Självrisk Dina Försäkringar?

rAWTAZ

Skvimpa.
Gick med
10 Aug 2005
Hoj
Liten sladdrig offroad-Honda från -98
Tja,

Sitter här o jämför olika försäkringsbolag som jag tycker verkar aktuella, men lyckas faan inte få fram en självrisk för tung motorcykel genom att leta som en tok o läsa villkor hos Dina Försäkringar. Inte har de helgöppet/nån jour heller som man kan ringa till.

Antingen är jag helt vilsen, eller så är det jävligt dåligt av Dina att inte ha en sån grundläggande sak tillgänglig på nätet. Det är ju en av de första sakerna man kollar upp. I detta exempel talar jag om vagnskadesjälvrisk.

Nån som vet?

rAWTAZ skrev:
2178625 Tja,

Sitter här o jämför olika försäkringsbolag som jag tycker verkar aktuella, men lyckas faan inte få fram en självrisk för tung motorcykel genom att leta som en tok o läsa villkor hos Dina Försäkringar. Inte har de helgöppet/nån jour heller som man kan ringa till.

Antingen är jag helt vilsen, eller så är det jävligt dåligt av Dina att inte ha en sån grundläggande sak tillgänglig på nätet. Det är ju en av de första sakerna man kollar upp. I detta exempel talar jag om vagnskadesjälvrisk.

Nån som vet?

Har själv DINA.

Dom har ungefär samma system/villkor som Bilsport & MC (heter dom väl?)

FAst till skillnad mot dom behöver du inte försäkra helår för att få en bra premie, utan du kan försäkra månadsvis precis så länge som du själv känner för, fast till samma kostnad som B & MC´s kostar per månad om man slår ut deras helårspremie :tummenupp

Iaf blev det så på min hoj, som e offroad-klassad. Men dom ligger generellt jäkligt lågt. Har även bilen där, å betalar ca 200kr mindre per månad än det näst billigaste bolaget jag kunde hitta...

Last edited:
Frredde skrev:
2178695 Har själv DINA.

Dom har ungefär samma system/villkor som Bilsport & MC (heter dom väl?)

FAst till skillnad mot dom behöver du inte försäkra helår för att få en bra premie, utan du kan försäkra månadsvis precis så länge som du själv känner för, fast till samma kostnad som B & MC´s kostar per månad om man slår ut deras helårspremie :tummenupp

Iaf blev det så på min hoj, som e offroad-klassad. Men dom ligger generellt jäkligt lågt. Har även bilen där, å betalar ca 200kr mindre per månad än det näst billigaste bolaget jag kunde hitta...
Jasså :) Månadsvis är bra.

JAg körde just igång en IF standard för MC. Priset jag fick fram hos Bilsport & MC va några tusen högre än här. Ska dock nog byta till hondaförsäkring.

Ajja, djungel :)

rAWTAZ skrev:
2178818 Jasså :) Månadsvis är bra.

JAg körde just igång en IF standard för MC. Priset jag fick fram hos Bilsport & MC va några tusen högre än här. Ska dock nog byta till hondaförsäkring.

Ajja, djungel :)

Tänkp åatt som sagt kolla självrisken hos IF.......SNORHÖG!! :3freak

Rasorblade skrev:
2178936 Tänkp åatt som sagt kolla självrisken hos IF.......SNORHÖG!! :3freak
Hmm. Nu har jag offroad, det kanske har med saken o göra, jag får nämligen andra resultat =) På sporthoj är det väl däremot betydligt mer ja :rolleyes:

trafik: 0kr
stöld: 5k
brand: 1k
räddning: 300
rätts: 25%
vagnskada: 3k/6k
pris: 5932/6439

Ovan är då förutsatt att jag inte ryter mot några regler o så.

rAWTAZ skrev:
2179263 Hmm. Nu har jag offroad, det kanske har med saken o göra, jag får nämligen andra resultat =) På sporthoj är det väl däremot betydligt mer ja :rolleyes:

trafik: 0kr
stöld: 5k
brand: 1k
räddning: 300
rätts: 25%
vagnskada: 3k/6k
pris: 5932/6439

Ovan är då förutsatt att jag inte ryter mot några regler o så.

Men måste du betala helår, eller kan du välja själv?

När min e avställd betalar jag typ runt 30 kr/mån för stöld/brand.
Dessutom HAR JAG FÖR MIG att dom inte kräver att den står inlåst. Det försöker man ju med endå visserligen, men det e ju endå bra att inte ha det som krav...

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park