Sjöborakan 12/8 -2026

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Såg detta endast i lokalblaskan nu under semestern härnere:

1786558413757.png
1786558425252.png

Ni som höll till i denna del av landet när det begav sig, fick ni också poliseskort när ni körde där?
Vi som höll till uppe vid Lundafältet brukade ju få ut farbror blå som stod i banändan och klagade på att kärringen i slutet av banan hade ringt dit dem igen, i onödan.

Såg detta endast i lokalblaskan nu under semestern härnere:

View attachment 531624
View attachment 531625

Ni som höll till i denna del av landet när det begav sig, fick ni också poliseskort när ni körde där?
Vi som höll till uppe vid Lundafältet brukade ju få ut farbror blå som stod i banändan och klagade på att kärringen i slutet av banan hade ringt dit dem igen, i onödan.
Visst var snuten där på sjöborakan allt som oftast på den gamla goda tiden. Vissa gjorde allt för att lura iväg dom så andra kunde leka. Något direkt samarbete kan jag inte påminna mig…
Good Old days!

"hela den innevarande veckan"...
Betalar 'Madcap society' för samhällskostnaderna?
Ni vet som Taylor Swift betalade för NYC's polisomkostnader när hon envisades med att gifta sig och ställde till det för allmänheten?

Dom var i Kalmar trakten tidigare i sommar. Då var det 2 som körde in i varandra och kraschade. Läste i lokaltidningen att iallafall den ena blev flyttad från intensiven till vanilg vårdavdelning efter någon dag. Skulle vara intressant att se kostnaden av en sådan olycka även framtida rehabilitering.
Givetvis hoppas man att det blir ok för dom inblandade

"hela den innevarande veckan"...
Betalar 'Madcap society' för samhällskostnaderna?
Ni vet som Taylor Swift betalade för NYC's polisomkostnader när hon envisades med att gifta sig och ställde till det för allmänheten?
Så klart de gör.
Märk fakturan med :Krogen Skogen..

Hörni gubbar!
Med ovanstående retorik så skulle jag kunna säga att jag inte är rojalist och vad kostar kungafamiljens bevakning? MEN jag bjuder på det, för så fungerar ett demokratiskt samhälle, vi delar på gracerna. Polisen jagar fortkörande bombare, vid fotbollsmatcher, demonstrationer osv. Och vi delar på det. Precis som att alla inte är sjuka, har barn på dagis etc.etc.
(Är det här verkligen sporthoj.com?) ;-)
Puss på er!

"E65 förvandlades till en arena för våghalsiga mc-förare under fredagskvällen. Flera hundra deltog i en burnout mitt i trafiken.
– Det kan se ut som kaos, men vi har koll, lovar Marco Hallgren från arrangerande Loud Bastards.
Vid 18-tiden på fredagskvällen drog flera hundra mc-förare i kortege från Malmö mot Ystad. Stundtals på ett hjul, ibland stående på tanken eller med benen över styret.

– Det låter livsfarligt, men det är mycket mer kontrollerat än vad man tror, säger Marco Hallgren, som planerat det en vecka långa evenemanget som just nu pågår.
– Våra regler är tydliga. Ska man testa ett nytt stunt gör man det på särskilda platser. Ute i trafiken gör man bara grejer man behärskar.
Sammanslutningen Loud Bastards har sitt säte i Malmö och består av ett tajt gäng.
– Vi är en grupp människor som älskar det här och sammanhållningen är stor. Det handlar inte om att köra snabbt utan vi är beroende av att se hur långt man kan ta kontrollen över motorcykeln. Vi brukar kalla oss själva för en bunke idioter som har kul.
Allt de gör är inte helt lagligt.

– När vi gör vissa stunt är det lite i gråzonen. Vissa av våra trick kräver att man har lite hastighet och det är därför vi vill köra på allmänna vägar.

Hela evenemanget har följts av polisen som sett till att körningen stört allmänheten så lite som möjligt. En hel del förare har rapporterats för brott mot trafiklagstiftningen. Några fordon har också genomgått flygande inspektioner.

Polisen brukar få en hel del samtal om buskörningar i trafiken när det är liknande event.

– Överlag så är det mycket mer tummen upp än vad det är tummen ner från allmänheten, säger Marco Hallgren och berättar att de fått förhållningsregler av polisen som de haft en dialog med inför evenemanget.

Som att inte köra där det finns gångtrafikanter och att ta ner framhjulet när vi möter en bil.
Under evenemanget deltar även mc-förare från Frankrike, Tyskland och Nederländerna.
Vid 19-tiden hade gänget samlats på en parkering i Skurup innan de drog vidare västerut igen.

– I morgon ansluter ännu fler förare. Då har vi vår ”main ride”. Jag tror vi är närmare tusen när vi kör mot Kristanstad, säger Marco Hallgren."

Wait what.... :unsure:
Skånepolisen har en dialog med dem?
Imponerande

Dom var i Kalmar trakten tidigare i sommar. Då var det 2 som körde in i varandra och kraschade. Läste i lokaltidningen att iallafall den ena blev flyttad från intensiven till vanilg vårdavdelning efter någon dag. Skulle vara intressant att se kostnaden av en sådan olycka även framtida rehabilitering.
Givetvis hoppas man att det blir ok för dom inblandade
Ja, det vore ju intressant att jämföra den kostnaden mot alla som röker, och vad kostnaderna för deras cancerbehandling, inklusive 1500 dödsfall per år, blir. Visste du förresten att fallolyckor skapar 30 gånger fler inskrivna på sjukhus varje år, jämfört med motsvarande antal från trafiken? Vem betalar för alla dom ambulansutryckningarna, operationerna och rehaben?

Läser jag det som att polisen sagt ok till att slanga så länge de inte har möte? Goda nyheter isåfall för alla som gillar att köra på bakan. Lagen är väl lika för alla?

Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...

Mälaren Runt fyller 40 år