pucko
Medlem
SuperSport skrev:RC45 = RVF750R
Titanstakar och ovala kolvar om jag inte mins helt fel![]()
najs hoj

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
SuperSport skrev:RC45 = RVF750R
Titanstakar och ovala kolvar om jag inte mins helt fel![]()
SuperSport skrev:RC45 = RVF750R
Titanstakar och ovala kolvar om jag inte mins helt fel![]()
Ja grann var denSuperSport skrev:RC45 = RVF750R
Titanstakar och ovala kolvar om jag inte mins helt fel![]()
Tack! nu slapp jag Googla efter vilken hoj det vawonderwizard skrev:Du förväxlar nog det med NR 750, som hade ovala kolvar
8 ventiler per cylinder![]()
wonderwizard skrev:Du förväxlar nog det med NR 750, som hade ovala kolvar
8 ventiler per cylinder![]()
Zee skrev:Var den något o hänga i julgranen då?
Varför besväret med 8 strutar/cylle?
Det är just det som är finessen med ovala kolvar, man kan klämma in mer ventilyta.Zee skrev:Varför besväret med 8 strutar/cylle?
Fel NR750. Hojen i denna tråd var en ren gathoj för att visa upp att man bemästrade tekniken. Den ovalkolvade NR750 som tävlade i endurance kom 1987.wonderwizard skrev:jodå.. den blev förbjuden på banorna![]()
effekt troligtvis
Den gick skitbra!Teddy skrev:Nå, hur gick det och framförallt, hur lät den?
Honda ställde upp med den här hojen i 1987 års Bol d'Or, på Le Mans. Dom var inte ute efter att vinna, med DEN cyklen, därför kördes den av journalister, Mal Campbell, Gilbert Roy och Ken Nemoto. Dom kvalade in som 2:a, efter fabriks RVF:n Men den rasade efter 3 timmar efter ett monteringsfel...RedBaron skrev:Det är just det som är finessen med ovala kolvar, man kan klämma in mer ventilyta.
Fel NR750. Hojen i denna tråd var en ren gathoj för att visa upp att man bemästrade tekniken. Den ovalkolvade NR750 som tävlade i endurance kom 1987.
![]()
Nä den förbjöds för att en del sa att den borde räknas som en V8. Max 4 cylindrar på 750 kubik i Superbike VM, och det reglementet tillämpades även i Endurance VM fortsättningsvis. Ingen idé att bygga NR, bara för att tävla i några enstaka piss-cuper.Neutral skrev:Men det är också mycket svårt att täta något som inte är fullständigt symmetriskt, tänker på de ovala kolvringarna. Tror att den förbjöds mer p g a kostnadsskäl än prestandaskäl.
delarossa skrev:Jag hade aldrig tagit sista turen på en så fin hoj..![]()
![]() |
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär
Efter nästan två decennier ... |
![]() |
Yamaha debuterar med V4 i MotoGP
Yamaha har meddelat att för... |
![]() |
Hojmys i Ugglans Park
Ända sedan början av 90-tal... |
![]() |
MC-mässan 2026
MC-Mässan är tillbaka 23–25... |
![]() |
Bike kör Stark Varg EX!
Under hösten kommer Bike gö... |
![]() |
Customhoj Bike Show 2026
Den 23 till 25 januari körs... |
![]() |
Racing på Kjula Dragway till helgen
Den kommande helgen (23-24 ... |
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup
Harley-Davidson och MotoGP ... |
|
![]() |
BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien
Platsen för BMW Motorrad In... |
![]() |
Strängnäs Bike Show den 30/8
Sista lördagen i augusti är... |