Sista repan

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Ort
örebro
Hoj
cbr1000RR - 06
Hello lads....

Vaknade efter en natts hårt arbete cirkus klockan 15.00....tittade ut och förväntade mig ösregn. ICKE, solen gassade och det va pefekt för en rejäl repa. Ivrig som fan slänger jag i mig frulle samtidigt som jag kränger på mig skinnet. Går ut till garaget och leder ut min bålgetning. Hjälmen åker på men jag stannar till ett ögonblick och bara tittar på hojen. Sann lycka kommer över mig. Jag älskar verkligen den här livs-stilen som det faktiskt är. Jag sover mc, äter mc, skiter mc, ja lever mc helt enkelt. Det finns inget roligare. Alltid ett leende på läpparna när man startar och ljudet från mitt Jardine RT-one bolt on börjar sjunga sin ljuva sång. Varmkör till 50 grader. Lägger i ettan som rullar ut från garageinfarten. Detta blir sista repan..........

Kommer utpå norrköpingsvägen och vid det här laget har hojen fåttbra arbetstemperatur. Grönt vid ljussignalen och iväg. Tomt på trafik och jag varvar upp till 6000 varv, släpper och trycker till. Känslan av ett lätt styre i händerna infinner sig rätt omgående. Det belv sista wheelien för säsongen. Fortsätter ut mot min favoritrepa. Kör den fram och tillbax utan trafik. Jag och hojen. Total glädje. Alla probs från det "vanliga" livet försvinner.
Kör lugnt tillbax från "min" repa och bara suger in känslan att ha en sportmotorcykel som fungerar totalt problemfritt och som jag arbetat hårt för att ha råd med. Mitt mål, min glädje. Resan som skulle bli av känns värdelös. Resan som skulle finansierats med en såld båge finns inte. Det kommer inteatt hända. Annonsen plockas bort. Denna sommar, nästa sommar kommmer "bladen" att vara min. Säsongen efter det blir det till att plocka ut en ny cbr 1000 RR. Hondakillen som folk kallar mig. Ja så är det. Gixxrar, rettor, ninjor i all ära men jag är en hondakille. Kommergråta blod den dagen min 954á lämnar mig till förmån för en 1000 rr. Älskar den hojen. Gul och marinblåär den. Asfin. Kostat en del denna sommar med nytt drivpaket, lamellpaket och bromsbelägg med det har det fan varit värt. Varenda spänn.
Nu har jag fastnat för den här livsstilen. Asgött folk som kör. Gemenskapensom finns hos varje mc-entusiast. Nu blir det så. Mc livet ut.
+ att jag hittat en tjej som diggar det lika hårt som jag. Bästa polaren och aussie-resan blir inte av. Så är det...........

Parkerar bålgetingen på sin plats i det varma sköna garaget. Imorn blir det särskilld tillsyn och efter det " täcket" och en vintervila tills våren och en ny säsong kommer. Utan att man klotar får jag hoppas.
Nästa säsong ja.....
-PowerCommander med mappning i bänk
-Michelin pilot power
Dags att läga undan pengar när man inte betalar premie längre.

Imorn avställd.

Ha det riktigt bra nu alla sköna mcmänniskor för nu går jag i ide.:tummenupp
 
jaa...

Klockrent skrivet...
Men men jag hoppas att min sista tur dröjer ngn vecka.
Ska ut heeela långa helgen oavsett om det regnar el inte men jag hoppas på uppehåll..


Men snart ska tösen få sin välförtjänade vintervila och få vila tassarna lite..
Sen får vi se, powercommander el en 1000rr.

Men det absolut sista jag kommer att sälja är min hoj...
 
Bushojjen skrev:
2511566 jaa...

Klockrent skrivet...
Men men jag hoppas att min sista tur dröjer ngn vecka.
Ska ut heeela långa helgen oavsett om det regnar el inte men jag hoppas på uppehåll..


Men snart ska tösen få sin välförtjänade vintervila och få vila tassarna lite..
Sen får vi se, powercommander el en 1000rr.

Men det absolut sista jag kommer att sälja är min hoj...

Thanks.:tummenupp Lite blödigt skrivet av mig kanske men så är det.
Blir powercomander för mig till nästa säsong. Ekonomin tillåter inte en cbr 1000 rr just nu. Men målet är siktat. En ny ska plockas ut.
 
Helt underbar läsning.
Tycker förövrigt din hoj är bland de vackraste skapelserna med den färgen bl.a.

Tyvärr så närmar sig ju vintern nu, ska ställa av till helgen.
Svetsa depåstöd på fredag -> Sista repan för säsongen (sen nästa säsong så blir det nog många mil) -> göra i ordning den, ställa den till rätta osv. inför vintern.
 
Tog min sista repa i fredags! 6 mil i
+3 grader! Ställde av bettan på lördagen... nån måtta får det vara.
 
lorkan skrev:
2511821 När du väl har kortet kommer du förstå vad han menar. :D

som sagt vi e polare så förstör inte min blödiga tråd nu, ut å kör din moppe istället:pannkyss :tummenupp

AndreasNo skrev:
2511825 för de första så är vi polare..för de andra så har jag både mc-kort och mc..



nästa år:
jag o du... hehe
:hojcbr :hojsmilie


hehe fakk yo again:tummenupp

nästa säsong blir askul. gänget expanderar vettu. får se till att robban köper hoj bara
 
Last edited:
The blade skrev:
2511842 som sagt vi e polare så förstör inte min blödiga tråd nu, ut å kör din moppe istället:pannkyss :tummenupp




hehe fakk yo again:tummenupp

nästa säsong blir askul. gänget expanderar vettu. får se till att robban köper hoj bara


ja de måste han göra, annars jävlar.. sen att han lär hamna långt efter oavsett vilken hoj han köper e skitsamma..de får han ta :D
 
Vaffan. Jag får min nya på fredag. En BMW 1200 Adventure.

Kanske inte helt accepterat i dessa kretsar, men det här är en hoj som passar MIN livsstil och MITT körsätt. Tänkte köra den iaf en månad innan det blir dax att ställa av den och sen ta ut den så fort vägarna är isfria -> 8 månaders hojsäsong :yoparty

Finns ju elvästar och allt möjligt nuförtiden som förlänger säsongen avsevärt!
 
:D
AndreasNo skrev:
2511879 jag slutar kommentera robban nu innan de blir för mkt, finns så mkt elakt man kan säga om smålänningar :D :D :D

precis, hehehe vi får se till att han reggarsig här på sh oxå:D
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top