Singeltråden

Idag i ett dike vid fotokurvan, så fortsatte diskutionen från igår om Whiskey och Cognac

Så här kommer en reflektion över spritsorters inverkan på kultur och människor.

Whisky Vs Cognac

Whisky.

Kolla på Skottarna, bleka, blåst och regnskadade, hasandes runt på myrar och i gråtrista städer
drickandes vad dom kallar "Livets vatten". Vemodiga människor som inte ens behöver använda termen molnbas,
eftersom molnen alltid börjar på marknivå. Skottarna kan också hittas sittandes i en mörk källarpub käkandes Haggis,
och njuta (om möjligt) av öronbedövande säckpipemusik. ( No offence Bushido)


Cognac.

Fransmännen går omkring eller sitter leende och solbrända vid ett dukat bord och äter 'Moules frites'
nynnandes på `Vive La France', och i bakgrunden spelas ljuv dragspelsmusik.
Allt detta bidrar till att fransmännen blir så fulla av energi,så att dom gladeligen
välter lastbilar, blockerar vägar, stoppar alla eu-förslag och sätter förorter i brand. Där kan man snacka om livsglädje.
 
Idag i ett dike vid fotokurvan, så fortsatte diskutionen från igår om Whiskey och Cognac

Så här kommer en reflektion över spritsorters inverkan på kultur och människor.

Whisky Vs Cognac

Whisky.

Kolla på Skottarna, bleka, blåst och regnskadade, hasandes runt på myrar och i gråtrista städer
drickandes vad dom kallar "Livets vatten". Vemodiga människor som inte ens behöver använda termen molnbas,
eftersom molnen alltid börjar på marknivå. Skottarna kan också hittas sittandes i en mörk källarpub käkandes Haggis,
och njuta (om möjligt) av öronbedövande säckpipemusik. ( No offence Bushido)


Cognac.

Fransmännen går omkring eller sitter leende och solbrända vid ett dukat bord och äter 'Moules frites'
nynnandes på `Vive La France', och i bakgrunden spelas ljuv dragspelsmusik.
Allt detta bidrar till att fransmännen blir så fulla av energi,så att dom gladeligen
välter lastbilar, blockerar vägar, stoppar alla eu-förslag och sätter förorter i brand. Där kan man snacka om livsglädje.

Vackert utbroderat. Än Calvados då? Och har du smakat den brittiska Perryn?
Kanske är det med Cognac som med Grappa. Vin är en biprodukt för att få fram det noblaste nobla?
 

Jaha. Du bad ju om foton......att du aldrig ska vara nöjd.
tim-gunn-shaking-head.gif
 
Det var nog bara jag som gillade Cognac, dom andra föredrog Whiskey. Nä har inte testat Perryn, men många sorters Calvados

Jag brukade gilla whiskey, whisky och alla avarter. Cognac har en behagfullare rondör, helt klart. Och Calvados, arrrggghhh:drool
Och då är jag inte ens särdeles förtjust i sprit.
 
Nu är väl inte ett långt tele det bästa för att fota blommor, men Blöjan har tydligen beställt vitsippor om jag förstod saken rätt?

vitsnippor.jpg
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top