Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
FUBAR skrev:Plus 3%, plus 25% på totalet. Om svärdet är fint så är det ju billigt ändå. Väck tråden när du fått det, själv blev jag lite sugen på att köpa ett fejk hattori Hanso-svärd.
Har du ett i den klassen (riktiga skräpsvärd-klassen)? Hmm tror jag avstår isfChii skrev:gör ej det dom är rkitiga skräp svärd, Det är billiga leksaker i ohärdat stål, har sett ett i verkligheten, Jag har et snyggt svärd du kanfå köpa om du vill ha ett i den klassen, PMa det är en bushido katana
FUBAR skrev:Har du ett i den klassen (riktiga skräpsvärd-klassen)? Hmm tror jag avstår isf![]()
Eller iof, kan du inte lägga upp en bild på det och säga priset så ska jag fundera på det. Ska ju inte slåss med det så kvaliten spelar ingen större roll.
hållundan skrev:Vad fan ska man med ett svärd till?
Ja, sämsta smörjan jag sett. Någonsin.Chii skrev:har du sett kill bill?![]()
hållundan skrev:Vad fan ska man med ett svärd till?
McFille skrev:Pilla sig i naveln, rensa naglarna, skära gurka, spegla sig i, hacka lök, trimma häcken, bryta mot knivlagen, skrämma jehovas vittnen, ja listan kan göras oändligt...frågan är snarare vad man INTE ska ha ett svärd till?!![]()
UrbanTiger skrev:Vann en aution på en 7" LCD för 14€![]()
Killen ville ha 100€ i frakt och försäkring.
Han fick inte några pengar![]()
Han har inte lämnat någon negativ feedback och inte heller anmält non paying bidder. Jävla skojjare.
Du vet aldrig när du blir överfallen av 10-15 ninjas. Därför kan det vara bra att ha ett svärd till hands.hållundan skrev:Vad fan ska man med ett svärd till?
Men det var ett jävla tjat om "fraktförare". Posten tar EJ ut någon extra speditionsavgift för transport inom landet som du ordagrant skrev, de tar ut en expeditionsavgift för att handha inkrävandet av tull- och momsavgifter. Det är en jävla skillnad.UrbanTiger skrev:Satan va tröga människor det finns![]()
http://www.tullverket.se/se/Privat/handla_via_internet/
Beoende på vilken fraktförare som används.
Agamemnon skrev:Posten tar ut en admin avgift för att dom jävlas med momsen ja, men inte för att frakta ut paketet. Ser man till att slippa momsen så kostar det noll, zipp, nada att hämta ut paketet! Kan inte komma ihåg när ja fick moms på något utländskt senast och ja skickar ett par gånger i månaden från usa.
Anänder uteslutande USPS EMS då detta bara tar 4-5 arbetsdagar. Fraktpriset hittar man här http://ircalc.usps.gov/default.asp?Mode=Intl_Single&CID=10411
Bra deal isåfall, ingen superdeal men inget fel alls.Chii skrev:Fyndet är bärgat, Jag hämtade ut paketet idag och är nöjd. Det är inget unique item det ser man direkt men det är ett fint svärd med en handhärdad klinga i carbonstål. Det som indikerar massproducerad kopia är rocka skinnet samt lite andra saker. Total priset med frakt blev 720 spänn om jag minns rätt så UTs teorier var svammel. Jag är jättenöjd
honkiie skrev:Bra deal isåfall, ingen superdeal men inget fel alls.
RWD skrev:Man ska betala tull och moms på allt som köps utanför EU men i praktiken slinker en hel del igenom, främst små & billiga saker.
Jag har beställt 20-30 grejer från USA/Hongkong och "åkt dit" på tull och moms 2 ggr. Att man slipper beror i många fall att säljaren deklarerar varan som "Gift" med ett varuvärde som understiger 500 skr. Läs mer om det nedan:
http://www.tullverket.se/se/Privat/handel_med_utlandet/gava_fran_utlandet.htm
Säljaren anger varuvärde på paketet och det ligger till grund för tullens beräkningar. Detta varuvärde ska inkludera frakt eftersom man betalar tull och moms även på denna.
För att staten inte ska bli helt blåsta på falska värdeangivelser verkar de jämföra paketets värdeangivelse mot den medföljande fakturan över ett visst belopp. Jag hittade nedanstående på en amerikansk sida.
"Our experience has been that any order to Sweden that exceeds $100 in value will be returned to us if an invoice is not included with the customs documentation. Such returns are erroneous and may be due to overzealous attempts to collect fees and duties. As a result, all orders to Sweden exceeding $100 in value include invoices with their customs paperwork."
Japp, du får ett belopp på fraktsedeln om hur mycket du ska betala och får betala det när du hämtar paketet.Chii skrev:Om man åker på moms betalas den vid utlämnandet av paketet?
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion
Michael Schumachers Honda F... |
|
![]() |
Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti 202... |
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka
Under 46:e Coca Cola 8-timm... |
|
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |