Sjuk person stör min polare.

Jag var med om liknande för x år sedan, varje natt ringde det. Jag var säker på att det var min sinnessjuka granne länge. Det var det inte.
Weird känsla att vakna 03:00 en vardagsnatt och någon sitter och andas för att jävlas, get a life liksom. En natt vidarekopplade jag hemtelefonen till mobiltelefonen istället för att lägga av luren för jag ville se hur många samtal som kom. Det var över 30st på en natt och det sista ca 05:30. Då tyckte jag det vart lite väl latjo, fatta att någon offrar en hel natt för att jävlas med mig. :va (Det var nog innan jag hängde på sporthoj så det spåret var kallt, högst troligt annars :D)
I alla fall, en kväll så satt jag och en polare och hans tjej hemma hos mig och det började tidigt. Först svarade jag, människan lade på direkt. Ringde efter 5 sek igen, då gav jag luren till polaren, samma sak. RIngde igen, då gav jag den till polarens tjej, då jävlar tog det hus i helvete. Det var en brud i andra änden som var helt galen om vem polarens tjej var och vad hjon gjorde hemma hos mig. Jag tog över luren och det visade sig vara ett fullfjädrat fucko som påstod att vi gått i samma klass, sedan att vi bara träffats på gatan, hon påstod att hon hette Anna Svärd minns jag. (KOllade bokföringen och enda levande Anna svärd var typ 80 år men sedan fanns en någorlunda jämnårig som var avliden. :5sure) Med lite klassiska ketting hot så slutade hon direkct. Först var jag vänlig och låtsades som jag försökte komma ihåg henne, när hon var motsträvig så spelade jag Allan och det funkade.

Fattar fortf inte vem fan det var,

Inte Anna Svärd... Det var Annas Värld:tummenupp

Dom ringde nog bara för att påminna dig om dina bortglömda räkningar du hade för obetalda betalsamtal.

Last edited:
finns ju Samsung mobiler me både Telia o comviq kontantkort som man kan köpa för 299kr. överallt utan att det går att spåra bara man ger fan i att skriva upp sitt personnr. på garantibeviset. :tummenupp
Man behöver inte ens ägna sig åt ett så udda märke som Samsung. Jag köpte en Nokia med Telia Refill för 199kr på min lokala ICA-butik. :tummenupp

Angående vad du skriver om GPS i telefonerna: Nej, det finns inte GPS i alla mobiltelefoner i Sverige som är tillverkade efter -00.

Men däremot så kan polisen med hjälp av telebolagen se vilka basstationer en telefon har haft kontakt med (precis som ch_yzf säger). Så har du t.ex. befunnit dig mitt ute i skogen och din telefon bara haft kontakt med en basstation så går det kanske inte säga så mycket mer än att du befunnit dig inom en halvmils radie från basstationen. Men har du varit inne i stan och haft kontakt med flera basstationer samtidigt så går det att säga mera exakt var du varit. Men jag tror ändå inte man kommer ner på någon precision på 5-10m. :va

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park