Singeltråden

Det har knappast något med tråkighet att göra. Min förra hund var av en av de mest aktiva raser som existerar, han var med på precis allt och hände det inte något såg han till att det gjorde det på egen hand... Men gick jag upp före klockan nio på morgonen kikade han lite på mig med ett halvt öga, gäspade och somnade om, då fick man bokstavligen dra honom ut. Så de kan allt tycka det är skönt att sova utan att för den delen vara tråkiga. ;)

Jack Russel?

Jag trodde att Jack Russel var standard hos hestcheyer?

Och tanter.

Nej, jag kan inte svara att det är standard där. Snarare dansk-svensk gårdshund i sådana fall som är mycket trevligare.

De flesta hästtjejer har ofta en medelstor hund som även går att ta med sig på ridturer. Det är mest småhundar dock i snobbiga stall, men det är ju nästan Paris Hiltons som går där så det är väl inget konstigt, liksom.

Jag trodde att Jack Russel var standard hos hestcheyer?

Hinken svarade bra på det. ;) Även om jag måste tillägga att jag håller på med islandshästar, så det är mer isländsk fårhund som är standard i de kretsarna.

Men i övrigt är jag förbannat kräsen när det kommer till hundraser och ska det vara så ska det vara ordentligt. :)

image.jpg

Hinken svarade bra på det. ;) Även om jag måste tillägga att jag håller på med islandshästar, så det är mer isländsk fårhund som är standard i de kretsarna.

Men i övrigt är jag förbannat kräsen när det kommer till hundraser och ska det vara så ska det vara ordentligt. :)

View attachment 397906

Hade gärna haft någon hund med lite mindre päls dock, annars är jag jättenöjd med min Knasen :) Mindre päls bara för att då följer det mindre skit in hem till mig liksom.

Nästa hund blir nog en collie igen men korthår. Är galet sugen på kelpie men anser mig inte tillräckligt aktiv för att ha en kelpie med tanke på att Knasen får gå och skrota i perioder liksom.

Hade gärna haft någon hund med lite mindre päls dock, annars är jag jättenöjd med min Knasen :) Mindre päls bara för att då följer det mindre skit in hem till mig liksom.

Nästa hund blir nog en collie igen men korthår. Är galet sugen på kelpie men anser mig inte tillräckligt aktiv för att ha en kelpie med tanke på att Knasen får gå och skrota i perioder liksom.

Nä, det blir ju nästan ett mindre heltidsjobb extra med en sån. ;) Jag har samma åsikt om pälsen, är sugen på en chodsky pes som nästa hund, men pälsen talar emot det.

Nu är jag helt slutkörd efter shopping en halv dag. Hur ska jag få med allt hem? :va
Nu blire bio med servering av mat o dryck inne på biografen. Lyx!
Jesus vad mycket bögar det finns i denna stad förresten...inget negativt med det då dom är så extremt trevliga och blir kära i mina skor hela tiden. :D

Ja, finns det någon anledning att jag inte borde det? :va

Det märker du när du märker det.

Såg just en väldigt bra film, Peacefull warrior klart tänk värd

Tänkvärd...

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden