Sitthöjd!

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Hej!

Letar efter en hoj av årsmodell -90 eller tidigare (för att kunna classica försäkra den) med en hög sitt höjd, helst över 900 mm. Sitthöjd definieras som avståndet mellan sadel och fotpinne. Har skadat höftjäveln så svårt att sitta i för ihopkruppen ställning... tidigare haft en superduke å trotts att den har ganska hög sitthöjd så är ställningen för extrem för höften.

Någon som har några bra förslag... sökt lite grann men hittar bara sitthöjdsdata till nyare hojar :(
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Sitthöjd över 900mm, och du definierar sitthöjden som avståndet mellan sadel och fotpinne?

Att öht hitta en hoj med det avståndet från sadel till marken blir nog ganska svårt. Det är stora offroadare det handlar om då. Att hitta någon med det avståndet från sadel till fotpinne blir ännu svårare. Eventuellt att det finns på någon glidare med fotpinnarna mycket långt fram.
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Jag har funderat på någon hoj i kategorin äventyr/offroad eller motard... vet att det finns nya hojar med med ljusterbar sitthöjd till över 900mm... tror det gällde nyare ktm adventure.

Tyvärr funkar glidare inte så bra... inte heller önskvärt :)
 

RoadKILL

Ny medlem
Gick med
19 Sep 2009
Ort
södertälje
Hoj
HyM1100-08
Jag har funderat på någon hoj i kategorin äventyr/offroad eller motard... vet att det finns nya hojar med med ljusterbar sitthöjd till över 900mm... tror det gällde nyare ktm adventure.

Tyvärr funkar glidare inte så bra... inte heller önskvärt :)

Sitthöjd är väl mark till sadel, tror inte du hittar nån med 900mm mellan fotpinne och sadel:va
 

Ozzi

Guest
900 mellan sadel o fotpinne blir en groteskt hög hoj, sadelhöjden anges ju annars mellan sadel o marken.:va
 

pulkaskurk

Ny medlem
Gick med
20 Apr 2007
Ort
norrtelje
Hoj
wr450 blivande 450GP leksak :)
Hur långa ben har du egentligen? :confused:
Mina ben är inte ens 900mm långa så jag har aldrig ens tänkt tanken på en så hög hoj.
Men borde det inte kunna gå att ha fotpinnarna längre ned på en sån hoj du vill ha? Borde ju gå att bygga på nå vis så det funkar :)
 

avfartsgatan

Ny medlem
Gick med
29 Jun 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Sålda
Nej... var säkert inte 900 mm. Sitthöjden räknas från marken som flera nämnt, något jag med antog från början men blev förvildad på vägen, vet ej varför ;)

behöver en hoj med så hög höjd som möjligt mellan sadel och fotpinne, har dock inga mått men skulle man jämföra med superduken så är det ett förlitet avstånd... men kanske får testa mig fram.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
behöver en hoj med så hög höjd som möjligt mellan sadel och fotpinne, har dock inga mått men skulle man jämföra med superduken så är det ett förlitet avstånd... men kanske får testa mig fram.
Superduken har väl ganska kort avstånd fotpinne-sadel?

Vill du ha en hoj från innan -90 med långt avstånd fotpinne-sadel så finns nog risken att det blir något som är ganska tungt och trött. Kanske någon gammal BMW eller XJ900 eller något liknande.

Spelar bara avståndet från fotpinne till sadel någon roll för höften? Eller blir det jobbigt med t.ex. en bred tank eller en framåtlutad körställning också?
 

pellefett

Ny medlem
Gick med
4 Sep 2009
Ort
Skogen
Hoj
Buell 1125CR
Nej... var säkert inte 900 mm. Sitthöjden räknas från marken som flera nämnt, något jag med antog från början men blev förvildad på vägen, vet ej varför ;)

behöver en hoj med så hög höjd som möjligt mellan sadel och fotpinne, har dock inga mått men skulle man jämföra med superduken så är det ett förlitet avstånd... men kanske får testa mig fram.

På Buellen har jag fotpinnar med 1" drop, vart en jäkla skillnad.

http://www.whaccessories.com/FootPegLoweringKit.htm
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top