Singeltråden

Tror det finns både och . Finns nog en del trash kvinnor och lyckosökerskor och dom som verkligen söker efter något seriöst. Oavsett så är det svårare nu med alla filter och AI . Dom som ser " normala" ut får ingen matchning.

Är det verkligen så illa som du beskriver? Jag ha r hört att det är så men inte själv upplevt det. Ännu kanske jag ska säga 😅 Fråga nästa gång vore kul att att veta hur det går 😅
Dom kanske är blyga dessa hoj killar ?
Jag hade förmånen att drabbas av en äkta romance scammer för 1,5 år sedan. Jätteintressant. Vi pratade i telefon och på videomöte vid ett tillfälle, totalt sett säkert 100 timmar över 2,5 månads tid. Han fick ett utlandsuppdrag (förstås) så vi kunde inte ses alltså. Han var den bästa man jag aldrig mött. Men jag jobbar med säkerhet så jag fattade ju dag 1 vad det handlade om. Jag var intresserad hur de jobbar i den här miljardindustri. Superintressant och med tanke på det låga intresset från andra män spelade jag med i eget utbildnings intresse. Givetvis betalade jag aldrig när det kom till önskan från denna man på att han höll på att hamna i fängelse om han inte betalade 50.000 euro, han betalade 20.000 själv men sa sen att hans bank låst hans inlogg och ville jag skulle logga in på hans bank med hans konto för att kunna göra betalningen på resterade 30.000 euro. Jag vägrade, han blev arg, jag blockade.

Vet inte hur gammal du är men jag är över 50 och det är precis så som jag beskrev. Med några undantag förstås. Men det är många som matchas med mig men bara kanske 1 av 10-20 som faktiskt skriver nått eller svarar om jag skriver nått. En del skriver som sjutton men kommer aldrig till skott med att vi ska ses. Helt hopplöst, ett "finns i sjön spel". Jag pratar med andra kompisar (tjejer) som säger samma sak.

Tror apparna funkar bättre för yngre.

Jag hade förmånen att drabbas av en äkta romance scammer för 1,5 år sedan. Jätteintressant. Vi pratade i telefon och på videomöte vid ett tillfälle, totalt sett säkert 100 timmar över 2,5 månads tid. Han fick ett utlandsuppdrag (förstås) så vi kunde inte ses alltså. Han var den bästa man jag aldrig mött. Men jag jobbar med säkerhet så jag fattade ju dag 1 vad det handlade om. Jag var intresserad hur de jobbar i den här miljardindustri. Superintressant och med tanke på det låga intresset från andra män spelade jag med i eget utbildnings intresse. Givetvis betalade jag aldrig när det kom till önskan från denna man på att han höll på att hamna i fängelse om han inte betalade 50.000 euro, han betalade 20.000 själv men sa sen att hans bank låst hans inlogg och ville jag skulle logga in på hans bank med hans konto för att kunna göra betalningen på resterade 30.000 euro. Jag vägrade, han blev arg, jag blockade.

Vet inte hur gammal du är men jag är över 50 och det är precis så som jag beskrev. Med några undantag förstås. Men det är många som matchas med mig men bara kanske 1 av 10-20 som faktiskt skriver nått eller svarar om jag skriver nått. En del skriver som sjutton men kommer aldrig till skott med att vi ska ses. Helt hopplöst, ett "finns i sjön spel". Jag pratar med andra kompisar (tjejer) som säger samma sak.

Exakt det du beskriver hände min syster. Dom snackade också hur länge som helst och delade samma intressen och han var så himla trevlig och förstående för hennes situation. Skrev gulliga sms och kom varandra nära . Men sen kom det att han behövde också penger för hans konto var låst osv. Hon blockade honom också och ja han fortsätter nog med att försöka lura ensamma kvinnor.

Jag är 48 år och tappat hoppet 😂
Sant det verkar vara för den yngre generationen som det funkar för.

Du säger att de inte skriver, och inte kommer till skott, skriv själv om du är intresserad?

Det är nog många, många män som helt enkelt inte vågar ta första steget. Kanske delvis pga hur en del kvinnor uttrycker sig när "fel" man vågar ta kontakt.

Tyvärr så är det ju så, att på dejtingmarknaden så är ungdom hårdvaluta bland kvinnor, på ett sätt som det inte är det bland män.

Tror det finns både och . Finns nog en del trash kvinnor och lyckosökerskor och dom som verkligen söker efter något seriöst. Oavsett så är det svårare nu med alla filter och AI . Dom som ser " normala" ut får ingen matchning.

En av mina bästa kompisar kom en gång och frågade om det var någon idé att registrera sig på någon dejtingapp eller om det bara fanns lycksökare/sexmissbrukare där.
Jag sa att om han gick med så finns det bra människor där och chansen att den enda bra människan på den appen var han är ju ganska liten...

Min syster och två av mina bästa kompisar, ovan nämnde en av dem, har hittat "den stora kärleken" på dejtingappar.
Alla var i stadiet "halvvägs genom livet med förhållanden/barn bakom sig".
Så ge inte upp!
Jag brukar säga att det aldrig är för sent att hitta kärlek. 😊

En av mina bästa kompisar kom en gång och frågade om det var någon idé att registrera sig på någon dejtingapp eller om det bara fanns lycksökare/sexmissbrukare där.
Jag sa att om han gick med så finns det bra människor där och chansen att den enda bra människan på den appen var han är ju ganska liten...

Min syster och två av mina bästa kompisar, ovan nämnde en av dem, har hittat "den stora kärleken" på dejtingappar.
Alla var i stadiet "halvvägs genom livet med förhållanden/barn bakom sig".
Så ge inte upp!
Jag brukar säga att det aldrig är för sent att hitta kärlek. 😊
Nej det kanske inte är försent för det men man tappar hoppet lite då och då 😅

Du säger att de inte skriver, och inte kommer till skott, skriv själv om du är intresserad?

Det är nog många, många män som helt enkelt inte vågar ta första steget. Kanske delvis pga hur en del kvinnor uttrycker sig när "fel" man vågar ta kontakt.

Tyvärr så är det ju så, att på dejtingmarknaden så är ungdom hårdvaluta bland kvinnor, på ett sätt som det inte är det bland män.

Som jag skrev...jag skriver också först men det är tyst ibland ändå... Fast då har de säkert redan träffat nån. Men varför så ha kvar sitt konto och hur/varför har de då tryckt like på mig 🤔

"Män inte vågar ta kontakt..." Nämen, jag vill inte heller ha en man som jag ska ta hand om, så det känns ändå rimligt.

Var i Italien förra sommaren, herrejävlar vilken boost, här snackar vi män som bokstavligen sprang över en starkt trafikerad gata i centrala Rom, stoppade trafiken och skrek vackra ord åt mig. En man måste väl ändå våga skriva ett hej som ett dm? Men visst, de som skriver "wow läckerbit du var då, vill du ligga?" Näää tack eller va? Klart man blir trött...(Fast den där mannen jag refererade till i Italien var väl motsvarigheten till den där som skrev om ligga... Fast det kändes ändå vackrare med live-flört).

Tänk vad det ändå var bättre förr, gå till en bar, snacka, ta en öl, flörta lite och ta det därifrån, det var tider det 😘

Jag ger också upp då och då, sen tänker jag att det måste väl ändå finnas kärlek kvar i världen...

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026