sitter i skiten.. (falkenberg)

storken

långsammast på hojen
Gick med
24 Mar 2004
Hoj
05 yamaha Y.. bla bla bla R6
hej!!!

jag sitter i falkenberg och ska byta drivpaket på min hoj (ducce 916) är det nån här i trakterna som har depåställ som jag skulle kunna få låna? jag är från gävle och måste byta det här, annars kommer jag inte hem.

SNÄLLA HJÄLP MIG!!!!

pm:a mig så kan vi bestämma tid och plats.. jag kommer vara upptagen nu ett par dagar framåt men i början på veckan eller mot mitten på den så måste det ordna sig annars ligger jag risigt till!!!! :( :3freak

Går det inte att försöka palla upp den med nånting, så har jag gjort förr iaf?
Man kan iofs inte vålda så mycket med hojen då, men har man en vägg på ena sidan och pallar upp svingen så faller den ju inte så lätt omkull iaf.

Åk och snyfta hos ngn däckfirma kanske?
En här i växjö lånar ut depåstöd om man ska byta däck hos honom iaf.
Värt ett par samtal iaf kanske?
//Tobbe

Vilket sammanträffande. Jag körde fån Falkenberg till Gävle idag .:)

Tabac skrev:

då kanske de va du som åkte förbi hedesunda idag då? :va tyckte det va en gixxer som va riktigt lik din som kom å körde.. den lät lite mer än alla andra hojar som brukar åka förbi.. å jag tyckte de va en sånn där gixxer logga som du har på sidan på din också :rolleyes:

Silwer skrev:
Går det inte att försöka palla upp den med nånting, så har jag gjort förr iaf?
Man kan iofs inte vålda så mycket med hojen då, men har man en vägg på ena sidan och pallar upp svingen så faller den ju inte så lätt omkull iaf.

ja det kanske skulle kunna gå, kan bli lite nervöst den får inte glida och ramla..

men det måste finnas nån som har en ducce i trakterna här nere.. :7peta

Tabac skrev:

had åkte du för väg?

jag körde sala, v-ås, örebro, mjölby motala, jönköping (med ett stopp av polisen som tyckte det gick fort, ingen laser och så inga böter men jag fick lova att titta på mätaren ibland) sen nissan stigen.

storken skrev:
hej!!!

jag sitter i falkenberg och ska byta drivpaket på min hoj (ducce 916) är det nån här i trakterna som har depåställ som jag skulle kunna få låna?

Drivpaket kan du byta utan depåstöd!
Låt den stå på sidostödet o var lite alert bara...

Lycka till! :)

/M

Jens_von_Helvette skrev:
då kanske de va du som åkte förbi hedesunda idag då? :va tyckte det va en gixxer som va riktigt lik din som kom å körde.. den lät lite mer än alla andra hojar som brukar åka förbi.. å jag tyckte de va en sånn där gixxer logga som du har på sidan på din också :rolleyes:

Det måste varit jag. Tog gamla Hedesundavägen.
Var rätt trött då så jag satt säkert med ena armbågen på tanken och vilade. :)

storken skrev:
had åkte du för väg?

jag körde sala, v-ås, örebro, mjölby motala, jönköping (med ett stopp av polisen som tyckte det gick fort, ingen laser och så inga böter men jag fick lova att titta på mätaren ibland) sen nissan stigen.

Åk på andra sidan Vättern. Mycket roligare väg där.

storken skrev:
ja så blir det.. ska till gbg och gästspela där och så även i skövde.. :)

:) Strax efter Askersund efter du svänger av till väg 49 så kommer det ett vägavsnitt som det varnas om som olycksdrabbat. Den delen av vägen var väldigt kurvig och rolig. Hoppas på glest med trafik den delen så du kan svänga lite. :)

Tabac skrev:
:) Strax efter Askersund efter du svänger av till väg 49 så kommer det ett vägavsnitt som det varnas om som olycksdrabbat. Den delen av vägen var väldigt kurvig och rolig. Hoppas på glest med trafik den delen så du kan svänga lite. :)

916 kommer luta i kurvan :banana

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...