Sjukfråga?

Putte

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2005
Hoj
Tillfällligt utan
Har fått nått fel på min kropp.. Börja här om dagen som en enorm träningsverk i hela kroppen ( trotts att jag inte gjort nått speciellt ) och har bara blivit värre.. Nu gör det dels ofattbart ont att ens röra sig och har nästan ingen kraft i kroppen.. Orkar knappt lyfta en tallrik.. Sitter jag still en stund och ska resa mig så är smärtan nått helt ofattbart..

SH brukar ju ha svar på skumma frågor.. nån som vet va det kan va? :)

Cervantes skrev:
2591042 Har fått nått fel på min kropp.. Börja här om dagen som en enorm träningsverk i hela kroppen ( trotts att jag inte gjort nått speciellt ) och har bara blivit värre.. Nu gör det dels ofattbart ont att ens röra sig och har nästan ingen kraft i kroppen.. Orkar knappt lyfta en tallrik.. Sitter jag still en stund och ska resa mig så är smärtan nått helt ofattbart..

Antingen har du en riktigt ordentlig förkylning på gång...eller influensan.
Dessa båda kan sätta sig i leder och i muskler,vilket förklarar din värk. Man blir ofta helt orkeslös oxå :(
Bamyl eller alvedon,är det troliga som hjälper.(eller annan valfri smärtlindring)

Krya på dig.

//Lillan

Så där har jag känt flera gånger, dock har det aldrig gått så långt. När jag fick blodinfektion så var det dock något liknande. Du bör nog kolla upp det iallafall.

Tack för svaren.. Hade lite feber för några dagar sen men den gick över direkt Har tänkt ringa farbror doktor i morrn men tänkte man får nog lite bra svar här tills dess :) Va gaska ok tills nu på kvällen då det blivit mycket värre.. aja ordnar sig i morrn :tummenupp

Cervantes skrev:
2591068 Tack för svaren.. Hade lite feber för några dagar sen men den gick över direkt Har tänkt ringa farbror doktor i morrn men tänkte man får nog lite bra svar här tills dess :) Va gaska ok tills nu på kvällen då det blivit mycket värre.. aja ordnar sig i morrn :tummenupp

Influensa brukar ge hög feber och uttalad sjukdomskänsla, frysningar, muskelvärk, huvudvärk. Ofta torr hosta efter något dygn. Feber + hosta har högst predektivt värde.

Inkubations tid ca 3 dygn.

Cervantes skrev:
2591042 Har fått nått fel på min kropp.. Börja här om dagen som en enorm träningsverk i hela kroppen ( trotts att jag inte gjort nått speciellt ) och har bara blivit värre.. Nu gör det dels ofattbart ont att ens röra sig och har nästan ingen kraft i kroppen.. Orkar knappt lyfta en tallrik.. Sitter jag still en stund och ska resa mig så är smärtan nått helt ofattbart..

Jag får alltid en HEMSK muskelvärk när jag får influensa..sällan täppt i näsan och sådana saker..bara otroligt matt, svag och frusktansvärt ont i musklerna.
Ring doktorn..tror dom flunsan är det bara att rida ut det. Räkna med en vecka eller så.

Cervantes skrev:

Kan vara en allvarlig form av hojabstinens, när körde du senast? :)

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg