Singel supra vs Sukka 1000

  • Thread starter Thread starter Ric
  • Start date Start date
Enda bilen jag vet med säkerhet som skulle dra en hoj i alla hastigheter och alla lägen är en Bugatti Veyron.
Den har prestanda som inte är av denna jord.

Vad sägs om:
0-100 km/h = 2,5 s
0-200 km/h = 7,4 s
0-250 km/h = 11,4 s
0-300 km/h = 18,2 s

Skulle jag ställa upp på race ifall en en dök upp bredvid....Självklart, det vore värt det bara för att se den dra iväg i horizonten.
 
Word! Även om min hoj kanske skulle fixa biffen : )

Wiseguy skrev:
2585546 Enda bilen jag vet med säkerhet som skulle dra en hoj i alla hastigheter och alla lägen är en Bugatti Veyron.
Den har prestanda som inte är av denna jord.

Vad sägs om:
0-100 km/h = 2,5 s
0-200 km/h = 7,4 s
0-250 km/h = 11,4 s
0-300 km/h = 18,2 s

Skulle jag ställa upp på race ifall en en dök upp bredvid....Självklart, det vore värt det bara för att se den dra iväg i horizonten.
 
Wiseguy skrev:
2585546 Enda bilen jag vet med säkerhet som skulle dra en hoj i alla hastigheter och alla lägen är en Bugatti Veyron.
Den har prestanda som inte är av denna jord.

Vad sägs om:
0-100 km/h = 2,5 s
0-200 km/h = 7,4 s
0-250 km/h = 11,4 s
0-300 km/h = 18,2 s

Skulle jag ställa upp på race ifall en en dök upp bredvid....Självklart, det vore värt det bara för att se den dra iväg i horizonten.

En turbo Busa skulle nog hänga på hasorna ganska bra eller?

Någon som vet vad dom lite värre beryktade turbo Busarna gör 0-300 km/h?
 
Last edited:
Ric skrev:
2585618 En turbo Busa skulle nog hänga på hasorna ganska bra eller?

Någon som vet vad dom lite värre beryktade turbo Busarna gör 0-300 km/h?
ja en seriöst byggd turbo busa krossar en bugatti veyron, 0-300 nästan dubbelt så fort som bugattin.
 
Veyron verkar ju helt sjuk! Men har liknande prestanda iallafall till strax under 250 som en busa eller nya vassa literklassen.
 
Wiseguy skrev:
2585546 Enda bilen jag vet med säkerhet som skulle dra en hoj i alla hastigheter och alla lägen är en Bugatti Veyron.
Den har prestanda som inte är av denna jord.

Vad sägs om:
0-100 km/h = 2,5 s
0-200 km/h = 7,4 s
0-250 km/h = 11,4 s
0-300 km/h = 18,2 s

Skulle jag ställa upp på race ifall en en dök upp bredvid....Självklart, det vore värt det bara för att se den dra iväg i horizonten.

är inte det bara en konceptbil eller tillverkades den verkligen?, jävligt freck iaf.

turbo-busa :rolleyes: då hade jag helre tagit ducatis moto-GP räcer..
 
Ric skrev:
2585618 En turbo Busa skulle nog hänga på hasorna ganska bra eller?

Någon som vet vad dom lite värre beryktade turbo Busarna gör 0-300 km/h?



MAB-Suzuki GSX 1300 R Hayabusa Turbo - 2004 (Tuner)

Motorart R 4
Hubraum 1299 ccm
Gemischaufbereitung Einspritzung/G-Kat SLS E2
PS - UMin 316 PS (233 kW) - 9000/Min
Nm - UMin 279 Nm - 6700/Min

Gänge/Antrieb 6/Kette
Test in Motorrad 15/2004
Gewicht vollgetankt 261 kg
0 - 70 km/h - s
0 - 100 km/h 3,1 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 6,6 s
0 - 300 km/h 13,5 s
1 km, stehender Start - s
100 - 0 km/h (kalt) - m
100 - 0 km/h (warm) - m
Handlingparcours I -
Handlingparcours II -
Kreisbahn -
Verbrauch Landstraße 7,2 L/SP
Grundpreis 12.810 Euro (07/2004)
Testmaschinenpreis 20.760 Euro (07/2004)

Bemerkungen:
Bereifung: 120/70 ZR 17 - 195/50 ZR 17 (Dunlop D 207 J).

Die MAB-Hayabusa ist das am schnellsten beschleunigende Landfahrzeug mit Straßenzulassung. MAB-Power aus Itzehoe versieht die Maschine mit einem großen IHI-Turbolader, der 0,8 bar Überdruck produziert. Der Umbau kostet 7.950 Euro.

Ab 5000/min reißt die Maschine derart an, dass man in den ersten vier Gängen kein Vollgas geben kann, weil sonst ein Überschlag ansteht. Erst im fünften kann man mit einem heftig tänzelnden Vorderrad die volle Beschleunigung auskosten. Nominell leistet die MAB-Hayabusa-Turbo "nur" 299 PS, auf dem Prüfstand waren es aber deren 316. Die Beschleunigung von 0 auf 300 km/h entspricht der von Valentino Rossi auf seiner 2004er MotoGP-Suzuki - und das mit Straßenreifen. Mit 13,5 Sekunden für diese Disziplin ist die MAB-Hayabusa ganze 3,3 Sekunden schneller auf 300 als der 1001 PS starke Bugatti Veyron 16.4 (Test in ams 19/2005).

Die Reifen sind nur bis 300 km/h zugelassen, deswegen macht die MAB-Hayabusa bei 305 km/h dicht. Bei entsprechender Übersetzung wären laut Hersteller bis zu 380 km/h drin - das klingt übertrieben, aber 340 sollte die Maschine schon schaffen.

Die Testmaschine hielt 9.000 km ohne Defekte durch, auch sommerliche Temperaturen machten ihr nichts aus. Bei Vollgas verbrauchte sie aber über 20 Liter.

(Stand Daten: 07/2004)

Link: mab-power.de
 
Men glöm nu inte att Buggatin kommer med dessa prestande direkt från fabliken. Den är inte trimmad efter.. :) :tungan
 
JT skrev:
2585908 MAB-Suzuki GSX 1300 R Hayabusa Turbo - 2004 (Tuner)

Motorart R 4
Hubraum 1299 ccm
Gemischaufbereitung Einspritzung/G-Kat SLS E2
PS - UMin 316 PS (233 kW) - 9000/Min
Nm - UMin 279 Nm - 6700/Min

Gänge/Antrieb 6/Kette
Test in Motorrad 15/2004
Gewicht vollgetankt 261 kg
0 - 70 km/h - s
0 - 100 km/h 3,1 s
0 - 120 km/h - s
0 - 140 km/h - s
0 - 160 km/h - s
0 - 180 km/h - s
0 - 200 km/h 6,6 s
0 - 300 km/h 13,5 s
1 km, stehender Start - s
100 - 0 km/h (kalt) - m
100 - 0 km/h (warm) - m
Handlingparcours I -
Handlingparcours II -
Kreisbahn -
Verbrauch Landstraße 7,2 L/SP
Grundpreis 12.810 Euro (07/2004)
Testmaschinenpreis 20.760 Euro (07/2004)

Bemerkungen:
Bereifung: 120/70 ZR 17 - 195/50 ZR 17 (Dunlop D 207 J).

Die MAB-Hayabusa ist das am schnellsten beschleunigende Landfahrzeug mit Straßenzulassung. MAB-Power aus Itzehoe versieht die Maschine mit einem großen IHI-Turbolader, der 0,8 bar Überdruck produziert. Der Umbau kostet 7.950 Euro.

Ab 5000/min reißt die Maschine derart an, dass man in den ersten vier Gängen kein Vollgas geben kann, weil sonst ein Überschlag ansteht. Erst im fünften kann man mit einem heftig tänzelnden Vorderrad die volle Beschleunigung auskosten. Nominell leistet die MAB-Hayabusa-Turbo "nur" 299 PS, auf dem Prüfstand waren es aber deren 316. Die Beschleunigung von 0 auf 300 km/h entspricht der von Valentino Rossi auf seiner 2004er MotoGP-Suzuki - und das mit Straßenreifen. Mit 13,5 Sekunden für diese Disziplin ist die MAB-Hayabusa ganze 3,3 Sekunden schneller auf 300 als der 1001 PS starke Bugatti Veyron 16.4 (Test in ams 19/2005).

Die Reifen sind nur bis 300 km/h zugelassen, deswegen macht die MAB-Hayabusa bei 305 km/h dicht. Bei entsprechender Übersetzung wären laut Hersteller bis zu 380 km/h drin - das klingt übertrieben, aber 340 sollte die Maschine schon schaffen.

Die Testmaschine hielt 9.000 km ohne Defekte durch, auch sommerliche Temperaturen machten ihr nichts aus. Bei Vollgas verbrauchte sie aber über 20 Liter.

(Stand Daten: 07/2004)

Link: mab-power.de



Trevlig läsning! Att det inte skiljer mer till 300 är imponerande ett riktigt monster den där veyron.

Kanske dags att tillverkarna börjar med turbo direkt från fabriken:tummenupp på vissa "top of the line" modeller. För att kunna matcha dom värre gatlegala kärrorna.
 
Last edited:
hittebarn skrev:
2586991 407 är den väl spärrad till.. dock är väl 5km/h i dom farterna ingen större skillnad. Men 16 cylindrar å 4 turboagg är ju lite respekt
Mest imponerande är ändå felvisningen på hastighetsmätaren. I repotaget i AMS så visar gps:n 402 km/h medans Veyrons mätare visar 409 km/h.
Vad visar en Hayabusa mätare i ärliga 300 km/h..?
 
90 graders V-16 i bilen ?
Slagvolym ?
Hp ?

Som den där Audin med 1040hp ungefär...

Har inte fått ner Toppgear än.
 
Hur många standard hojjar får man inte för 16 miljoner då? ;)

Skulle det verkligen vara värt det för att dra polarna? haha knappast
 
Chrill-e skrev:
2587553 Hur många standard hojjar får man inte för 16 miljoner då? ;)

Skulle det verkligen vara värt det för att dra polarna? haha knappast

Man får ganska många! men inte hjälper det matcha Veyrons prestanda:gnissla Visst skulle det vara en cool impfaktor:hej Att susa förbi polarna i cruising tempo någon gång, men i längden blir det säkert tråkigt och då har man roligare på två hjul agree.
 
Chrill-e skrev:
2587553 Hur många standard hojjar får man inte för 16 miljoner då? ;)

Skulle det verkligen vara värt det för att dra polarna? haha knappast

för dom pengarna hade man kunnat köpa en toma hawk den med viper motor + en sån som jay leno har med turbin motor båda orginal o piskar endån bilen skulle jag tro :D
 
Ligger inte CCX/R på ungefär samma siffror som Veyronen? Fast 10 miljoner billigare och som världens snabbaste serieproducerade bil?

Och den har väl inte en suck mot Furstens fighterturbobusa? :D
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top