Sista långturen

SmackMan skrev:
kör man med olja i bensinen och olja i motor och inte ligger på rött hela tiden så går dom lika långt som 4-taktarna nästan om man sköter dom!

OBS på nästan där ;)

SmackMan skrev:
kör man med olja i bensinen och olja i motor och inte ligger på rött hela tiden så går dom lika långt som 4-taktarna nästan om man sköter dom!

det va just det där med å sköta dom, en 4-taktare behöver du inte sköta... du byter olja på den en gång om året, å slitdelar, ja det byter du när det blir slitet... på en två taktare, måste du byta innan det blir slitet för att det inte ska skära ihop totalt å du får Härdsmälta i cylindern, vilket inte e nån höjdare direkt... :näsblod

Det är MKT mer Service på en två taktare, så är det bara, men sen att det går att hålla liv i dom, självklart, det är samma sak med allt, som min bil, den har gått 42000mil... å lite till, den går fortfarande, men bara för att ja itne har råd å köpa ny bil, samma sak gäller nog äldre två taktare.

Jag tror också att 125 håller för mer än man tror... Jag hänger gärna med några på nån lång tur nästa år...skulle vara kul att få komma ut lite och glänsa runt i sverige(lr utomlands9 :banana

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka