Sjuk stämning i staterna

Ja, det stavas miljoner. USA är sjukt och Aftonbladet är en skräptidning.

En jänkare har stämt Apple för att man kan spela så högt med en ipod att man får hörselskador om man lyssnar för länge.

Och det fanns bara varningar om det på kartongen och i manualen, ingen annanstans.

Ska nog stämma ikea, om man kör upp en av deras golvlampor i rektrum så kan man skada sig.

:gnissla

Paradoxy skrev:
En jänkare har stämt Apple för att man kan spela så högt med en ipod att man får hörselskador om man lyssnar för länge.

Och det fanns bara varningar om det på kartongen och i manualen, ingen annanstans.

Ska nog stämma ikea, om man kör upp en av deras golvlampor i rektrum så kan man skada sig.

till saken hör att apples firmware till ipoden har reglerat ljudnivån så att den är under lagliga gränser (eller vad man ska kalla det).

Paradoxy skrev:

Ja så länge du kommer ihåg att göra det i USA...

Only in America

Dom överdriver ju summorna så ENORMT mycket. Det har blivit en fluga senaste tiden i USA att stämma folk på så mycket pengar de skulle tjänat under en livstid. Finns till och med folk som livnär sig på att stämma andra, istället för att skaffa ett jobb :näsblod

FreddaGädda skrev:
Finns till och med folk som livnär sig på att stämma andra, istället för att skaffa ett jobb :näsblod

Det är väl ett jobb som vilket annat. Eller är det bättre med svenskt gammalt hederligt bidragsfusk?

McB skrev:
Det är väl ett jobb som vilket annat. Eller är det bättre med svenskt gammalt hederligt bidragsfusk?

Självklart! (inte) Men skilnaden är att du förstör någons liv om du stämmer han på 10 mil de är svårare att bevisa att du sabbar en specifik idivids liv genom bidrags fusk.

prulle skrev:
Självklart! (inte) Men skilnaden är att du förstör någons liv om du stämmer han på 10 mil de är svårare att bevisa att du sabbar en specifik idivids liv genom bidrags fusk.

Tja, mitt liv sabbas rätt rejält genom alla sjuka skatter jag måste betala för att parasiterna ska få ha sina bilar kvar.

McB skrev:
Tja, mitt liv sabbas rätt rejält genom alla sjuka skatter jag måste betala för att parasiterna ska få ha sina bilar kvar.

Det drabbar BARA dig då? Observera att jag skrev specifik person.

Men jag håller med dig om att det är skit med sådana paraciter. Bidrag ska gå till dom som behöver inte muhameds eller tonnys bmw.

prulle skrev:
Det drabbar BARA dig då? Observera att jag skrev specifik person.

Nej, det drabbar ett helt jävla land (nåja, vi med inkomst), vilket gör det ännu värre.

Skämt åsido, visst är det bisarrt det de håller på med där borta och jag är glad över att vår lagstiftning inte tillåter skadestånd i mångmiljonklassen. Med tanke på hur många som utnyttjar systemet idag, tänk hur Sverige hade sett ut om alla parasiter stämde restaurangföreståndare och husbilstillverkare hit och dit. Brr... :gnissla

McB skrev:
Nej, det drabbar ett helt jävla land (nåja, vi med inkomst), vilket gör det ännu värre.

Skämt åsido, visst är det bisarrt det de håller på med där borta och jag är glad över att vår lagstiftning inte tillåter skadestånd i mångmiljonklassen. Med tanke på hur många som utnyttjar systemet idag, tänk hur Sverige hade sett ut om alla parasiter stämde restaurangföreståndare och husbilstillverkare hit och dit. Brr... :gnissla

Svaret är: Vilket samhälle? :gnissla

Sen stavas det inte Miljoner ? Hur fan kan man ha nån på AB som stavar så ?
Något som irriterar mig lite mer är hur ofta dom felöversätter ordet "billion".

På engelska är 1 miljon = 1 million.
1000 miljoner är på svenska 1 miljard, men på engelska är 1000 millions lika med 1 billion.

På svenska måste du upp i 1000 miljarder innan det är 1 biljon.

1 miljon biljoner, då är man uppe i en triljon, men för jänkarna är en trillion vad vi kallar 1 biljon.

Britterna kan man däremot lita på, dom använder samma system som oss (och resten av världen misstänker jag).

SSB skrev:
Britterna kan man däremot lita på, dom använder samma system som oss (och resten av världen misstänker jag).

Jo hej på dig, vänstertrafik, miles, pound, gallon :gnissla

SSB skrev:
Något som irriterar mig lite mer är hur ofta dom felöversätter ordet "billion".

På engelska är 1 miljon = 1 million.
1000 miljoner är på svenska 1 miljard, men på engelska är 1000 millions lika med 1 billion.

På svenska måste du upp i 1000 miljarder innan det är 1 biljon.

1 miljon biljoner, då är man uppe i en triljon, men för jänkarna är en trillion vad vi kallar 1 biljon.

1000 biljoner är väl en triljon? Alltså 10^15?

-Rosen- skrev:
till saken hör att apples firmware till ipoden har reglerat ljudnivån så att den är under lagliga gränser (eller vad man ska kalla det).

Bara i Europe, i USA lever dom farligt.

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...