Singeltråden

Trött va ordet, har sveriges sämsta nerver så somna tre gick upp kvart i sex, jobba gick bra men så fort man kom hem va de kört, trots friskt powernapande, käk och pwo så hade jag somnat om jag på mig i bänkpressen nu!:gnisla sparar bröstpasset till imorn


Min vän/pt/sensei har satt mig på mjölksyreträning. Testa det!

10reps, 10sek vila, 10reps, 10sek vila, 10reps.
90sek vila
10reps, 10sek vila, 10reps, 10sek vila, 10reps.
90sek vila
10reps, 10sek vila, 10reps, 10sek vila, 10reps.

Repetera med nästa övning. :huvet
 
Lite nyfiken, muskler innebär ju också ökad vikt så hur brukar ni bedöma om det är "bra eller dåligt" med viktökningen?

Själv tränar jag (fast inte lika seriöst som ni) men väger jag mig nästan aldrig utan låter främst kläderna avgöra (lite ögonmått också vad gäller fasthet :rodnar).


Jag har ingen våg, har inte vägt mig sen mönstringen vid 18 års ålder typ..

Men jag är förvånande nog inte blind, så jag ser ju på mig själv om jag går upp/ner/tappar formen. Jag är ju väldigt smal normalt sett, så det syns rätt fort i ansiktet när jag tappar vikt.. :crash
 
Lite nyfiken, muskler innebär ju också ökad vikt så hur brukar ni bedöma om det är "bra eller dåligt" med viktökningen?

Själv tränar jag (fast inte lika seriöst som ni) men väger jag mig nästan aldrig utan låter främst kläderna avgöra (lite ögonmått också vad gäller fasthet :rodnar).

Det beror ju på vad som ökar i vikt. Själv har jag legat still i sisådär ett år men nog ändrades min kropp och jag minskade i storlek. Muskler väger ju men tar mindre plats. Så där var det lite win-win för min del eftersom en viktnedgång triggar mig till nåt dåligt.

Jag har också en viktklass att hålla nu när jag ska tävla i styrkelyft men annars hade jag inte brytt mig så mycket och gått efter hur kläderna och hur kroppen känns. Fråga gärna någon som du vet är brutalt ärlig för att inte låta din hjärna spela dig ett spratt. Och fråga för guds skull inte din man för han kommer svara "Du är alltid vacker, älskling". Det gör iallafall mitt lammkött och det är meningslöst när man vill ha något ordentligt svar :3freak Fast jag hade inte heller gått upp något så han hade nog rätt, bara hjärnspöken ;)
 
Min vän/pt/sensei har satt mig på mjölksyreträning. Testa det!

10reps, 10sek vila, 10reps, 10sek vila, 10reps.
90sek vila
10reps, 10sek vila, 10reps, 10sek vila, 10reps.
90sek vila
10reps, 10sek vila, 10reps, 10sek vila, 10reps.

Repetera med nästa övning. :huvet

Vad tränar du? tänkte mest på att du nämnde din Sensei
 
Last edited:
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top