Självlysande pinnar som rejvare har?

Rolle85

Ska börja övningsköra nu...
Gick med
31 Jan 2005
Hoj
Kawasaki GPX 600R
Hejsan, jag undrar vart man kan få tag i sådana här avlånga plaststänger som man bryter o så lyser de typ i 24 timmar. Vet att de finns sådana som man ska ha i munnen tex, och även sådana man har i händerna när man dansar. Är de någon som har sådana här grejer och skulle vilja sälja ett par st?

mvh Henke!

Ojojoj.. Var kan man INTE få tag på dem? Prova teknikmagasinet, för att nämna ett ställe.

Edit: Och de är sannerligen inte konstruerade för dans, de är för provisorisk upplysning i "extrema" situationer, och för att påkalla uppmärksamhet när det behövs. Mycket sämre än ett nödbloss, men billigare och lättare.

Jag är ingen expert, men inte är de dansverktyg.

Last edited:
Om det är sådana små rackare typ 3-4 cm så säljer varenda fiskebutik sådana billigt. De som fiskar har dom som markering på flötena om man metar nattetid.

Kostar cirka gurka 2-10:-/styck beroende på affär. Finns i olika färger också ... gula, röda, gröna, blåa ...

Rolle85 skrev:
Hejsan, jag undrar vart man kan få tag i sådana här avlånga plaststänger som man bryter o så lyser de typ i 24 timmar. Vet att de finns sådana som man ska ha i munnen tex, och även sådana man har i händerna när man dansar. Är de någon som har sådana här grejer och skulle vilja sälja ett par st?

mvh Henke!

lägg hellre pengarna på ditt körkort än sån skit.

Att se till ravekulturen för estetisk inspiration är att skjuta sig själv i foten.

Rolle85 skrev:

mvh Henke!

tja!
kolla med närmaste dyk skola. när vi är ute och dyker nattdyk så brukar vi ha lyspinnar. finns i massa färger.
mvh björk

Kallas även glowsticks eller lysstavar och har många funktioner. Stampare eller dansare använder dem när de dansar, dykare för att lysa upp etc. Jag brukar ha såna när jag jobbar ibland.

Brukar hålla i 8-12 h och finns billigast (vad jag vet?) på Claes Olsson.

Ni har glömt bästa användningsområdet:
Moppefuckon brukar sätta dom på mopederna och åka runt och låtsas att det är neonrör.... :lol :kocko :huvet

xyx skrev:
Att se till ravekulturen för estetisk inspiration är att skjuta sig själv i foten.

Som alla vet så finns ju enbart absoluta sanningar inom smak och estetik.

Nyheter
Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8