Sjuka priser !

TokJohan

Medlem
Gick med
15 Jul 2003
Hoj
290 hk...Fast på 4 hjul
Tycker synd om alla dem stackare som försöker sälja sina hojar just nu !!
Om man kollar alla annonser så e dem flesta sjukt billiga och ändå blir dem inte köpta :(
Själv köpte jag min zx9 98 i våras (iof av mc-handlare) för 59000 då hade den rullat ca 2400 mil.
Nu ser man 00:or-01:or R1,ZX9,CBR m,m med helsystem osv för typ samma pris..
Är det kanske alla ny 04:or som drar ner priset pga av att dem har så mycket fler hk/kilo än vad tidigare modeller varit i närheten av (undantag GSX 1000R)

Vilken tur att man tänker behålla pärlan !! :yoparty

// TOK :fyllisar

jo en del hetsar o ska ha nytt, de vill absolut inte bli ertappade med en några år gammal hoj.
Behåll hojen, vi kan köpa en sån där 04a senare när de har åkt sina 1500 mil på dem o ska ha nästa modell med 5 hk mer eller nåt:-)

Det är väl inte så synd... om
man letar båge som jag gör :rolleyes:
Undrar bara ungerfär hur mkt mer det
kommer kosta till våren?

Ja, tur att man inte är så mode bunden å istället säljer sin gamla skorv, nej uppfräschade läckra twin ska det ju vara, förrän till våren (å då för 10'mer)!
/F. :D

Just nu finns det väldigt få köpare (läs: ingen som vill pynta för nåt man inte vill ha förrän till våren) och väldigt många säljare (läs: folk som inte vill pynta för försäkring, garageplats etc. för något man ändå ska byta till våren)

Normal marknadsekonomi, till våren stiger priserna som krokusar :va

gladh

Bara att vänta tills våren, eller göra klipp nu..
Köpte både hojjarna nu på höstkanten, finns ändå inget vettigt att lägga degen på på hösten :rolleyes: :D

nä, samma här, jag köpte inget föränn man kunde pruta och välja runt lite.
Men jag bor ju i skogen och behöver inte hyra garageplatser eller nåt sånt under vintern så det gör inte nåt om det får stå ett tag.

Puckon som jag t.ex. Som vet vad man vill ha.

Iceman1975 skrev:
Vem vill köpa en hoj nu när man knappt kan provköra.... :va

Föressten, sjuka priser : Splitt ny Z1000, 80 papp, dessutom inte privat, utan på affär... skriver inte ut namnet så jag slipper gap om att jag gör reklam. Det är billigt... har inte gått en mil... jösses.

//P

Motorcykel ska köpas dyrt och säljas billigt, om man nu har tur och har något kvar att sälja med tanke på halvförsäkring.

Sugar skrev:
Det är väl inte så synd... om
man letar båge som jag gör :rolleyes:
Undrar bara ungerfär hur mkt mer det
kommer kosta till våren?

Du får lägga på minst 7-10 tusen om du ska köpa den på våren !!
Köp nu å ställ i garage, det skulle jag gjort om jag visste detta i våras när
jag köpte min diamant :va :gnissla

// TOK :fyllisar

Jag är en stackare som försöker sälja hoj nu!! :) Men det ska nog gå bra!! Annars får den stå o bli dyrare till våren...

Dessutom går det fortfarande att provköra i skåne!! :tungan

Ett tag till............... :tummenupp

en kusin till mig köpte en gsxr 750cc ny och ´hade in den hos mc express och satte turbo(?)tror det var det han gjorde sen hann han köra 200mil sen körde hans polare omkull och vart fölamad.Då vågade han inte köra hoj nå mer så då sålde han den för 65 000 :kocko

Pejo skrev:
Hehe, du skrev "knappt". Dessutom kan man bedöma hojjar på andra grunder också.

//P

Det kan man säkert..
Själv provkörde jag en hoj i sommras som var kanonfin..
Men inte lika trevlig när man skulle bromsa...
Skivorna var inte felet, ägaren skylde på däcket..
Ialla fall så hade jag aldrig märkt felet om jag inte provkört..

Sen om man köper av nån man känner och litar på så är det ju en annan sak..

//Lännström

jag köpte min båge 1 november,,, Det gick kalas å provköra, men kallt var det.... Nu står hon i värmen å bara väntar på våren...

jag handla min Kawasaki ZX6R -97 för 39 K för någon veckan sedan, har inte fått hem den än men den är påväg. Den är i mycket fräsht skick och går mycket mjukt i motorn. Känns som ett bra pris i alla fall.
Jag är nöjd :tummenupp

Mc köp är aldrig ekonomiskt försvarbart jag har försökt hitta på ursäkter till sambon men det slutar alltid med dessa sista ord från mig VILL HA och det funkar utmärkt.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park