sjösjuk :(

Mheel

Medlem
Gick med
16 Mar 2003
Ort
Kristianstad
Hoj
Ktm 520 EXC -02 Såld
Någon som kan rekommendera några piller mot sjösjuka.
Blev så fruktansvärt sjösjuk i lördags på körningen, tror det mest beroede på att jag var hungrig. Blev det först efter 2 timmar när jag äntligen kom igång med körningen på riktigt.
Var så nära att :zpy rakt i hjälmen så jag gav upp för dagen.

/ Mheel
 
upp med blicken är ett tipps.
Kolla alltid dit du ska istället för att kolla 5 meter fram ned i asfalten...
kan hjälpa, sen att åka på relativt mätt magen är väll att föredra ist för hungrig mage!
 
Det sämsta man kan göra (om vi snackar riktig sjösjuka) är att ge sig ut på äventyr med halvfull eller tom mage, se till att fylla magen så det inte skvalpar å har sig.

Vi hade några sånna grymma tabletter som gjorde att man kände sig som ett stenblock, hände ingenting med balansen eller illamåendet hur mycket det än gungade, kommer dessvärre inte ihåg namnet på knarket... :( testa vanliga ipren eller någe om inte vanlig mat funkar.

//@
 
d1ce skrev:
Det sämsta man kan göra (om vi snackar riktig sjösjuka) är att ge sig ut på äventyr med halvfull eller tom mage, se till att fylla magen så det inte skvalpar å har sig.

Vi hade några sånna grymma tabletter som gjorde att man kände sig som ett stenblock, hände ingenting med balansen eller illamåendet hur mycket det än gungade, kommer dessvärre inte ihåg namnet på knarket... :( testa vanliga ipren eller någe om inte vanlig mat funkar.

//@

Jag brukar inte ha problem med sjösjuka, tror det beror på att jag inte åt så mycket mat m.m.
Måste bli bättre med det............

/Mheel
 
Säger som pippilångstrump
"varför fråga när man kan svaret själv?"

:arsele

:D
 
He he.
Inte en till...
Det var en kille f;r några år sen som led rätt hårt av det. Lite udda att bli sjösjuk av att köra själv men bevisligen händer det.

Tror fan att det var Martin Lindh, Magnus brorsa (grundarna till Supermotard Klubben), kolla med honom för jag tror han har blivit av med det...

Daniel
www.supermotard-racing.com
 
Mheel skrev:
Jag brukar inte ha problem med sjösjuka, tror det beror på att jag inte åt så mycket mat m.m.
Måste bli bättre med det............

/Mheel

Jag skulle säga att maten är svaret på frågan... bara att fylla upp!

//@
 
Finns mysiga plåster för dylika problem. Har en styrman på båten som använder sådana "sailors"-grejor med gott resultat. Kan nog hittas på apotek med orden: Hej, jag vill ha sjösjukeplåster,

//T.R.D.F
 
Flingan blev sjösjuk sist vi åkte i Rättvik oxå :rolleyes:

Tråkigt, jag brukar vara superkänslig för sådant där, typ kan inte läsa en karta eller tidning när jag åker bil/tåg...... men har inte känt någe än på hojen.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top