Sju motorcyklar i samma olycka !

johanssonsan

Ny medlem
Gick med
9 Dec 2005
Ort
Märsta
Hoj
Pegaso 650
Först fick en av motorcyklarna sladd i gruset och lade sig på sidan. En andra mc kraschade med den första. Därefter for en tredje in i de två och sedan en fjärde, en femte, en sjätte och en sjunde. Olyckan inträffade på lördagen på länsväg 1263 vid Ellinge gods nära Eslöv, skriver TT.

Varken förare eller passagerare skadades allvarligt. Men plåt- och verkstadsfolket fick något att bita i, intygar polisen i Lund.
 

whitesnake

vad ska man skriva här??
Gick med
2 Sep 2004
Ort
Lund
Hoj
suzuki dr650se -00
johanssonsan skrev:
2482168 Först fick en av motorcyklarna sladd i gruset och lade sig på sidan. En andra mc kraschade med den första. Därefter for en tredje in i de två och sedan en fjärde, en femte, en sjätte och en sjunde. Olyckan inträffade på lördagen på länsväg 1263 vid Ellinge gods nära Eslöv, skriver TT.

Varken förare eller passagerare skadades allvarligt. Men plåt- och verkstadsfolket fick något att bita i, intygar polisen i Lund.



Hur fan går det till när 7st. kör av på samma ställe, sammtidigt :va
 

Eas

Vill mycket! Kan lite!
Gick med
9 Mar 2005
Ort
Trollhättan
Hoj
R6-03 SÅLD
whitesnake skrev:
2482176 Hur fan går det till när 7st. kör av på samma ställe, sammtidigt :va
Dom håller för kort avstånd i kortegen. En vurpar, dom bakom hinner inte bromsa utan kör på den framför!!
 

Linusp3

Ride me like you stole me!
Gick med
22 Aug 2005
Ort
Mölndal
Hoj
Honda XRV 750
whitesnake skrev:
2482176 Hur fan går det till när 7st. kör av på samma ställe, sammtidigt :va

Då har du inte sett filmsnutten från Rysslands-kraschen (orkat inte leta, men det finns nånstans här på forumet...).
 

Nyman

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2004
Ort
Malmö
Hoj
SV1000S -03
Jag var med i gruppen där det hände. Vi hade kört fel och skulle vända på en väg. Tydligen uppfattade inte alla vad som var på gång, så några hann inte bromsa och körde in i framförvarande. Var inte alls hög fart, kanske 20-30 eller nåt. Såg aldrig krocken, var mitt i usvängen och när jag svänger upp ser man 5 hojar på marken. Liten chock fick man.. Skönt att höra att föraren som åkte ambulans inte blev allvarligt skadad
 

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Eslöv
Hoj
r1 05...
Vi har kört Söder om Landsvägen idag i skåne. 100+ motorcyklar startade från Eslöv idag. Det var i den sista gruppen olyckan hände. Såg inte olyckan själv eftersom jag körde i första gruppen men inga livshotande skador vad jag vet. En som fick åka ambulans tror jag med ett brutet ben.
 

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Ort
Sverige
Hoj
Ingen
Fredchen skrev:
2482209 Vi har kört Söder om Landsvägen idag i skåne. 100+ motorcyklar startade från Eslöv idag. Det var i den sista gruppen olyckan hände. Såg inte olyckan själv eftersom jag körde i första gruppen men inga livshotande skador vad jag vet. En som fick åka ambulans tror jag med ett brutet ben.


Kanske dags att inse att stora grupper med många nybörjare inte är nån höjdare

obs inte menat mot dig
 

Fredchen

Radical Riders
Gick med
16 Sep 2004
Ort
Eslöv
Hoj
r1 05...
Ljunghusen skrev:
2482236 Kanske dags att inse att stora grupper med många nybörjare inte är nån höjdare

obs inte menat mot dig

Jag håller med dig. Skulle gärna vilja se 2-3 stycken rajslaiters till. Speciellt till dom långsammare grupperna som kanske inte är riktigt vana vid att köra i grupp men även till dom snabbare grupperna för att just minska risken för olyckor.
 

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Ort
S Sandby
Hoj
Piaggio x9 180cc
Fredchen skrev:
2482257 Jag håller med dig. Skulle gärna vilja se 2-3 stycken rajslaiters till. Speciellt till dom långsammare grupperna som kanske inte är riktigt vana vid att köra i grupp men även till dom snabbare grupperna för att just minska risken för olyckor.

Jepp, fler reisleites behövs nog. Men MÅNGA anmälde sig jäkligt sent vilket gjorde att det inte fanns tid att plocka in fler. Tror inte det spelar större roll om man e 15 eller 23 i gruppen. Avståndet är viktigare. Eller e jag fel på det?
 

KHRacing

"D-K"
Gick med
3 Jan 2005
Ort
ring knutstorp
Hoj
CBR600
sandstream skrev:
2482426 Men läs tråden slöfock!



Tänk dig för innan du kallar folk vid namn -

Enda som överhuvud taget står i tråden är att varken förare eller passagerare skadades allvarligt.

SÅ - DAGS ATT ÄNDRA ATTITYDEN PÅ DE FLESTA PÅ DETTA FORUM.
 

VRM Roffe

Nordisk och Svensk Mästare 50cc Classic
Gick med
20 Apr 2004
Ort
Uppsala Vårdsätra
Hoj
Gröna faran,Suzuki GSX1100R Minarelli Silverbullit Derbi 70cc RS-125
KristianAE86 skrev:
2482467 Tänk dig för innan du kallar folk vid namn -

Enda som överhuvud taget står i tråden är att varken förare eller passagerare skadades allvarligt.

SÅ - DAGS ATT ÄNDRA ATTITYDEN PÅ DE FLESTA PÅ DETTA FORUM.

Äru dum i huvet på riktigt??????:tomten

Här har du mer attityd!!!!!!!:arsele
 

imaster

Bah
Gick med
20 May 2005
Ort
Landskrona
Hoj
Tillsvidare hojlös
Ljunghusen skrev:
2482236 Kanske dags att inse att stora grupper med många nybörjare inte är nån höjdare

obs inte menat mot dig

Tror faktiskt inte vi hade några nybörjare i gruppen eller är jag fel på det nu?

Hela olyckan berodde på att första hojen som gick i fick framhjulssläpp i gruset och sen rullade det på. De två första hojarna gick ner i diket, den ena klarade sig med en stukad backspegel och den andra blev snäppet plastskadad. Det var efter dem som det snodde ihop sig, en hoj körde in i en annan och träffade en av de mötande hojarna. Totalt var det fem hojar, inte sju som var inblandade.
 

[- sNaIjK -]

Sporthojsnörd
Gick med
7 Sep 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Stulen
Ljunghusen skrev:
2482236 Kanske dags att inse att stora grupper med många nybörjare inte är nån höjdare

obs inte menat mot dig


Nybörjare vettifan, har kört i grupp 20-30 ggr. Jag var i.a.f först ner i asfalten och hojen bokstavligt talat försvann under mig. Vi körde i runt 20 km/h och rullgrusen var inte nådig. Dessutom var inte alla hojar inblandade samtidigt utan det var krascher på två ställen i gruppen.

Men visst, avståndet hade spelat en betydande roll här. Något vi får ta med oss till nästa körning SPECIELLT även när det går sakta.
 
Last edited:

Sniper

Guest
Skönt inga skadade sig allvarligt:tummenupp På SVT Var det väl bara en som
åkte i diket, Man tycker ju längre in på säsongen skulle folk blivt mer bekant
och skickligare på sin hoj.

Trodde jag ja som va ute och körde i spenaten i dag, 1sek okonsentration
så är man där, men jag höll mig på hjulen så det va bara att gazza vidare:)

Håll focus upp gott folk:fakta (ink mig själv)

ps,jag var inte med på gruppkörningen var på egna äventyr,ds
 
Last edited:
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top