Sista Turen med R1:an :-(

Henren

Ny medlem
Gick med
29 Sep 2004
Hoj
Ingen hoj
Då var det dags att ställa in R1:an för vinterförvaring! Nu är den i förrådet låst o snart övertäckt.

Eftersom ingen vill köpa den :-) , så får den stå till nästa vår! Då blir det en ny annons.

Köpte den själv i början av Maj (ångrar nästan det) Sålde min andra hoj i slutet av April (för att ja inte skulle ha någon mc pga tidsbrist osv) Dum som man är! :yoparty

Antal dagar som den rullat i sommar!
Maj = 2
Juni = 3
Juli = 2-3

Tror ja åkt på den max 8ggr :-), Ca 130 mil :-) , En stor service på lite över 5000kr, med Ventil,Synk, Alla oljor, Gasvajer o nya bromsar runt om!

Tack för denna mycket givande säsong... men mycket få mil på hojen, samt några dagars åkande!

Blir nog ingen hoj för mig nästa år! Nu vill ja sälja den igentligen, till förmån för en bil!

Mvh Henke

Vad är det som håller dig borta från hojåkandet. Mer än några dagar borde man ju hinna åka om man har något intresse?

min fighter retta sattes ihop i maj månad.
i söndags bytte jag bort den mot en VFR 800

totalt denna sommar med rettan blev mellan 8-900 mil
då har jag även ett jobb som kräver att jag jobbar helger & även jour.
sedan har man ju tösen (12 år & kaxig som fan) varannan vecka också.

man måste prioritera rätt :squid

Edit.
En arbetskamrat frågade mig idag...

"varför är du villig att lägga 100 lappar på en hoj, när du kan köpa en fin bil"
mitt svar...
"bilen e från A-B, min Audi 80 från 90 fungerar ju... och ger mig inget nöje... hojen e min leksak" :yoparty

Last edited:
wonderwizard skrev:
2509065 min fighter retta sattes ihop i maj månad.
i söndags bytte jag bort den mot en VFR 800

totalt denna sommar med rettan blev mellan 8-900 mil
då har jag även ett jobb som kräver att jag jobbar helger & även jour.
sedan har man ju tösen (12 år & kaxig som fan) varannan vecka också.

man måste prioritera rätt :squid

Edit.
En arbetskamrat frågade mig idag...

"varför är du villig att lägga 100 lappar på en hoj, när du kan köpa en fin bil"
mitt svar...
"bilen e från A-B, min Audi 80 från 90 fungerar ju... och ger mig inget nöje... hojen e min leksak" :yoparty

Underbart skrivet...

Handlar om prioriteringar....

Skulle ha sålt bilen om jag satt trångt med stålar före hojjarna om det inte var så att jag har tjänstebil.....

Men hojjarna är det sista som ryker...

Henren skrev:
2508844 Då var det dags att ställa in R1:an för vinterförvaring! Nu är den i förrådet låst o snart övertäckt.

Eftersom ingen vill köpa den :-) , så får den stå till nästa vår! Då blir det en ny annons.

Köpte den själv i början av Maj (ångrar nästan det) Sålde min andra hoj i slutet av April (för att ja inte skulle ha någon mc pga tidsbrist osv) Dum som man är! :yoparty

Maj = 2
Juni = 3
Juli = 2-3

Tror ja åkt på den max 8ggr :-), Ca 130 mil :-) , En stor service på lite över 5000kr, med Ventil,Synk, Alla oljor, Gasvajer o nya bromsar runt om!

Tack för denna mycket givande säsong... men mycket få mil på hojen, samt några dagars åkande!

Blir nog ingen hoj för mig nästa år! Nu vill ja sälja den igentligen, till förmån för en bil!

Mvh Henke

Varför ångrar du ditt köp ??

Last edited:
Henren skrev:
2508844 Då var det dags att ställa in R1:an för vinterförvaring! Nu är den i förrådet låst o snart övertäckt.

Maj = 2
Juni = 3
Juli = 2-3

Mvh Henke

Sänk priset så köper jag den! :tummenupp

Undrar oxo hur det bara blivit så få mil? :va

@WW
Ska du sälja VFRen nu direkt igen?!?! Du har ju knappt gränslat den!

JKay skrev:
2509161 Undrar oxo hur det bara blivit så få mil? :va

@WW

Det undrar jag med. Och varför starta en tråd om det..luktar annons här ;)

Oddsen för att få sålt en VFR är kanske lägre än att sälja en fighter.
Det kan ju vara en anledning till att WW bytte och vill sälja VFRnför att få pengar...

JKay skrev:
2509161 Undrar oxo hur det bara blivit så få mil? :va

@WW

Nu kommer ja få höra ett o annat! Har 2 små barn o bor själv i ett hus :-) Klart allt handlar om prioriteringar!

Sant faktiskt, var pappa ledig till slutet av Juni, dvs hade barnen typ varje dag! Sen så hade ja lite semster, barnen varannan vecka. Så var det typ hela sommaren. Därför har ja inte åkt så många ggr...

Så det ja menade med "ångrat mig" = onödiga pengar som nu står låst i ett förråd!

skoteridioten skrev:
2509180 Det undrar jag med. Och varför starta en tråd om det..luktar annons här ;)

Inte en tanke på att det ska "lukta annons"

Tänkte mer skriva om hur lite ja åkt! Dvs för lite... Bil har ja självklart en redan, tänker mer på en rolig bil som även barnen kan åka med i!

Last edited:
Låt det vara en mc-fri period i ditt liv och kom tillbaka med nya krafter och mer tid när det känns rätt. Man blir aldrig för gammal!

Tror jag körde 70mil 2005 till samma milkostnad som en helikopter.

Så mycket att göra, så lite tid.

Får bli HD när/om jag blir asgammal. :tomten

Plocka ut en ny yama 600cc i maj, såldes i lördags med 950 mil på mätarn! Hojlös till på lördag då jag hämtar en R1:a -2005

Planerar att köra 2v. till på den, så en 1200mil totallt denna säsong lär det nog bli !! :)

*Jonte* skrev:
2509385 Plocka ut en ny yama 600cc i maj, såldes i lördags med 950 mil på mätarn! Hojlös till på lördag då jag hämtar en R1:a -2005

Planerar att köra 2v. till på den, så en 1200mil totallt denna säsong lär det nog bli !! :)

Vissa har det bra!

... men det låter dyrt! Hur mkt tappar du mellan hoj-bytena?

Henren skrev:
2509219 Nu kommer ja få höra ett o annat! Har 2 små barn o bor själv i ett hus :-) Klart allt handlar om prioriteringar!

Sant faktiskt, var pappa ledig till slutet av Juni, dvs hade barnen typ varje dag! Sen så hade ja lite semster, barnen varannan vecka. Så var det typ hela sommaren. Därför har ja inte åkt så många ggr...

PRORITERINGAR!

Jag har kört lite drygt 500mil i sommar.
Var dock föräldraledig även i Juli.
Och vet du vad... jag bor i hus som vi just byggt ut (blev klart nu i sommar) för att få plats med våra fem små barn (3 st ettåringar och två st 4½ åringar).
Hmmm... jo jag har ett jobb med jour också...

MEN om jag prioriterat annorlunda så hade jag ju kunnat köra mer!

Maggy skrev:
2509867 PRORITERINGAR!

Jag har kört lite drygt 500mil i sommar.
Var dock föräldraledig även i Juli.
Och vet du vad... jag bor i hus som vi just byggt ut (blev klart nu i sommar) för att få plats med våra fem små barn (3 st ettåringar och två st 4½ åringar).
Hmmm... jo jag har ett jobb med jour också...

MEN om jag prioriterat annorlunda så hade jag ju kunnat köra mer!

Har du trillingar och tvillingar?

Back