Sista minuten till Thailand?

Anders

Tidigare Dee_cati
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Säsongsavslutning
Jag och tjejen är lite sugna på att dra till Thailand här i slutet av februari om det fungerar med jobb etc men jag hittar inga resor.

Har ni några tips så ut med dem här! Det jag är intresserad av är två billiga flygstolar till Bangkok, resans längd runt 14 dagar. Förra gången kostade sista-minuten ca 10k/person och det är för dyrt :(

Jag och tjejen är lite sugna på att dra till Thailand här i slutet av februari om det fungerar med jobb etc men jag hittar inga resor.

Har ni några tips så ut med dem här! Det jag är intresserad av är två billiga flygstolar till Bangkok, resans längd runt 14 dagar. Förra gången kostade sista-minuten ca 10k/person och det är för dyrt :(

Tyvärr är det så att reguljärfly är billigast när resorna släpps. Man går ut med ett lågt pris och höjer allteftersom planen blir mer bokade och man är säker på att sälja ut stolarna. Reguljärfly fungerar alltså tvärtemot charter där man kan hitta sista-minuten till kanonpriser.

Jo förvisso men vi har hittat billigare resor förr då vi alltid bokar flygstolar endast. Förrförra gången betalade vi ca 6500:- med två hotellnätter för flyg till Bangkok men det kanske var mest tur? Det var iaf i samma period.

Jo förvisso men vi har hittat billigare resor förr då vi alltid bokar flygstolar endast. Förrförra gången betalade vi ca 6500:- med två hotellnätter för flyg till Bangkok men det kanske var mest tur? Det var iaf i samma period.

Ni hade troligen tur ja, januari o februari är högsäsong i thailand, det är lättare att hitta billiga resor dit nära inpå resdag i april, maj.

Ahhh, det är för sent. Nåja, jag ska ringa runt litegrann imorgon och se vad som går att ordna. Första gången vi åkte så anlitade vi ett bolag som skötte allt åt oss och det var mkt lyckat. Får se vad det går på totalt med det denna gång, tanken är att det ska bli en väldigt ekonomisk resa men jag undrar om en budget på under 20k räcker ändå :( Vi ska nämligen till Thailand eller Västindien lite senare i år också men det vore skönt att komma iväg en liten stund nu med utan att bli bankrutt för det.

Det var ju precis som du sa (jag tvivlade aldrig förvisso) men tjejen på STAtravel fixade två biljetter åt oss för ca 6500:-/styck vilket är helt ok antar jag.
Men flyga via London och mellanlanda i Qatar (vad fan är det för nåt?) låter inget vidare...

Last edited:
hehe, ok.... Nu spårade det iväg en del här men vafan, det får man ta. Men fortfarande, vad fan är Qatar? Så kan man ju inte heta, än mindre döpa ett land till det. Jävla dårar.

Jag har för mycket pengar men jag vet inte vad jag ska spendera dem på. Alltid dessa vardagliga problem....

Tror förvisso att det är en smula ironi i den meningen, men det rimmar inte bra med bankrutt. Har man inte råd att åka bör man väl låta bli?

Mellanlandning är Guds, eller Allahs i det här fallet, straff mot resenären.
För övrigt borde du akta fötterna. :gnissla
Vart ska ni?
Jag har några polare där nu, de köpte dagen innan typ, och jag har en känsla av att det inte var tiotusen de betalade.

Jag har för mycket pengar men jag vet inte vad jag ska spendera dem på. Alltid dessa vardagliga problem....

Tror förvisso att det är en smula ironi i den meningen, men det rimmar inte bra med bankrutt. Har man inte råd att åka bör man väl låta bli?

Min ekonomi skulle säkerligen klara av att betala minst det dubbla för biljetterna men jag gör det inte ändå. Och skulle jag bli bankrutt om jag drog utomlands så skulle jag troligtvis stanna hemma. Men grejjen är den att jag vill inte lägga ner över 100k på utlandsresor på ett år när det är för nöjes skull.

Markus, om du har möjlighet kan du väl höra med dina polare och se vad de fick ge för det. Nu är jag nöjd med priset men vem fan vill landa i Qatar!? Total restid hem= 17 timmar och ner ca 16 timmar :huvet

Markus, om du har möjlighet kan du väl höra med dina polare och se vad de fick ge för det. Nu är jag nöjd med priset men vem fan vill landa i Qatar!? Total restid hem= 17 timmar och ner ca 16 timmar :huvet

Jag landade i äckliga Abu Dhabi, same shit.
Drog han ett sms, återkommer.

Iofs så säger de att världens godaste whiskey är som billigast där. Blue Label för ca 800:-!! Då blir det till att köpa 10 pavor och släpa på dem resten av resan :D

Iofs så säger de att världens godaste whiskey är som billigast där. Blue Label för ca 800:-!! Då blir det till att köpa 10 pavor och släpa på dem resten av resan :D

Uppdatering :
De betalade 9300 direkt med Thai från Arlanda, inkl inrikes från Bangkok till Phuket.
I gengäld vill han veta om det stämmer att det är risgt väder på Koh Samui, ryktet går och de ska bestämma sig nu om de ska åka. You fix? ;)

Koh samui har haft halvkrasst väder men det är betydligt säkrare än västra sidan.
Säg åt dem att ta första flyg till samui och sedan åker de till närmsta hamn som kör båt till koh panghan och väl på den ön (30minuter från samui) så tar de en cab till High Life resort uppe på Had Yao (världens finaste strand?) och sen bor de där i ett par dagar och slappar ihop med ägaren och äter bästa maten i thailand.
Då kan de även passa på att gå på världens bästa party, full moon party, på östra sidan av panghan. Där blir du hög som ett hus för bara 50:- typ :D

Edit/ länk till panghan. För övrigt så var ju 9300:- helt ok för direktflyg med thai. Men de flög vanlig economy? Det är nog värt att lägga några lappar extra för att få direktflyg och dessutom med det bästa asien-flyget.

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra