Självförsvar or not?

Jag menar att åklagaren får svårt avgöra vem som startat bråket och därför lägger ned fallet.

Det är min erfarenhet av liknande händelser utan vittnen.
Okej misförstog lite men jag tror nog tyvärr dom går på mamma linjen dvs mest sargad är offret.
Fast jag har ingen direkt erfarenhet det närmaste är att jag råka skalla av en idiots näsa när han vägra gå från min fest. (va inte meningen att träffa näsan :näsblod)

Som tur va blev det ingen rätts sak, hade nog förlorat stort även om han förtjäna det va det knappast nödvärn.

Fast jag har ingen direkt erfarenhet det närmaste är att jag råka skalla av en idiots näsa när han vägra gå från min fest. (va inte meningen att träffa näsan :näsblod)

Som tur va blev det ingen rätts sak, hade nog förlorat stort även om han förtjäna det va det knappast nödvärn.

Så varför berättar du det här då? :confused:
Ja mer än för att impa alltså.

Så varför berättar du det här då? :confused:
Ja mer än för att impa alltså.
Va mest tänkt för att ts ska inse skillnaden mellan "han förtjänna stryck" och nödvärn

Orkar inte skriva hela händelse förloppet men om det bara va puttar och hot i hans fall (som jag fick det till) va det ungefär samma.

Är verkligen inte stolt över den insidenten hade varigt mycket smidigare att låta bli.

Stämmer bra det. :tummenupp

Där fick jag en hoj stulen och skrotad i början av milleniumet... :mad:

Vart var Gunvor och systrar då, va? va? va? :D

Jag fick iaf nöjet att se förövaren kröka den runt ett träd i första kurvan när polisen kom och släppte hundarna. :tummenupp

vad är problemet?

en knogmacka för mycket, är bättre än en för lite, om man försökt hålla sig undan 'trubbel' från den personen. jag anser att 'offret' är den som inte provocerade eller på annat sätt, sökte bråk med person x.

nu ser ju dock sveriges lagstiftning ut såsom den gör och antagligen åker den oskyldige dit på nåt sätt, när han gjort allt för att hålla sig undan bråk.

muppen som åkte på däng dock, borde få såpass många extra knogmackor, dels i bestraffningssyfte, dels som en varning till andra framtida muppers som söker oprovocerat bråk---->sånt beteende accepteras inte i vårt samhälle.

för övrigt har jag funderat på en idé i en del år sedan mina amsterdamår, som helt enkelt går ut på PUBLIC WHIPPING. namnet säger sig självt om vad det handlar om och ska ges till den som betett sig på ett sådant sätt som idioten i denna tråd som sökte bråk.

vård och behandling ska ge till den som vill ha det, men vissa kommer aldrig vilja ha det oavsett hur fel de gjort. lost cases säger jag.

mer våld åt dem som förtjänar det. såpass mycket att det ska leda till att de får ha på sig rymdblöja resten av livet.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...