Sir Gam(e)lot håller hov i Norra Slumområdet

Snart bär det afv, pilgrimsfärden mot Stock-Holmen lär bli afnjutnings-Full og trefvlig som hvanligt.

Att wara uthvilad efter eder långa resa till Stock-Holmen er fördelaktigdt för att ers nåd skall tya med pöbelns nycker. (thvifvelsutan utförda i oförstånd) Undertecknad blir emellertid en aningens oroad för ers nåds sekerhedt. Er dessa svartmuskiga men att lita på? Påminner dom icke om stråtröfvare? Det wore bedröfvligdt om ers nåd råkade illa ut!

:näsblod

Att wara uthvilad efter eder långa resa till Stock-Holmen er fördelaktigdt för att ers nåd skall tya med pöbelns nycker. (thvifvelsutan utförda i oförstånd) Undertecknad blir emellertid en aningens oroad för ers nåds sekerhedt. Er dessa svartmuskiga men att lita på? Påminner dom icke om stråtröfvare? Det wore bedröfvligdt om ers nåd råkade illa ut!

Om några timmar så afnjutes en drink på Loungen i Dane-Markens afresestation Kass-Trupp.

Aluminiumfågeln spänna sina vingar og flaxar norrut mot Stock-Holmen senare idag, mina undersåtar frakta sedan kollit mot Tull-Inge för att afnjuta ett dignande hjul-bord till sena aftonen.

Bifogat

• wheel_table_61151249.jpg
    wheel_table_61151249.jpg
    94.4 KB · Visningar: 32

Det verkar som Hans nåd hörsammat edert bekymmer om dessa stråtröfvare, ety han färdas med nymodigheten aeroplan, i sanning remarkabelt, på min ära! I sanning en brav man, ety menniskan äro icke gjord för att utstå dessa hastigheter...:mattias

Hwärdshuset Diners utskänker nu mjöd på resan hveg, Kass-Trup äro ett trefligt og gemytligt fylke.

Stålkråkan är redo att sträcka ut om några få mjöd.

Om några timmar så afnjutes en drink på Loungen i Dane-Markens afresestation Kass-Trupp.

Aluminiumfågeln spänna sina vingar og flaxar norrut mot Stock-Holmen senare idag, mina undersåtar frakta sedan kollit mot Tull-Inge för att afnjuta ett dignande hjul-bord till sena aftonen.

Sicket trevligt hjulbord.
Om detta stå hjämte mitt så må samtilga bil mätta och däckade !

Bifogat

• DSC00946.JPG
    DSC00946.JPG
    6.7 KB · Visningar: 142
  • DSC00948.JPG
    DSC00948.JPG
    7.5 KB · Visningar: 141
Ditt fhöråldrade helfvethe hafver du skocken föst ihop ?

Så att det inte uppstår mer förvirring bland pöblen, Men(ings)lösa barns dag är den 28 december = måndag. :kiss

Tid som öfverheten håller hov är från klockan aderton och framåt. Förtäring medtages, pöbeln bjuds på noll och intet. :brynad

Pöblen förväntas också hålla under som tidigare annonserats.

:Bugar

Vi får hoppas att Sir Gam(e)lot vaknar ur sin skönhetssömn snart, för han måste välja om platsen för audiensen. Pagen i Norra Slumområdet är :zpy-sjuk och jag tror inte att det är så populärt bland pöbeln. :rolleyes:

Men allvarligt, jag är sjuk och kommer inte kunna ha fest hemma hos mig ikväll. Finns ingen plan B, men Gamlot kommer säkert på något. :trött

Vi får hoppas att Sir Gam(e)lot vaknar ur sin skönhetssömn snart, för han måste välja om platsen för audiensen. Pagen i Norra Slumområdet är :zpy-sjuk och jag tror inte att det är så populärt bland pöbeln. :rolleyes:

Men allvarligt, jag är sjuk och kommer inte kunna ha fest hemma hos mig ikväll. Finns ingen plan B, men Gamlot kommer säkert på något. :trött

Jag har också blivit sjuk så det skiter sig för mig med...:död

Influensaefterdyningar för min del, vi ställer in kalaset och vilar istället.:död

Krya på oss alla.

Låter inte det där som en dålig ursäkt??
Säg som det är Yasha (och pluggen) du vill inte ha det gamla möglet hemma hos dig..
Du är rädd att det ska smitta alt. lämna gröna fläckar efter sig på möbler och tapeter...
:hihi

Finns en bra lösning för Gamlon som är sjuka...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ättestupa

"Ättestupa är ett brant stup där åldringar under nordisk forntid skall ha kastat sig, eller blivit kastade, mot sin död. Enligt myten gjordes detta då den äldre blivit oförmögen att försörja sig själv eller bidra till arbetet på gården."

Finns en bra lösning för Gamlon som är sjuka...

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ättestupa

"Ättestupa är ett brant stup där åldringar under nordisk forntid skall ha kastat sig, eller blivit kastade, mot sin död. Enligt myten gjordes detta då den äldre blivit oförmögen att försörja sig själv eller bidra till arbetet på gården."

:skrattaåt

Så fullständigt rätt i sammanhanget! :D :D :D :D

Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...