Singeltråden

Om du avdramatiserar det hela genom att låta dom träffas så ska det nog gå bra. Om du får flickvännen att känna det som att du döljer henne för exet kommer hon aldrig acceptera det.

Brutal ärlighet är bättre än lögner!

En mycket smart grej, i de flesta fall skulle jag tro. Jag har dock varit med om ett läge där det inte hjälpte alls, där jag var det där hemska exet... Just då var jag glad att blickar inte kan döda, kan jag säga, för hon tyckte INTE det var roligt att träffa mig... :gnissla

En mycket smart grej, i de flesta fall skulle jag tro. Jag har dock varit med om ett läge där det inte hjälpte alls, där jag var det där hemska exet... Just då var jag glad att blickar inte kan döda, kan jag säga, för hon tyckte INTE det var roligt att träffa mig... :gnissla

Hade hon något att vara rädd för, hade du fortfarande känslor för exet?

Jaha....dig hade man ingen nytta av. :(

Kan du fethajja. :D

Det är ett jäkla smart drag. Ska nog försöka få till en träff med alla inblandade.

:tummenupp

Jag har till och med hookat upp ett par ex med nya tjejer. Tjejerna märker ganska fort att jag inte är något hot då jag ser till att de inte känner sig hotade. Man ska komma ihåg som ett ex att det alltid är jobbigare för den nya tjejen o att hon alltid känner sig osäkrare än en själv.

Hade hon något att vara rädd för, hade du fortfarande känslor för exet?

Näpp, inte ett dugg. Hon verkade bara vara lite sån, för han fick inte ha kontakt med mig alls under tiden de var tillsammans. Men hon var ganska ung också, det skiljde åtta år på dem så det kanske hade betydelse också, vad vet jag.

Möjligen så att du var den snyggare och samtidigt ville han ha ditt "ok" på den nya? Den tjej är inte född som klarar att motstå ett sånt övertag. Det förutsätter att det var du som dumpade honom.

Jag har till och med hookat upp ett par ex med nya tjejer. Tjejerna märker ganska fort att jag inte är något hot då jag ser till att de inte känner sig hotade. Man ska komma ihåg som ett ex att det alltid är jobbigare för den nya tjejen o att hon alltid känner sig osäkrare än en själv.

Absolut, men i det här fallet var det svårt då hon gav mig onda ögat redan innan vi hade hunnit hälsat på varandra, jag tror hennes uppfattning om mig var klar redan innan.

Om du avdramatiserar det hela genom att låta dom träffas så ska det nog gå bra. Om du får flickvännen att känna det som att du döljer henne för exet kommer hon aldrig acceptera det.

Brutal ärlighet är bättre än lögner!

Ett annat sätt att avdramatisera är att ta med sig en redig clown! :tummenupp

Möjligen så att du var den snyggare och samtidigt ville han ha ditt "ok" på den nya? Den tjej är inte född som klarar att motstå ett sånt övertag. Det förutsätter att det var du som dumpade honom.

Det var ett gemensamt beslut. Tror mest hon var allmänt osäker, jag fick i alla fall den uppfattningen av henne. Men å andra sidan brukar det vara något som gäller överlag med mina manliga vänner, att de slutar höra av sig när de skaffar flickvän. Sen dyker de upp igen efter nåt års tystnad eller så och meddelar glatt att de blivit singlar igen, lika roligt varje gång!

Men du är ju så snygg, det är klart hon kände sig hotad. :)

:rodnar

Ett annat sätt att avdramatisera är att ta med sig en redig clown! :tummenupp

Sånt kan funka. :)

Hur fan ska jag hinna med det? :clown

Han sa redig. :P

Det var ett gemensamt beslut. Tror mest hon var allmänt osäker, jag fick i alla fall den uppfattningen av henne. Men å andra sidan brukar det vara något som gäller överlag med mina manliga vänner, att de slutar höra av sig när de skaffar flickvän. Sen dyker de upp igen efter nåt års tystnad eller så och meddelar glatt att de blivit singlar igen, lika roligt varje gång!

Tjejkompisar är likadana där, som att de måste träffa sin partner exakt VARJE dag för annars går världen under.

För att ingen kan veta nåt säkert eftersom hela vår existens kan vara en illusion. Eller inte.

Jag tycker det är lite taskigt mot din nya hoj att du fortfarande saknar Firebladen. ;)

För att det är sant. Ska jag börja vårt förhållande med att ljuga för honom?
Är det verkligen så man ska göra? :7peta

Det påpekade jag för flera veckor sedan, men du vet hur det är med kvinnor, de lyssnar aldrig. :D

Jag lyssnar. Jag bryr mig helt enkelt inte. :tungan

Tycker det där är helt sjukt.

Jag har, och har haft, massa tjejkompisar. De allra närmsta har oftast bröst faktiskt. Mitt förra ex var min kanske bästa vän, både under och efter förhållandet. Nu har vi glidit ifrån varann, mest för att jag flyttat från stan så vi träffats för lite under för lång tid. Mitt ny-ex och jag (separerade i våras) har kontakt i princip varje vecka, och har haft ett par sleep overs också utan att det hänt nåt.

Träffar jag ny seriöst så är det en av de första sakerna jag tar upp. Det har ALDRIG hänt att nån haft några åsikter om det, förmodligen mest för att få i början av en relation vågar ställa krav ;). Men väl där så har jag varit rak och ärlig från början, och de kan då inte komma dragandes i efterhand med massa krav vilket gör att de som eventuellt haft åsikter ändå hållt tjeft = skönt. :tummenupp

Det är så man gör det. Allt annat är för mesar :fakta

Jag förstår, jag är likadan. ;) Men tänk dig själv, om du började prata med en brud som hade noll koll på motorcyklar och hon börjar babbla om olika motorer, som hon uppenbarligen googlat fram, hade inte du föredragit att hon bara frågat dig om det istället? :)

Jag pratade med en brud som hade en CBR 1000(eller hennes far hade) med 10 växlar och växelpinnen satt på högra sidan och ingen handbroms hade den. Kopplingen satt där bönpallen brukar vara. :hihi

Men när jag ville ta en titt på denna speciella MC så var den trasig och stod i garaget hos en kompis.

Nu är det så att jag varken orkar eller vill läsa igen allt men svarar på det här.

Jag har alltid fått lära mig att man ska vara ärlig. Så ni tycker att man ska tänja sanningen lite?
Om det skulle komma fram efter ett tag att vi varit mer än vänner så kan det ju bli lite svårt att förklara varför man far med osanningar. Föräldrar har ju en tendens att inte förstå sitt eget och sina barns bästa...

Jag anser att man inte ska ljuga. Jag är en av de mest förlorade människorna du kan träffa, jag har inte ens tillit till mig (jobbar på det). En enda lögn och man har sabbat relationen med mig för all framtid, ja, sådär nära extrem är jag. Och att inte säga att det är ett ex är inte att ljuga. Men vill du att hon ska veta att det är ett ex är det bara att säga det, hur jävla svårt är det? Att inte säga allt och ljuga är för mig två helt skilda saker.

Själv är jag så jävla kass att jag inte ens vill veta vem som är hans ex, även om han skulle umgås med nåt ex. Nu vet jag inte sånt och kommer inte vilja veta för, som sagt, jag är så jävla kass och suger på att hantera sånt. Inte i den graden att jag skulle tro att de ligger med varandra etc utan på grund av helt andra anledningar. Kan ha varit på grund av den där snubben som jag var tillsammans med som tryckte ner mig genom att jämföra mig helt öppet med sina tidigare brudar.

Jag hade inte blivit galen och rivit upp allt mellan jord och himmel för han säger att han är kompis med nåt ex men jag hade blivit ledsen i min tysthet och det är helt på grund av mig själv.

Men att vara vän med ett ex ser jag inget fel i.

Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti