sistaminutenrese-tips

Vad du än gör så åk inte till Tunisien.
Bättre att kasta pengarna i sjön!

anja skrev:
nä. vi vill vila, vara lediga, vara i värmen, äta mat och slappa.

Kanarieöarna är schysst. Vill man komma från turisterna, åk till fastlandet
Turkiet är jädda nice det också..men skulle inte heller åka dit i nuläget

Egypten känns lite exklusivt för att slappa och käka mat

Markus skrev:

Otrevliga var dom, de ville inte veta av några otrogna människor i sitt land verkade det som.
Annars fint som fan på stränderna, men jobbigt att folk försöker blåsa en hela tiden. Gillade inte jag iaf.

Turkiet är verkligen ingen megasucce enl. mig. Har blivit jättedyrt nu på sistone också, iaf. Alanya. Turkarna är hjälpsamma men oerhört påträngande (om dom är säljare/resturangpersonal)
ska man stå ut får man gå långt från hamnen och andra turistiga ställen.
Jag har rest ganska mycket tidigare men sen jag var i Thailand så vill jag inte åka någon annan stans. Underbart folk, bra och billig mat. klimatet är helt fantastiskt. dykningen är antagligen världens bästa. sista minuten resor är väldigt billiga även till Thailand. boende är väldigt billigt om du hittar resa utan hotell.

Jag va i Egypten i sommras.... Makadi som ligger vid Hurghada.... Det va helt suveränt... Men då bodde jag på det här gigantiska lyxhotellet...

http://www.bockermann.org/5051089698100c803/index.htm

Och här e fler bilder....Det är två stora hotell som dom har slagit samman...

http://www.bockermann.org/50510896981004d01/index.htm

Det låg precis vid stranden där det va suverän snorkling.... Jag kommer att återvända dit i stället för grekland i framtiden, men då kommer jag att bo på samma hotell.... Jag betalade bara 4000 per biljett o då va det all inclusive... Och då kunde man verkligen äta o dricka när man ville och hur mycket man ville dom hade väl runt 10 resturanger, min favorit va den Italienska...
Poolerna va många o stora :-)
Hotellet va så stort att vi gick vilse även i slutet av veckan...

Last edited:
Blev så sugen så jag drog själv till ticket idag och bokade en vecka på canaria. Åker 08.20 imorgon. Snacka om kort varsel :) 1850kr för en vecka med hotell. Jag har dock ingen aning om vart jag hamnar men det är på gran canaria iaf. Och jag är garanterad dusch/toalett på rummet. Ska bli skönt och hoppas man kan ta en sväng på mc.

Wesslan skrev:
Blev så sugen så jag drog själv till ticket idag och bokade en vecka på canaria. Åker 08.20 imorgon. Snacka om kort varsel :) 1850kr för en vecka med hotell. Jag har dock ingen aning om vart jag hamnar men det är på gran canaria iaf. Och jag är garanterad dusch/toalett på rummet. Ska bli skönt och hoppas man kan ta en sväng på mc.

Jahaja, trevlig resa!

Själv har jag nog spolat egypten. Nu kollar jag efter resor till Eilat.

Åk till Eilat. Var där över jul & nyår för några år sen. Bra klimat så här års. Grymt fint att snorkla eller dyka i röda havet också. Det går dagsturer till Egypten inkl. mat & dyk. Maten i övrigt var det inget fel på heller.
Vi tog en tripp till Jerusalem också med ett stopp för bad i Döda havet, kul som fan att leka "försök få en kroppsdel under vattnet".

mer info

Blanco skrev:
Jag va i Egypten i sommras.... Makadi som ligger vid Hurghada.... Det va helt suveränt... Men då bodde jag på det här gigantiska lyxhotellet...

http://www.bockermann.org/5051089698100c803/index.htm

Och här e fler bilder....Det är två stora hotell som dom har slagit samman...

http://www.bockermann.org/50510896981004d01/index.htm

Det låg precis vid stranden där det va suverän snorkling.... Jag kommer att återvända dit i stället för grekland i framtiden, men då kommer jag att bo på samma hotell.... Jag betalade bara 4000 per biljett o då va det all inclusive... Och då kunde man verkligen äta o dricka när man ville och hur mycket man ville dom hade väl runt 10 resturanger, min favorit va den Italienska...
Poolerna va många o stora :-)
Hotellet va så stort att vi gick vilse även i slutet av veckan...

Har du lite mer info om denna resa bolag/kontaker osv.

En uppföljning.

Efter en veckas vila, god mat, sol och badande i röda havet och döda havet var det dax att åka hem. Enda besvikelsen var att utflykten till Jerusalem blev inställd på grund av danska medier och oroligheter.

Efter incheckningen (typ tre timmar av genomrotning av bagage och svarande på frågor av karaktären "varför reser du med din pappa och inte med din mamma?" och "har du packat ditt bagage själv?" samt kroppsvisitering för vissa) upptäcktes det att planet vi skulle åka hem med inte hade landat.

Varför? Jo, för att planet hade landat på Cypern istället eftersom det var SANDSTORM på ökenflygplatsen Ovda och landningsbanan var stängd. När sandstormen äntligen lagt sig och planet landat hade förstås piloterna förbrukat sina flygtimmar. Hade dom kommit en halvtimma tidigare hade vi nog inte behövt stanna över natten.

Vi fick åka tillbaka till Eilat igen, formellt incheckade och utan vare sig bagage eller pass (det senare låg i säkert förvar i en tvättkorg på flygplatsen över natten).

Fett med poäng till apollo som klockan nio på kvällen med inget varsel fixade fyra bussar som tog oss tillbaka till Eilat, 200 hotellplatser på Hilton, brakmiddag och 200 frukostlådor till halv fem på morgonen dagen efter.

Bifogat

• hilton.jpg
    hilton.jpg
    84.8 KB · Visningar: 70
Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu