SixSixOne återförsäljare

linds7rom

Ny medlem
Gick med
1 Feb 2008
Hoj
R6 racehoj
SixSixOne, hittar jag?

Nybliven hoj ägare nu, behöver givetvis köpa på mej en hel del skydd. Hittat allt jag behöver men vill gärna ha en SixSixOne hjälm, dom verkar bra och faller mej i smaken. Hittar ingen återförsäljare här i sverige, går givetvis bra att beställa från utlandet med om någon vet någon bra firma. Så vart handlar jag SixSixOne grabbar?

Mvh Lars

Last edited:
Du lär väl prova hjälmen innan du köper den? Hjälmar/huvuden är olika och sitter den inte bra så skyddar den ju inte som den ska, skönt är det inte heller. :)

hehe, klart man måste prova hur hjälmarna sitter. Min polare har en ny sixsixone hjälm som jag testade. Sitter som ett smäck, han köpte sin på Ridestore.se och dom har bara 2 modeller att välja på. Vill inte se ut som tvillingar när vi är ute å leker och den andra finns inte i rätt storlek.:tummenupp Måste ju finns något annat ställe man kan få tag på 661 hjälmar?

http://www.dirtbikeexpress.co.uk

Där har du flera färger att välja på.
Har inte själv beställt därifrån men vet flera andra som gjort det med bra resultat, bättre priser än i sverige och du slipper betala tull och moms eftersom det är inom eu.

Vart och provat mej runt bland lite hjälmar, upplevde crosshjälmar som lite stora/klumpiga, intergral hjälrmarna kändes smidigare och bekvämare. Om ja ska köra crosshjälm så får det nog bli Fox V3, läckra och var lätta.
Fördelar med crosshjälm?

Vart och provat mej runt bland lite hjälmar, upplevde crosshjälmar som lite stora/klumpiga, intergral hjälrmarna kändes smidigare och bekvämare. Om ja ska köra crosshjälm så får det nog bli Fox V3, läckra och var lätta.
Fördelar med crosshjälm?

Innan du dömer ut crosshjälmar som "stora/klumpiga" så föreslår jag att du testar en Airoh Stelt!
Den är allt annat UTOM "stor/klumpig"!!
:tummenupp

(finns i en uppsjö av färg- & lackalternativ)

Bifogat

• airoh.jpg
    airoh.jpg
    67.6 KB · Visningar: 100
Hade en X-lite Adventure 501 innan. Grym hjälm!! 1100gram.:tummenupp
image.asp

Back