Sinnessjuk racing, Ulster Grand Prix 2009

zizolo

Jag kan, men varför?
Gick med
15 Feb 2009
Hoj
Honda CBR 954 -03
Vet inte om den vart uppe förr. Helt sjuk racing, lyssna i början då kommentatorn berättar om "the doctor" vilket tydligen inte är rossi utan en touring medic, de har en läkare som bränner runt banan med grabbarna för att vara snabbt på plats vid krasch, för avåkningszoner ser jag inte nånstans...

[YOUTUBE-ID]P0NfO5m15kQ[/YOUTUBE-ID]

jolly good!

inte undra på att det kallas för real road racing. crazy irish...http://www.irishroadracing.co.uk/links.html

[YOUTUBE-ID]0cFtP2NJXPc[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]6ualJgLwTIw&feature=related[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]Oa7mMRaxudY[/YOUTUBE-ID]
[YOUTUBE-ID]bibjoepk8DQ[/YOUTUBE-ID]

skulle en sådan här tävling få genomföras i sverige så skulle myndigheterna kräva att maxhastigheten vore 110 och 30km/h i bostadsområden...

Last edited:
Jag får fanimej lite ont i magen av att kolla på de där.
300 blås å brottas om positioner me några decimeters marginal på en jävla kostig !.
Helt galet...och sjukt underbart !:yoparty

Detta är Real Roadracing :tummenupp

Fina videos! Man måste ha lite mer marginal än vid short circuit racing, men om marginalen blir för stor så hamnar man strax ganska långt ner i fältet :)

Sedan vet jag inte vad som är sinnessjukt? Det är jäkligt roligt att rejsa på landsvägsbanor. Det ger dessutom en adrenalinkick som är svår att hitta någon annanstans. :banana

Last edited:
hojarna verkar inte vara trötta heller, nån som vet vad som görs på dessa?

Fy f*n va de går!:yoparty

Kollade på den sista videon med hastighetsmätaren, utan att märka att den visade mph!!!:skrämd

Detta är Real Roadracing :tummenupp

Fina videos! Man måste ha lite mer marginal än vid short circuit racing, men om marginalen blir för stor så hamnar man strax ganska långt ner i fältet :)

Sedan vet jag inte vad som är sinnessjukt? Det är jäkligt roligt att rejsa på landsvägsbanor. Det ger dessutom en adrenalinkick som är svår att hitta någon annanstans. :banana

Helt klart en poäng nästan som att se ultimate fighting, back to basic.

När körde man senast realroadracing i Sverige?

Helt klart en poäng nästan som att se ultimate fighting, back to basic.

När körde man senast realroadracing i Sverige?

Skarpnäck och Säve kan inte riktigt räknas som Real RoadRacing även om dessa tävlingar inte kördes på permanentbanor, så det får bli Kviberg där man körde inne på militärområdet mellan hus, bergsväggar och i alléer.
Jag klotade där en gång och flög genom ett plank som användes som skydd när man kastade övningsgranater. Förra året satt jag och spånade med Janne Leek, duktig mc-kåsör, och fick reda på att han hade varit flaggvakt vid den tävlingen. Han hade satt sin Honda 450 på baksidan av planket eftersom han tyckte att den stod säkert där :)
Detta hade inte jag en aning om ... kanske pga att jag var medvetslös ett tag och inte riktigt visste var jag var eller varför :D
Kul att få veta, nästan 40 år senare, att hans hoj stod där och var i vägen :tummenupp

Asch, det ser ju precis ut som när jag och grabbarna är ute på Söndagstur....
(Ja, eller inte, hehe).

Här har man gått runt och tyckt att Isle of man är så häftigt det kan bli på två hjul och så ser man sånt här...
Det måste vara VM i förträngning när man ställt sej på den startlinjen :D

*/ ?>
Nyheter
Ducati DesertX 2026

Ducati DesertX 2026 – ännu ...

KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back