Sista turen för säsongen! 5/12 -03 (FILM)

Chille skrev:
haha.. jag tycker att du ska behålla din lilla EU-moppe tills du blir 65! :hihi

Läste precis en tråd om en kille som just kört av och dött..
Ska man köra så tokfort ska man göra det på bana! Det är faktiskt inte bara man själv som uttsätts för feta risker...

matte_mannen skrev:
Läste precis en tråd om en kille som just kört av och dött..
Ska man köra så tokfort ska man göra det på bana! Det är faktiskt inte bara man själv som uttsätts för feta risker...

var hittar du en bana som är öppen den 5:e december??
:D

Chille skrev:
var hittar du en bana som är öppen den 5:e december??
:D

Tanken ska vara full ... :7peta
eller så ska du ha den helt tom med lite motorolja som skyddsfilm mot rost, men då får du skruva av den så att du kan skaka runt oljan överallt i tanken.

Tipset när du trillar ur växel är att varva upp motorn innan du trycker i en växel igen.. så slipper du det där :gnissla hemska kraset i växellådan som säkert är jättenyttigt..

Tack för en ball film!

/KetogaN

KetogaN skrev:
eller så ska du ha den helt tom med lite motorolja som skyddsfilm mot rost, men då får du skruva av den så att du kan skaka runt oljan överallt i tanken.

Tipset när du trillar ur växel är att varva upp motorn innan du trycker i en växel igen.. så slipper du det där :gnissla hemska kraset i växellådan som säkert är jättenyttigt..

Tack för en ball film!

/KetogaN

Jo jag har tänkt på det med.... jag tror inte att jag får i växeln riktigt för annars verkar lådan helt ok! ..eller är det ett vanligt fenomen!?

full alltså?...... får åka ner o tanka skiten då.... NY FILM!! :lol

Chille skrev:
Jo jag har tänkt på det med.... jag tror inte att jag får i växeln riktigt för annars verkar lådan helt ok! ..eller är det ett vanligt fenomen!?

Åk upp och tanka på sjöbo eller nått isåfall, så får man se lite mer av Borås.

Chille du skall ha stryk! Förstöra min arbetsdag på det sättet! :yoparty

JAG VILL OCKSÅ!

för mycket :tomten just nu, man borde dra ner till Spanien eller något

Jag åkte genom Borås med sommardäck på bilen dagen efter du körde och det var lite halt :gnissla Fast det var det ju inte när du var ute :7peta

triple skrev:
Chille du skall ha stryk! Förstöra min arbetsdag på det sättet! :yoparty

JAG VILL OCKSÅ!

för mycket :tomten just nu, man borde dra ner till Spanien eller något

Jag åkte genom Borås med sommardäck på bilen dagen efter du körde och det var lite halt :gnissla Fast det var det ju inte när du var ute :7peta

:tuttar

näe.. men det var blött på vissa ställen.. man var lite nojig över greppet :fakta

men skit i de!! :banana

UNDERBART! :Bugar

Jag blir så sugen så jag skulle kunna köpa ny hoj nu!

+3 grader ... om det snöar lite snart kring jul så borde vi kunna vara där igen vid .... början av februari.

Måste bli tidig säsongsstart nästa år. Det här gav mig riktig abstinens.

Man tackar så mycket :)

Chille skrev:

Anledningen är alldeles säkert att du petar ur den ofrivilligt för att du spänner dig när du wheelar eller så är du för försiktig när du växlar från ettan till tvåan utan koppling (vet inte riktigt vad du höll på med) men man måste vara lite bestämd. =)

det krävs en del teknik innan man bemästrar att växla utan koppling och dessutom över neutralen.. men när man kan det sliter det inte mer än att växla med koppling. (innan man kan det kan det dock slita rejält :D )

KetogaN skrev:

Tack för en ball film!

/KetogaN

Ska man inte ha en slurk K-sprit i tanken också om man fyller med bensin (samt köra så att det fylls på i hela systemet)!? Jag vill minnas att jag har läst det någonstans. Instruktionsboken kanske... :va

Akrylamid skrev:
vad heter den "somriga" trance låten i mitten av filmen? den var ju grym... måste ha den :P
Låten du söker är Green courtremixen av DJ Sammys `Boys of summer´.
Green court har för övrigt gjort många andra sköna remixer så checka de också :)

Haha, sicken hjälte (och lite av en dåre), ut och åka med några få plusgrader. Vad gör man inte för lite mc-åka ?

[moral på] Personligen hade jag nog kört lite lugnare med tanke på att däcken inte lär ha samma värme/grepp som en skön junidag tex om du skulle behövt bromsa rätt hårt :rolleyes: [/moral av]

Kul film, fick mig att le och längta något mer till våren, nästa delmål blir mc-mässan, sen skall man överleva några månader till innan man kan ge sig på lite åka igen :banana

Last edited:
Idag kunden jag inte hålla mig längre. Eftersom tanken inte var full i hojjen så var jag ju tvungen att åka och fylla upp den... hela 500meter tur o retur, +2,1 grader.

Men va gött det känns... vrida lite lite på handtaget o styret.... :D

//P

Chille skrev:
VAr bara tvungen...... och dra en sista repa innan jag ställde undan den... givetvis filmade jag den .. men tyvärr så bjuds det inte på Feta stunts.. utan.. jag filmade sista repan helt enkelt! lite fart och bus....... och framför allt... helt :kocko
det var 3 grader varmt ute.. :tummenupp
www.xr650.net/pg/teaser.wmv
edit: Ny adress

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...