Sista ? om miniblinkers ;-)

PGH

Cool kille helt enkelt
Gick med
26 May 2004
Hoj
Piaggio x9 180cc
Nya blinkare, 21 w i dem gamla och 23 watt i dem nya. Hur i hela världen löser jag detta på enklaste sättet :va ??? Snälla hjälp en "semester-elektriker". Fakta: Vita linser=gula lampor, bajonettsockel BA9s. SKall jag köpa nytt relä lr finns det 21 watt gula med den fattningen? Har sökt på foreumet, men det står ju bara hur man trollar bort watt med motstånd osv.

PGH skrev:

min orginal blinkers ligger på 5 w jag satte sit 23 watts lampor runt om då orkade inte relät så jag åkte till statoil å köpte en nytt jag fattar inte vad alla snacka om, vad är problemet :confused:

Som sagt,"semester-elektriker", ber allra ödmjukast om ursäkt för om detta upptar onödigt serverutrymme! Jag har redan fått mitt svar ovan, jag är nöjd :tummenupp

PGH skrev:
Som sagt,"semester-elektriker", ber allra ödmjukast om ursäkt för om detta upptar onödigt serverutrymme! Jag har redan fått mitt svar ovan, jag är nöjd :tummenupp

nej nej alltså jag menade absolut inte så men jag har sett frågan förut någon gång! så klart man kan fråga jag bara testade å det funkade så jag frågar vad alla snackar om :confused:

Okej, inga sura miner här. Har kopplat in allt provosoriskt o det lyser så bra som finaste julgran, case closed :)

Enligt en tråd här ska biltemas blinkersrelä vara riktigt bra, och klara av både diodlampor och vanliga, borde funka till lite kraftigare lampor också!
Undvik dock helst att köpa nya såna där lampor, kostar multum :4skrika

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...