Sjöbo?

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
TTn styr jag upp, SHEFPTT är ju Sofiiiiiiiiiis men vem tar tag i att styra upp Sjöborundan på onsdagarna?
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
tror att det kommer att lösa sig själv...



bara värmen kommer, så drar det igång. från statoil ä-kulla med avfärd 17
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Jo, vänta till värmen kommer... Var där i onsdags och fy vad jag var lycklig över att inte behöva åka till Landskrona då. Sjukt jävla kallt
3.gif


Men visst kommer ni ner till staffanstorp innan då? Jag kände mig som en jävla utböling där med min RoH tröja... :näsblod
 

sofiiiii

Rödtotten
Gick med
30 Mar 2009
Ort
Helsingborg
Hoj
R6
tror de flesta helsingborgare känner för att ta en egen runda dit, dvs inte möta upp RR i staffanstorp. Anledningen till det är väl att de kör så himla sent från staffanstorp, och när de väl kommer till sjöbo är det i princip dags för o oss och köra hem. Om vi kör en egen runda innan kan vi vara i sjöbo runt halv 7 kanske och då kanske vi tillochmed hinner fika :tuttar

Men detta betyder ju inte att vi aldrig tänker köra med dom. Mitt i sommaren kanske passar bättre isf när det e ljust lite längre :)
 

Robz

Guest
tror de flesta helsingborgare känner för att ta en egen runda dit, dvs inte möta upp RR i staffanstorp. Anledningen till det är väl att de kör så himla sent från staffanstorp, och när de väl kommer till sjöbo är det i princip dags för o oss och köra hem. Om vi kör en egen runda innan kan vi vara i sjöbo runt halv 7 kanske och då kanske vi tillochmed hinner fika :tuttar
Men detta betyder ju inte att vi aldrig tänker köra med dom. Mitt i sommaren kanske passar bättre isf när det e ljust lite längre :)

Annars låter ju det som en höjdare!!
Hbg - Löddeköpinge - Sniffanstorp - Sjöbo...
Jag vet en höjdarväg Lödde-Staffanstorp :D:tummenupp

(Problemet är väl tvärtom att RR kör 18.00 från S-torp och då måste SV lämnas senast 17.00 om man skall ta småvägar... Men detta låter bra för mig - alla kör på rätt håll :))
 

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
Är det så att ni alltid har kört typ prick 17.00 från Ättekulla?Eller är det öppet för diskussion :) .Jag jobbar nämligen till 17.00 på Berga,och behöver nog ca 15 minuter för att hinna till ättekulla.Tråkigt att behöva köra ner själv för att träffa er andra där nere.Finns det nån chans att ni skulle kunna vänta till 17.15-20 eller nåt om man meddelar här eller nåt att man hänger på,det är säkert fler än jag som jobbar till 17 och har svårt att hinna med.
 

Robz

Guest
Jag är missförstådd som vanligt... :gnissla
RoH och RR kör bägge ifrån SV respektive Statoil S-torp samma tid = 18.00... ni hinner ju lätt, men bara till en av platserna :tummenupp
Kul OM det hade gått att få ihop ett RoH gazz till S-torp en Onsdag... med lite planering kanske:
SV 17.30 och RR väntar till 18.30... går säkert o fixxa någon enstaka gång :tummenupp

Säg till när det drar igång.... TT-Onsgazz via Lödde :banana
 

Mogge.

fd.suzukimogge
Gick med
11 Mar 2009
Ort
Skåne
Hoj
Kawa ZX9R
Ingen som "sinkar" en då oas... :D

Har du ju ioförsig rätt i :tummenupp .Men en annan ide som ploppar upp är ju att Du tar på dig att styra upp sjöborundan,,då blir det tvunget att ändra tiden :D ( det va ju egentligen det krille undra med denna tråden,,vem som styr upp rundan ;) )
 

VBK

Mas.
Gick med
7 Oct 2007
Ort
Helsingborg.
Hoj
2010 Yamaha FZ1n
Jag är missförstådd som vanligt... :gnissla
RoH och RR kör bägge ifrån SV respektive Statoil S-torp samma tid = 18.00... ni hinner ju lätt, men bara till en av platserna :tummenupp
Kul OM det hade gått att få ihop ett RoH gazz till S-torp en Onsdag... med lite planering kanske:
SV 17.30 och RR väntar till 18.30... går säkert o fixxa någon enstaka gång :tummenupp

Säg till när det drar igång.... TT-Onsgazz via Lödde :banana

Du är så vis:) Låter som en lysande ide.
Dom som omöjligt kan lämna SV 17:30 fär rappa på lite och ta motorvägen ner dom gångerna vi försöker hänga på onsdagsgasset från Staffanstorp om man kan förskjuta det 30 min för RoHs skull.
 

vilse

Lite lätt vimsig ibland...
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Mitt ute i ingenstans....
Hoj
ZX6R -07 Banhoj
Tvivlar starkt på att de skjuter på Og bara för er skull faktiskt ;)
Onsdagsgazzen är kl 18 för att de ska kunna hinna ut till sjöbo och leka av sig innan det blir mörkt och kallt ju :D

Men vad vet jag, det är bara vad jag tror :tungan
 

Robz

Guest
Tvivlar starkt på att de skjuter på Og bara för er skull faktiskt ;)
Onsdagsgazzen är kl 18 för att de ska kunna hinna ut till sjöbo och leka av sig innan det blir mörkt och kallt ju :D
Men vad vet jag, det är bara vad jag tror :tungan

Ääähhh... skillnaden blir max 7 minuter för RR - Mr K är ju alltid sen, och så skall det tankas och kissas och sminkas...
Helt säkert går det enstaka ggr att samköra 18.30 från Sniffanstorp i sommar.

Jag kallar hit K för en kommentar :tummenupp
 

Mr K

I win, you loose!
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Hemmestorps Eke
Hoj
GSXR750-07 & GSXR600-07
Du är så vis:) Låter som en lysande ide.
Dom som omöjligt kan lämna SV 17:30 fär rappa på lite och ta motorvägen ner dom gångerna vi försöker hänga på onsdagsgasset från Staffanstorp om man kan förskjuta det 30 min för RoHs skull.

Det är klart vi kan fixxa detta:tummenupp Kör ni 1730 prick så är ni ju nere 1815 och då kör vi direkt. Meddela bara innan så jag vet om vi ska vänta eller ej. Gärna oxå hur många ni är så kan jag anpassa antalet grupper till totalantalet:tummenupp
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top