Singeltråden

Nej, jösses vad trött jag blev. Hur klarar du att sitta uppe så länge, Pippi? Jag måste sova nu. Natt.

Klarar o klarar. Det ni inte har förstått är att jag faktiskt sover när det konstiga börjar. Min roomie kan intyga att jag definitivt inte är vaken men jag svarar om hon pratar med mig o har ögonen öppna. Dock får hon väldigt konstiga svar. Pratade till o med me mamma i sömnen för ett tag sedan och fick be om ursäkt dagen efter.

Var tvungen att tänka som fan här... Pancho - Cervantes... men jag fick inte ihop det förrän jag insåg att du inte menade Don Q utan pensionär... jag är fan överbildad... :crash

:krama

Var fan är mina popcorn?!? :smasha

Haha, jag va inne på samma linje. :kär

Oh fan var det det han menade, jag var också inne på Don Q eller Pancho Villa, hade inte en tanke på pensionär.

Härmapa!! :4skrika

Här i Gbg var dom kassa tydligen.. Jag har inte spelat Golf på typ 7 år , men glider ändå in på topplistan!
ImageUploadedByTapatalk1385161097.054272.jpgImageUploadedByTapatalk1385161109.200342.jpg

Hårt underlag är inte bra för hästar men mjukt underlag såsom sand är jobbigare.

Nej, hårt är betydligt bättre, så länge det sviktar. :) För mjukt underlag är t.ex en stor orsak till kotledsinflammationer och så länge vi inte pratar vansinnesridning på hårt, osviktande underlag är hårt mycket, mycket bättre i längden än mjukt.

Nån enstaka gång är det såklart ingen fara, men då många lever kvar i tron om att hårt underlag är livsfarligt så har många fortfarande underlag á la sandstrand på ridbanan och det är absolut inte bra.

Nej, hårt är betydligt bättre, så länge det sviktar. :) För mjukt underlag är t.ex en stor orsak till kotledsinflammationer och så länge vi inte pratar vansinnesridning på hårt, osviktande underlag är hårt mycket, mycket bättre i längden än mjukt.

Nån enstaka gång är det såklart ingen fara, men då många lever kvar i tron om att hårt underlag är livsfarligt så har många fortfarande underlag á la sandstrand på ridbanan och det är absolut inte bra.

Indeed. Jag föredrar lite hårdare underlag än lösare för hästens skull. För att inte tala om hur hästar kan sladda till på lösa underlag :crash

Det här med att sova är inte min grej, uppenbarligen. Varit vaken sen kl 4 och jag håller på att bli galen. Men det kanske var straffet för jag sov 11 timmar förra natten.

Nåja, bara att se glad ut på jobbet idag. :gnissla

Jag pratar galoppera på asfalt. Vi hade ett nöt-luder på stallet där jag hade häst som förstörde sin häst totalt. Bena va svullna som satan efter varje pass o hon lyssna inte när folk sa till'na. Kommer inte ihåg hure sluta men jag tror hon blev anmäld.

Indeed. Jag föredrar lite hårdare underlag än lösare för hästens skull. För att inte tala om hur hästar kan sladda till på lösa underlag :crash

Likaså som de kan sladda på hårda, vi hade en polishäst som sladdade omkull här nedanför på gatan ett par gånger under en filminspelning i somras. Jag stod uppe i fönstret o skrek o va förbannad på dom jävla idioterna som inte hade nån koll på hur man beter sig alls med en häst som sliter sig. Dom gjorde bara saken värre o kraken skenade gatan upp tills han såg en fin grön matmatta. Tvärnit, nom nom nom.

Det här med att sova är inte min grej, uppenbarligen. Varit vaken sen kl 4 och jag håller på att bli galen. Men det kanske var straffet för jag sov 11 timmar förra natten.

I know the feeling, somnade igår men blev väckt av en tokig Blöja o efter det kunde jag inte somna om. Uppspärrade rädda ögon hela natten. :eek:

Jag pratar galoppera på asfalt. Vi hade ett nöt-luder på stallet där jag hade häst som förstörde sin häst totalt. Bena va svullna som satan efter varje pass o hon lyssna inte när folk sa till'na. Kommer inte ihåg hure sluta men jag tror hon blev anmäld.

Fast nu pratar ju inte jag asfalt alls egentligen, utan sviktande, fasta underlag. Säg t.ex hårt packat paddex vs en dm lös sand på en ridbana. Asfalt räknar jag liksom inte riktigt som sviktande. ;) Att ta det lugnt på extremhårt eller extremmjukt hör ju enbart till allmänt vett.

Och för att ingen ska bli bitter över hästsnacket så är sensmoralen av det hela följande:

Rid lugnt om underlaget är väldigt hårt. :mattias

Hur fan visste du det!!?!? :mad::mad::mad:

:krama

3vlig dag till alla goa :D
:)

Nu har jag nog surfat lite galet och hamnat på Bukefalos. :va

Hästar surfar inte... :fakta

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey