig till akuten.
Hela högra knät var förstört in till knäskålen, köttsår längs med hela högra låret, ett stukat finger, skadad vänsterfot, smärtor i nacke, axel, bröst och rygg.
Röntgades X antal ggr och sydde sen ihop det som där var kvar av knät.
Killarna stod sen utanför och väntade med en armè agressivt och försökte kräva mig på pengarna.
Själv så menade jag på att detta var en försäkrings och polisfråga och att våra försäkringsbolag skulle göra upp denna saken.
Det är ju det ända rättsliga rätta . . även polisen menade på detta.
Tittade även till hojen som som såg ut som ett riktigt lik uppbrunnen och kass.
Lyckades ta oss hem utan en misshandel.
Dem meddelade dock klart och tydligt att dem skulle komma och knacka på min dörr om inte pengarna fixas fram av mig eller försäkringsbolag.
Nu ligger man hemma sjukskriven.
Vad fan ska jag göra ????!!!!
En smitning utan vittne och killen hade inte den försäkrad som han ändå intygade.
Ska jag behöva betala 41000 för ett lik när det inte är mitt fel ??
Tacksam för kommentarer och tips grabbar !!
Rock on !!
)