Sjuk idag. Vad göra?

När Forsmark 3 startades upp var det strul med den datorn som styr styrstavsdragningen. Så kraftverket krävde att leverantören hade folk på plats i väntan på nästa strul. De stackars programmerarna blev 'gisslan' på verket. De hade inte mycket att fördriva tiden med. Så det blev till att lära sig sticka. När hösten kom var det flera som hade fina hemstickade tröjor! :tummenupp :):):)

Jaha och hur många av dom här programerarna med pennhållare och stickade tröjor blev hemmafruar åt mekaniker med grova händer till vintern:confused:

ska ärligt erkänna att jag försökte lära mej sticka under min sjukskrivning.

Eftersom jag hade opererat foten och hade gips så vill jag inte stå upp för mycket för då började det pulsera så jävligt efter ett tag.

Så jag tänkte sitta i min fåtölj och sticka. Men helvete va dålig jag var på det. Inte ens en grytlapp blev det. :död
Grytlappar ska man virka

Jaha och hur många av dom här programerarna med pennhållare och stickade tröjor blev hemmafruar åt mekaniker med grova händer till vintern:confused:

:) Det kan jag inte svara på, då det var en kollega till dem (ej stickkunnig) som berättade om tröjorna. :yoparty

Edit: Det var manliga programmerare, ej cheyer!

Last edited:

antagligen ganska få, eftersom att majoriteten av programmerarna antagligen var män, och majoriteten av grovhänta mekaniker är män, och en minoritet av män är intresserade av män.
Däremot är ju många programmerare ganska obundna av samhälleliga regler, som att män inte ska sticka/virka. ;)

Jag befinner mig i samma dilemma som trådskaparen. Träningskompisen planterade sin knutna näve i pannan på mig igår, och när jag vaknade i morse var jag jättetrött och funderade på att sjukskriva mig. Efter lite moraliska stridigheter inom mig masade jag mig ur sängen och iväg till jobbet. väl där var jag såsig och min kollega frågade hur det var med mig. Förklarade att jag misstänkte hjärnskakning, varpå hon sa till mig att gå hem, ringa sjukvårdsupplysningen och ev gå till vårdcentralen. på sjukvårdsupplysningen sa de att jag ska undvika allt som tvingar hjärnan att anstränga sig, som för mycket ljud och liv. Och så får jag vara observant på att jag inte bli plötsligt trött och vill sova. "För då kanske du inte vaknar igen!!" sa min hysteriska kollega:3freak:död. så nu sitter jag hemma på soffan. Huvet, pannan och nacken spänner lite. men inte så mycket att det påverkar mig sålänge jag inte gör häftiga rörelser eller nyser. jag ska vila och inte titta på TV, läsa eller sova. Så vad ska jag hitta på????

antagligen ganska få, eftersom att majoriteten av programmerarna antagligen var män, och majoriteten av grovhänta mekaniker är män, och en minoritet av män är intresserade av män.
Däremot är ju många programmerare ganska obundna av samhälleliga regler, som att män inte ska sticka/virka. ;)

Jo visst men tänkte dom kanske var lite klena och när dom inhyrda öststatskillarna me skiftnycklar och kevlar handskarna bjussa på fest sen så kanske dom fick ligga på mage...me sin virkade grytlapp i munnen...:hihi

Hittills har det kommit några bra tips.

Tv-serier
Tv-spel
Slösurfa
Film
Ringa heta-linjen
Runka?
Ringa och säga upp sig
Knyppla en hjälmpåse eller kulpåse (om man fryser)
Lära sig sticka
Följa Breivik-rättegången
Bli frisk
Lära sig linjär algebra
Ny runk
Virka grytlappar
Kurs i basiska
Grilla

Jo visst men tänkte dom kanske var lite klena och när dom inhyrda öststatskillarna me skiftnycklar och kevlar handskarna bjussa på fest sen så kanske dom fick ligga på mage...me sin virkade grytlapp i munnen...:hihi

Tja, om öststatskillarna vill ligga på mage med grytlappar i truten är det väl inget som hindrar dem. :crash

Tja, om öststatskillarna vill ligga på mage med grytlappar i truten är det väl inget som hindrar dem. :crash

Alla datakillar är inte som du.

Du virkar grytlapp, öststaskille kommer fram o dänger skiftnyckel i näven o viftar med dom buskiga ögonbrynen.
Du vänder på öststatskillen,stoppar grytlappen i munnen o viskar i hans öra - - "Pappa kliver upp en våning - bit o va tyst":rofl

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti