Sitt första klubbmästerskap.

PuDDy

pedalbiker
Gick med
7 Sep 2003
Hoj
sorry
Tjena alla goda själar.
Vet om att ni sitter inne med mycket erfarenhet och visdom.

Nu är det så att jag snart ska ta min licens :banana och det kommer upp ett klubbmästerskap några helger efter att jag tagit det.

Tänkte att man kanske skulle ställa upp för att få lite träning och känna på hur det är.

Vad ska jag tänka på om jag ställer upp och om ni tycker det är en bra träning så tidigt i sin rr körning :confused:

Självklart ska du ställa upp :tummenupp. Race är den bästa träningen, och mitt tips får bli att våga fråga om det är ngt man undrar eller vill ha ett tips.

crallan skrev:
Självklart ska du ställa upp :tummenupp. Race är den bästa träningen, och mitt tips får bli att våga fråga om det är ngt man undrar eller vill ha ett tips.
Härligt stöttande.
Jo tack jag är som en liten svamp nu. Mycket info vill jag suga in nu.
Vad har du att tipsa mig om. sådana självklara saker som jag säkert inte har koll på.
ska du köra på knudan den första tävlingen då?

kajlyl skrev:
tänk på att det är rätt mycket som ska fixas om du tänkte tävla med din gatcykel
Nej då. den är redan klar. ska naja lite skruvar bara. sen är det klar för bana.
Min kompanjon har testkört den idag på knutstorp för första gången.
han gav den två tummar upp hehe. han var nöjd. så jag längtar tills jag får köra den på min licensuppkörning på knudan.

Vad kan du tipsa mig om utöver det.

hej igen. försöker lyfta tråden men blir lite snopen att inte fler vill hjälpa och tipsa en nybörjare. :confused:

Klart du ska köra KM, det är världens kick juh, jag kommer förmodligen att köra med min gammelkawwa, din kollega Zillyvurper borde kunna ge dig muntliga tips.

Ta det lugnt bara så håller du dig på hjulen :tummenupp

/Micke HMS

GSXR1100R skrev:
Klart du ska köra KM, det är världens kick juh, jag kommer förmodligen att köra med min gammelkawwa, din kollega Zillyvurper borde kunna ge dig muntliga tips.

Ta det lugnt bara så håller du dig på hjulen :tummenupp

/Micke HMS

Härligt micke. då ska jag göra det. hehe. jippi. va kul. får ju min försmak den 19:e när jag ska köra upp för licens.
Va skoj att mötas på banorna. hihi. ska du köra gammel kawan på sturup med?

PuDDy skrev:
Härligt micke. då ska jag göra det. hehe. jippi. va kul. får ju min försmak den 19:e när jag ska köra upp för licens.
Va skoj att mötas på banorna. hihi. ska du köra gammel kawan på sturup med?
Japp om ingen köper den så gasar jag tills den rasar.

PuDDy skrev:
hej igen. försöker lyfta tråden men blir lite snopen att inte fler vill hjälpa och tipsa en nybörjare. :confused:

Vilken licenstyp ska du ha?

Det har diskuterats en del i det här forumet gällande om folk ska ha viss banerfarenhet innan dom kör licensträningar eller inte och det finns åsikter som går åt olika håll. Du kan väl se klubbrejset som en vanlig träning i stort sett, det skiljer inte så mkt.
Det är väl upp till dig om du känner dig mogen eller inte.
Jag tycker man ska ha kört några bankörningar innan man tar sin licens så man har lite koll på vad man sysslar med innan man börjar ösa ut pengar på både det ena och det andra.
Känner du att du kan hålla dina spår hyfsat och inte kommer att känna det läskigt när folk börjar flyga om dig på alla möjliga håll o kanter så ska du givetvis köra.

Lycka till!

CorbenDallas skrev:
Vilken licenstyp ska du ha?

Det har diskuterats en del i det här forumet gällande om folk ska ha viss banerfarenhet innan dom kör licensträningar eller inte och det finns åsikter som går åt olika håll. Du kan väl se klubbrejset som en vanlig träning i stort sett, det skiljer inte så mkt.
Det är väl upp till dig om du känner dig mogen eller inte.
Jag tycker man ska ha kört några bankörningar innan man tar sin licens så man har lite koll på vad man sysslar med innan man börjar ösa ut pengar på både det ena och det andra.
Känner du att du kan hålla dina spår hyfsat och inte kommer att känna det läskigt när folk börjar flyga om dig på alla möjliga håll o kanter så ska du givetvis köra.

Lycka till!
Ligger nog nått i det!

Jag gick på fullt direkt och hade mer eller mindre licens innan jag änns testat åka bana.... så blev jag också krashkung :crash

kajlyl skrev:
Ligger nog nått i det!

Jag gick på fullt direkt och hade mer eller mindre licens innan jag änns testat åka bana.... så blev jag också krashkung :crash

hehe.
men nu är jag mer eller mindre lite tvingad till det. den hojen jag kommer åka på har jag inte någon möjlighet att åka på utan licens. så det är ett måste. om inget annat så får man ligga sist och följa efter lite. hehe.

detta km blir för mig enbart träning. har inte i syfte att leka rossi eller att försöka för mycket.

kajlyl skrev:
Ligger nog nått i det!

Äh det kvittar väl! Jag hade inte ens tittat på en bankörning när jag tog licens! Bara att köra på Puddy!

PuDDy skrev:
hehe.
men nu är jag mer eller mindre lite tvingad till det. den hojen jag kommer åka på har jag inte någon möjlighet att åka på utan licens. så det är ett måste. om inget annat så får man ligga sist och följa efter lite. hehe.

detta km blir för mig enbart träning. har inte i syfte att leka rossi eller att försöka för mycket.
Det finns två typer av licens du kan välja.

Amatörlicens

Begränsad till att träna enbart på dom banor som godkänner denna typ av licens.
Du får bara tävla i klubbrace på Knudan.

(det går ev att lösa en engångslicens)

B-Licens

Du får tävla i 125, 250, R-600, R-1000 samt ERF

*/ ?>
Back