Sista koll med er innan köp!.. (synpunkter)

• Thread starter Thread starter IronMike
  • Start date Start date

IronMike

Guest
Är på g att införskaffa mig en cbr 1000 rr.. Finns väl inte så mkt å snacka om den. Antingen köper jag den å är glad :) eller så får jag ta mig tid att provköra fler modeller å sånt, de tar tid, å jag vill inte vänta en dag till.

Sen har man ju funderat lite på hur det är att köra en gixxer, aldrig ens provsuttit en sån. Såg denna annonsen idag:

http://www.blocket.se/vi/7964246.htm?ca=11_s

Inte heller provkört R1 av gamla kult eran:

http://www.blocket.se/vi/7629978.htm?ca=11_s -denna verkade hyffsad, till det stog import, å så har den legat ute ett tag till hyffsat pris. Väcker misstankar om att flera varit där å set ngt som fått dom att backa. Man vill ju inte åka långt bort för att åka hem utan båge..

denna kika jag också på ikväll, på annonsen alltså.. men det känns omotiverat å hosta upp dom pengarna när man kan få en 04 för nästan samma pengar, typ 10 laxar mer. är ju hela tiden så, nåra lappar till, lite bättre, nåra till, ännu bättre hoj :(

http://www.blocket.se/vi/7965756.htm?ca=11_s

Ngn som vet mer om den i gbg t ex? Ser fräck ut... Men man blir alltid skeptisk till varför hojjar är omlackade...

V-twin, Mille gillar jag också. Haft en förr.. Kanske inte värst prestanda, men känns speciellt å köra. Dock är det omöjligt att hitta en fin Mille R 02a.... Samma sak med blåa R1or, runt 00/01, dom försvinner direkt, å de finns sällan några i sthlm som dyker upp på annons.

Vad skulle ni sats på om ni tänkte lägga alltm ellan 50-90 kakor... Ny kan jag visserligen köpa, men jag gillar inte värdeminskingen första året, känns helt onödigt å torska massor pengar på att bara ta ut den på gatan.

:confused:

Last edited:
Det är fina hojar allihopa. Dock tycker jag priserna är ganska höga. Jag gillar ju gixxern men det är väl för att jag har en själv men några 66k tycker jag inte du ska betala för den. Efterssom du haft mille så vore det säkert kul att prova nåt nytt.

Importhoj behöver ju inte vara sämre men det blir svårare att sälja om man inte lägger sig en bra bit under de andra cyklarna.

Vilken hoj tycker du är snyggast? Du verkar vara ganska velig.

Wesslan skrev:
2111935 Det är fina hojar allihopa. Dock tycker jag priserna är ganska höga. Jag gillar ju gixxern men det är väl för att jag har en själv men några 66k tycker jag inte du ska betala för den. Efterssom du haft mille så vore det säkert kul att prova nåt nytt.

Importhoj behöver ju inte vara sämre men det blir svårare att sälja om man inte lägger sig en bra bit under de andra cyklarna.

Vilken hoj tycker du är snyggast? Du verkar vara ganska velig.
Jag är jävligt velig... Bäst hoj av ovannämda är nog cbr 1000 rr, "bäst" att döma av köregenskaper, prestanda, chassie/bromsar etc. Snyggast enl mitt tycke är Mille R -02, den är även råast. R1 känns som kult hoj, alltid velat ha en blå R1, var ju drömmen när man gled runt på lätt mc andra året då den kom 98.... Gixxern ser rå ut, går väl bättre än 00 R1a..men hört mkt skit om den, att man bl a sitter obekvämt om man är över normallängd. Cbr 929(954 är inte alls av intresse, haft sånt, dessutom är dom sjukt övervärderade. Det är cbr 1000 rr jag gillar, eller billigare båge å få pengar över att betala till resurs bank för min svindyra tv som sitter på väggen :3freak

Den sista e helt ok! Körde sån förra året, grym hoj! De andra vet jag ingenting om...

Utan tvekan gixxern, den är och ser kung ut. så jävla rå med svarta kåpor.. Bra saker som följer med också.

Jag tycker man ser så jävla mycket R1or över allt, kul att köra något som är lite lite mer annorlunda, men som har så rått utseende och kraft. Lyser racing om gixxern

vbg_snake skrev:
2111958 Utan tvekan gixxern, den är och ser kung ut. så jävla rå med svarta kåpor.. Bra saker som följer med också.

Jag tycker man ser så jävla mycket R1or över allt, kul att köra något som är lite lite mer annorlunda, men som har så rått utseende och kraft. Lyser racing om gixxern

Köp en r6a! :tummenupp

Nä men jag gillar fan alla hojarna. Fast finaste var dock gixxern och jag tycker det var ett galant pris på den!! Annars e ju cbr 1000rr repsol inte bad asså :yoparty min polare dröm hoj :tungan

kAtanAmAn skrev:
2111977 Köp en r6a! :tummenupp

Nä men jag gillar fan alla hojarna. Fast finaste var dock gixxern och jag tycker det var ett galant pris på den!! Annars e ju cbr 1000rr repsol inte bad asså :yoparty min polare dröm hoj :tungan

Du har kanske rätt i att priset är ok. Det var ju faktiskt inte många mil och mycket smet på den. Kollade nu på blocket och alla hojar kostar fan mycket, går priserna upp :) ?

Jag har själv en 1000rr -04 för tillfället men skulle utan tvekan byta den mot en r1:a 04a om någon frågade.

Tycker att det är en underbar cykel som är väldigt lättkörd och går hur bra som helst... Men jag saknar det där aggressiva som fanns hos R1:an... Hade dock en R1:a 00:a så jag vet inte om 04:an och framåt uppför sig lika men jag hoppas det.

Men jag kan lätt rekomendera en 1000rr...

//Score

Jaha...nu gnäller han om vad tv'n kostar också....du om någon måste ju ha vetat vad du köpte (dessutom betalade du väl inte fullpris) eller har jag fel.

KLART SOM F-N ATT DU SKA KÖRA HONDA!!! :yoparty

Den e ju rå som satan...så kan jag få provköra lite :Bugar ...he he he.

Well skrev:
2111995 Jaha...nu gnäller han om vad tv'n kostar också....du om någon måste ju ha vetat vad du köpte (dessutom betalade du väl inte fullpris) eller har jag fel.

KLART SOM F-N ATT DU SKA KÖRA HONDA!!! :yoparty

Den e ju rå som satan...så kan jag få provköra lite :Bugar ...he he he.
Haha nej inte fullpris... Men ändå Haha

vafan, jag ska skriva ut alla hojjar på pappersbitar å sen lotta, cbr'en får 3 gånger fler lappar än dom övriga

:hihi

Gsxr 1000 e ju aldrig fel! Kanske är för att man kör en själv. Såg annonsen och du får ju rätt mycket utrustning för de pengarna och bra effekt. En standard cbr 1000 är det ju inte många flera bakhjulshästar på och så får du väl punga ut med 25000 kr till.
Men den var ju omlackad, fast den var ganska rå! Allt beror väl på hur mycket man är beredd att betala.

Har inte testat Hondan men jämför man R1-05 och GSXR1000-05 så tycker jag personligen att sukkan är ljusår bättre.

Här är ju en som inte är helt fel om man kan pruta ner den ett par tusen...
http://www.blocket.se/vi/7986990.htm?ca=15_s

Begagnatmarknaden verkar ju har ballat ur totalt...alla hojar känns ju svindyra när man kollar lite på blocket :va
När folk vill ha nästan 90 papp för en -03:a så är det fanimej nåt som är fel.
Gav 98 för min -05 med lite under 300mil på mätaren.

IronMike skrev:
2112009 Haha nej inte fullpris... Men ändå Haha

vafan, jag ska skriva ut alla hojjar på pappersbitar å sen lotta, cbr'en får 3 gånger fler lappar än dom övriga

:hihi

Köp Hondan... bara att komma och provköra...

IronMike skrev:
2111988 Kollat den annonsen förr, dekalerna ser ju orangea ut ? :va får inga bra vibs av den...

Det är nog bara kameran som spökar, bilden är ju tagen i ett mörkt parkeringshus med blixt.. Fruktansvärt snygg hoj för övrigt, en sån vill jag ha.

Back