Singeltråden

Foccan

Som en schäfer....
Gick med
21 Mar 2011
Ort
Uppsala
Hoj
R1
Jag är speciell för att jag är en fullkomlig idiot, absolut sopslut, saknar spärrar men är ändå en intelligent människa >_<.......nej visst fan ja, nu beskrev jag precis 80% av sporthojsfolket......jag är inte speciell ändå :huvet
 

Tjerringen

Har klampat in igen
Gick med
24 Sep 2011
Ort
På landet
Hoj
Suzuki GSX 400e, Ninja 300, Ninja 636
Det är bara allt och inget helt enkelt. Inget jag är sugen på att fläkta ut här på forumet.
Oki, hoppas det löser sig snart! :)

Nu är vi inne på nåt som jag har tagit upp förut.

Hur vet man om man är en mupp?

Dom som har t.ex Downs syndrom. Dom ser ju ut o gå runt med ett leende på läpparna jämnt!

Dom har inte en aning om att dom är speciella.

Hur vet då just du att inte du är "speciell"...
Hmmm... vi har varit inne på det här spåret förut och jag har inte orkat kommentera. Men tyvärr så är långt ifrån alla "utvecklingsstörda" lyckliga hela tiden. Dels har jag jobbat med handikappridning så jag har sett en hel del själv vad som pågår när de inte sitter till häst och även vad som kan hända när de gör det. Men mest tråkigt var det att höra det min kompis som är dramapedagog och teckenspråkstolk och som arbetar med olika typer av mentalt funktionshindrade människor berättade om hur vissa av dessa "mindre intelligenta" människor mår i vardagen. Många av dem är jättefrustrerade över att inte nå fram kommunkationsmässigt vare sig till oss "normala" eller till andra förståndshandikappade. Det är ju inte så att handikapp alltid följer samma mönster och även handikappade är individer. Det gråts och bits och sparkas. Hon har tom blivit påkörd av den kille i permobil när han blev arg på henne för att hon inte förstod vad han ville. Så många av dem är absolut medvetna om att de är annorlunda och inte alls så lyckliga över sin situation.
Nåväl, det händer ju inte så ofta men nu fick ni en dos av en seriös Tjerring... Sorry to burst the happy bubble! :fakta

Jag har 30 hp valbara kurser varav 15 hp måste vara inom något spår. Jag vill nog läsa JÖKen i sommar men här på högskolan har de inriktningen handelsrätt vilken sommarkursen inte har. Vill alltså inte läsa JÖKen som en av de valbara kurserna eftersom jag vill nog läsa annat utöver de obligatoriska och det är ju inte enbart juridiken. Så jag har mailat studierektorn och rådfrågat. Sista anmälningsdatum är imorgon så hoppas han svarar snabbt. :gnissla

Du kan ju jobba ett tag o ta master vid sidan om eller ta tjänstledigt. Vi har några stycken som gjort så på mitt jobb. Då hinner man reflektera lite emellan också o tjäna lite kosing som man kan stuva undan och dryga ut med när man tar sina sista poäng. :)
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Hmmm... vi har varit inne på det här spåret förut och jag har inte orkat kommentera. Men tyvärr så är långt ifrån alla "utvecklingsstörda" lyckliga hela tiden. Dels har jag jobbat med handikappridning så jag har sett en hel del själv vad som pågår när de inte sitter till häst och även vad som kan hända när de gör det. Men mest tråkigt var det att höra det min kompis som är dramapedagog och teckenspråkstolk och som arbetar med olika typer av mentalt funktionshindrade människor berättade om hur vissa av dessa "mindre intelligenta" människor mår i vardagen. Många av dem är jättefrustrerade över att inte nå fram kommunkationsmässigt vare sig till oss "normala" eller till andra förståndshandikappade. Det är ju inte så att handikapp alltid följer samma mönster och även handikappade är individer. Det gråts och bits och sparkas. Hon har tom blivit påkörd av den kille i permobil när han blev arg på henne för att hon inte förstod vad han ville. Så många av dem är absolut medvetna om att de är annorlunda och inte alls så lyckliga över sin situation.
Nåväl, det händer ju inte så ofta men nu fick ni en dos av en seriös Tjerring... Sorry to burst the happy bubble! :fakta

Krossa :smasha :näsblod
 

KentaR6

Ny medlem
Gick med
23 Feb 2007
Ort
Östersund/Stockholm
Hoj
KTM 690 SMC-R -13
Oki, hoppas det löser sig snart! :)

Hmmm... vi har varit inne på det här spåret förut och jag har inte orkat kommentera. Men tyvärr så är långt ifrån alla "utvecklingsstörda" lyckliga hela tiden. Dels har jag jobbat med handikappridning så jag har sett en hel del själv vad som pågår när de inte sitter till häst och även vad som kan hända när de gör det. Men mest tråkigt var det att höra det min kompis som är dramapedagog och teckenspråkstolk och som arbetar med olika typer av mentalt funktionshindrade människor berättade om hur vissa av dessa "mindre intelligenta" människor mår i vardagen. Många av dem är jättefrustrerade över att inte nå fram kommunkationsmässigt vare sig till oss "normala" eller till andra förståndshandikappade. Det är ju inte så att handikapp alltid följer samma mönster och även handikappade är individer. Det gråts och bits och sparkas. Hon har tom blivit påkörd av den kille i permobil när han blev arg på henne för att hon inte förstod vad han ville. Så många av dem är absolut medvetna om att de är annorlunda och inte alls så lyckliga över sin situation.
Nåväl, det händer ju inte så ofta men nu fick ni en dos av en seriös Tjerring... Sorry to burst the happy bubble! :fakta

argue091204.jpg
:fakta
 

Plåthinken

Tappat barn
Gick med
31 Dec 2012
Ort
Strawtown
Hoj
Plåthäst
Du kan ju jobba ett tag o ta master vid sidan om eller ta tjänstledigt. Vi har några stycken som gjort så på mitt jobb. Då hinner man reflektera lite emellan också o tjäna lite kosing som man kan stuva undan och dryga ut med när man tar sina sista poäng. :)

Känns lite väl hardcore att plugga samtidigt som man har ett heltidsjobb. Men tjänstledigt eller dylikt är ju ett alternativ. Jag får fundera lite till först bara. Jag måste ju ha en aning om vad jag vill göra. :D
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top