Sju motorcyklar i samma olycka !

Ljunghusen skrev:
2482236 Kanske dags att inse att stora grupper med många nybörjare inte är nån höjdare

obs inte menat mot dig

Det va inte MÅNGA nybörjare med, en del ja..men inte MÅNGA.
MÅNGA av deltagarna var erfarna gruppkörare och har åkt med oss tidigare.
Avstånd till framförvarande är A o O ...det åligger OXO den enskilde åkarens ansvar att se till så att så sker.
Som PG sa ovanför att, det anmäldes kolossalt många i sista stund. Min följdfråga blir då: Ljunghusén, ska vi neka dem att få åka med? :va

Både Skånevårenturen (med 88 hojar) och Nationaldagsrundan (med 110 hojar) funkade KALAS...så jag ser inte relevansen i ditt inlägg med tanke på det lyckade resultatet på dem 2 körningarna.
 
JKay skrev:
2482836 Det va inte MÅNGA nybörjare med, en del ja..men inte MÅNGA.
MÅNGA av deltagarna var erfarna gruppkörare och har åkt med oss tidigare.
Avstånd till framförvarande är A o O ...det åligger OXO den enskilde åkarens ansvar att se till så att så sker.
Som PG sa ovanför att, det anmäldes kolossalt många i sista stund. Min följdfråga blir då: Ljunghusén, ska vi neka dem att få åka med? :va

Både Skånevårenturen (med 88 hojar) och Nationaldagsrundan (med 110 hojar) funkade KALAS...så jag ser inte relevansen i ditt inlägg med tanke på det lyckade resultatet på dem 2 körningarna.


Nänä men anordna fler grupper?
Kanske efter hastighet, men det kanske ni gjorde denna gången

På skånerundan va ju jag sisteman i en grupp och det va blandat både 250knycksåkare och nån som fått körkortet dagen innan... Det funkar inte så bra

Skånerundan va jävligt kul och lyckad (1 avåkning) så keep it up.. Inget illa menat!! :tummenupp
Nästa gång jag kör sporthoj är jag på
 
KristianAE86 skrev:
2482467 Tänk dig för innan du kallar folk vid namn -

Enda som överhuvud taget står i tråden är att varken förare eller passagerare skadades allvarligt.

SÅ - DAGS ATT ÄNDRA ATTITYDEN PÅ DE FLESTA PÅ DETTA FORUM.

:tomten
 
Ljunghusen skrev:
2482886 Nänä men anordna fler grupper?
Kanske efter hastighet, men det kanske ni gjorde denna gången

På skånerundan va ju jag sisteman i en grupp och det va blandat både 250knycksåkare och nån som fått körkortet dagen innan... Det funkar inte så bra

Skånerundan va jävligt kul och lyckad (1 avåkning) så keep it up.. Inget illa menat!! :tummenupp
Nästa gång jag kör sporthoj är jag på

Inte så lätt när det anmäls 20 hojar till i sista sekund. Vi har haft efter hastighet varje gång. Men sen att det va en o annan 250knycksåkare med i långsamma på SVT..det är ju upp till den enskilde åkaren att se om man platsar i respektive grupp! Gazzar han sen åt helvete för mkt..ja, det kan ju inte vi arrangörer lastas för.

Nä, inget illa ment, det vet jag (kanske) men det är lätt att häva ur sig saker när man kanske inte ha koll på allt arrangemang bakom som tagit flera flera timmar att förbereda. Så långt det KUNNAT gått att förbereda.

Oavsett....alla har lärt sig något av det.. vi med.

Peace bro!
 
KristianAE86 skrev:
2482467 Tänk dig för innan du kallar folk vid namn -

Enda som överhuvud taget står i tråden är att varken förare eller passagerare skadades allvarligt.

SÅ - DAGS ATT ÄNDRA ATTITYDEN PÅ DE FLESTA PÅ DETTA FORUM.


:va jag vet att jag bad dig om ursäkt på zatzy en gång när jag tyckte du var dum i huvet.. men med detta inlägg du har gjort och den slöfocksattityd du uppvisar.. så tar jag nog fan tillbaka min ursäkt där. och konstaterar att du är förmodligen helt pantad, :pannkyss

så du kan väll gå tillbaka till zatzystorm och gnälla istället :arsele

puss puss
mvh schneberger a.k.a mad bmw raper
 
:Bugar :Bugar Jag vill TACKA alla som hjälpte till vid olycksplatsen som min sambo blev påkörd på, Hon mår bra lite mörbulltad och ont i knäett. Jag hoppas det gick bra med alla inblandade, specielt killen som fick åka ambulans in. Det är lätt att vara efterklok och skylla på organisatörerna, Vi skall vara glada att det fins folk som tar sig tid till detta, att ta hand om 100 hojåkare är ingett lätt projekt. Det ligger mycket i de som sagts här att avstånded, hastigheten beroende på underlag, blicken längre fram, framförallt tecken till bakomvarande är åxå viktigt. TACK ännu en gång till dom som hjälpte till. :Bugar :Bugar
 
Kuazimudo skrev:
2484744 :Bugar :Bugar Jag vill TACKA alla som hjälpte till vid olycksplatsen som min sambo blev påkörd på, Hon mår bra lite mörbulltad och ont i knäett. Jag hoppas det gick bra med alla inblandade, specielt killen som fick åka ambulans in. Det är lätt att vara efterklok och skylla på organisatörerna, Vi skall vara glada att det fins folk som tar sig tid till detta, att ta hand om 100 hojåkare är ingett lätt projekt. Det ligger mycket i de som sagts här att avstånded, hastigheten beroende på underlag, blicken längre fram, framförallt tecken till bakomvarande är åxå viktigt. TACK ännu en gång till dom som hjälpte till. :Bugar :Bugar

Skönt att höra att hon (och du) mår bra efter detta. :pannkyss
 
mmmm men hur gick det för motard killen i jkay´s grupp, vad hände där igentligen... ?

Hoppas alla mår bra, och att gixxer killens ben läker fint så han kan åka nästa år igen =)

// Mike
 
schneberger skrev:
2482938 :va jag vet att jag bad dig om ursäkt på zatzy en gång när jag tyckte du var dum i huvet.. men med detta inlägg du har gjort och den slöfocksattityd du uppvisar.. så tar jag nog fan tillbaka min ursäkt där. och konstaterar att du är förmodligen helt pantad, :pannkyss

så du kan väll gå tillbaka till zatzystorm och gnälla istället :arsele

puss puss
mvh schneberger a.k.a mad bmw raper

Han kanske ville veta mer utförligt hur det gick för de inblandade. Det förstod du nog själv, men du kunde ha skippat skolgårdssnacket.
 
Kuazimudo skrev:
2484744 :Bugar :Bugar Jag vill TACKA alla som hjälpte till vid olycksplatsen som min sambo blev påkörd på, Hon mår bra lite mörbulltad och ont i knäett. Jag hoppas det gick bra med alla inblandade, specielt killen som fick åka ambulans in. Det är lätt att vara efterklok och skylla på organisatörerna, Vi skall vara glada att det fins folk som tar sig tid till detta, att ta hand om 100 hojåkare är ingett lätt projekt. Det ligger mycket i de som sagts här att avstånded, hastigheten beroende på underlag, blicken längre fram, framförallt tecken till bakomvarande är åxå viktigt. TACK ännu en gång till dom som hjälpte till. :Bugar :Bugar
Härligt att höra att det inte blev något allvarligt av det hela. Dessutom är det trevligt för oss att inte bli anklagade för klanterier eller annat. Vi gör så gott vi kan.

Dom som "gnäller" (inte konstruktiv kritik för den är bra) kan ju ta tag i några gruppkörningar i samma stil som vi nu ordnat Skånevårenturen, Nationaldagsrundan och Söder om Landsvägen Tour så får dom se hur lätt det är att rodda ett arrangemang med 100+ hojar. Är ni inte beredda på att ta på er ansvaret själv så knip.

JKay, PGH och CeltaniC. Vi råkkar! :yoparty

Tack.
 
Amras skrev:
2487318 mmmm men hur gick det för motard killen i jkay´s grupp, vad hände där igentligen... ?

Hoppas alla mår bra, och att gixxer killens ben läker fint så han kan åka nästa år igen =)

// Mike

Motardkillen (dvs jag :) ) mår bra, ont i ben o fot men redan betydligt bättre.
/Micke
 
Maverick_ou812 skrev:
2487745 Dom som "gnäller" (inte konstruktiv kritik för den är bra) kan ju ta tag i några gruppkörningar i samma stil som vi nu ordnat Skånevårenturen, Nationaldagsrundan och Söder om Landsvägen Tour så får dom se hur lätt det är att rodda ett arrangemang med 100+ hojar. Är ni inte beredda på att ta på er ansvaret själv så knip.

JKay, PGH och CeltaniC. Vi råkkar! :yoparty

Tack.

Tur att det finns folk som orkar samordna liknande saker, ännu roligare är det att höra att dom gladeligen lyssnar på konstruktiv kritik. Då kan det bara bli bätttre, trevligar och roligare (om det nu går, ska försöka kontrollera nästa sommar :) )
:klappar :klappar :klappar
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top