det mest pinsamma måste dock ha varit när lokföraren körde iväg och lämnade tågkonduktören kvar på perrongeneller den gången vi körde fram o tillbaka fram o tillbaka från perrongen i nästan en timme
![]()
Hahahaha ,jag vet fan inte vilket som är värst!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det mest pinsamma måste dock ha varit när lokföraren körde iväg och lämnade tågkonduktören kvar på perrongeneller den gången vi körde fram o tillbaka fram o tillbaka från perrongen i nästan en timme
![]()
Ett statligt företag med en massa lata anställda, som springer till facket för minsta lilla, kommer aldrig att bli så lönsamt att det har råd att investera i nya tågset.
Sälj ut, konkurrensutsätt.
Det är väl det mesta som går sönder?Kanske med tonvikt på kraftelektroniken gissar jag?
Det är ju en bra början för problem att använda 16 2/3Hz...
Vad är problemet med att använda 16 2/3 hz? De flesta nya tåg, går på 50hz i motorn.
Man tar in 16 2/3 och omvandlar det till 50 hz. Inga större problem. Den största anledningen till att nybyggnationen av kontaktledningen inte görs på vanlig 50 hz är för att det finns så många gamla lok som kör och inte klarar 50 hz. En stor fördel med 16 2/3 är att man får ingen snedbelastning iom att man bara har en fas.
jo förstår att dom dom gör om det från likriktarstationerna till 16 2/3 hz, men det har ju aldrig vart nå större problem att man fått "trasiga" motorer etc etc.
För lääängesen när jag var lite, lite, insatt i x2000 vill jag minnas att det uppkom problem pga störningar mm just pga likriktning/växelriktning. Kan ju givetvis ändrats sen dess.
Annars gissar jag att det är mest kraftelektroniken kring motorer som strular. Varför har jag ingen aning om men gissar att alltihop är ganska mkt mera avancerat än i RC loken?
Precis vad den här tråden går ut på. Folk gissar helt hejdlöst.
Då kanske du kan bringa lite fakta till tråden?![]()
Du kan vara en reklam.Reklam!!!!!!!!!11§
Läs mitt förrförra inlägg så ser du. Anledningen till att man har 16 2/3 var för att dom riktigt gamla loken var likströmsmotorer, men dessa gick att köra på 16/2/3, därför kör man fortfarande på det. De nya loken/motorvagnarna går oftast på både 16 2/3 eller 50 hz beroende på vart dom kör.
Sj borde även ha "en fot i verkligheten"Ang evakuering är det ett beslut som fattas av trafikledare/tågklarerare. De har ett personligt juridiskt ansvar för säkerheten. När jag jobbade där var arbetsbeskrivningen "en fot på jobbet, en fot i tingsrätten".
.
Sj borde även ha "en fot i verkligheten"
Hahahaha ,jag vet fan inte vilket som är värst!!!![]()
![]()
![]()
sammanfattar det hela rätt bra.Sant att underhållet är kraftigt eftersatt, men det har väl väldigt mycket att göra med att SJ är en statlig instans, och deras årliga anslag inte har varit den bästa Spara in och skär ner!
I alla fall, det är väl mer acceptabelt att ha en sämre service-nivå på något som bara stannar än på ett flygplan som ramlar flera tusen meter ner i backen.
En resturang som inte sköter mathanteringen får slås igen men sj får tack vare att de fortfarande har monopol på vissa sträckor fortsätta köra trots stora problem. pendlarna unviker X2000 just därför.Man kan gå till en restaurang och bli serverad halvkall mat och mögligt bröd, då är det en dålig restaurang.
Men går man dit om och om igen trots att kyparen dessutom är otrevlig, då är det inte restaurangen som är felet....
Sluta för fan åka tåg då, så länge folk åker trots alla fel och brister så kan dom fortsätta att ta hutlöst betalt och ge dålig service.
Ta bussen, flyg, eller kör själva, eller sluta för helvete att gnälla, ni vet vad ni kan vänta er om ni bokar tåg.
|
|
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”
På MC-mässan i vintras anor... |
|
|
Nisse Hedlund bortgången
Den legendariske motorkonst... |
|
|
En dag på dragstrippen
Efter att ha varit aktiv so... |