Sittställning CBR 900

CBRDea

Trying is the first step towards failure
Gick med
25 Mar 2003
Ort
i ett grönt hus vid en fotbollsplan i gbg
Hoj
Fireblade Tiger Edition
Hejsan!

Jag undrar om det är nån skillnad på sittställningen på Fireblade 97 och 98. Jag sitter illa på en 97:a, får inte plats med knäna under tanken, nu vill jag veta om kanske fotpinnar flyttats eller om tanken ändrats lite till 98:orna. Elller måste jag upp till 00 för att kunna sitta ok?
 
CBRDea skrev:
...får inte plats med knäna under tanken...
:confused:

Det får inte jag heller!?! Prova att ha knäna bredvid tanken istället. :hihi

Men allvarligt. Hur lång är du? Själv är jag två meter och sitter bra på 97-98.
Om du planerar ett köp så är 00-01 en helt annan maskin, Bättre körställning, chassi egenskaper, piggare motor. Har du råd så tveka inte, 929´orna är mycket bättre.

*edit* Missförstå mig rätt nu. 97-98 är inte dåliga, det är bara så att 00-01 är bättre
 
Last edited:
TbA skrev:
:confused:

Det får inte jag heller!?! Prova att ha knäna bredvid tanken istället. :hihi

Men allvarligt. Hur lång är du? Själv är jag två meter och sitter bra på 97-98.
Om du planerar ett köp så är 00-01 en helt annan maskin, Bättre körställning, chassi egenskaper, piggare motor. Har du råd så tveka inte, 929´orna är mycket bättre.

*edit* Missförstå mig rätt nu. 97-98 är inte dåliga, det är bara så att 00-01 är bättre

Jatg är 190cm lång och jag tycker att jag sitter som en kratta på en 97:a, knäna ryms inte som jag vill utan de hamnar mitt i kanten på sidan av tanken. Däremot sitter jag kanoon på en 00:a och på 600:orna (hondas alltså). Jag har inte kapitalet till en 929:a därför undrade jag om det gjordes nån ändring av sittställning 98 när det gjordes en del andra kosmetiska förändringar
 
Inte vad jag vet....

Kåporna ändrades lite mellan 97-98.
men ram och pinnar ska vara samma. (Kaaaaan ha fel)

Sitter det inte några eftermarknads pinnar på den du provsuttit?
I så fall köper jag dom i utbyte mot mina! :tungan
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top