Sin City.

morlock

1080p till folket!
Gick med
7 Oct 2004
Hoj
Hojlös =/
Är det bara jag som tycker det tar för långt tid för filmer att gå upp på bio här?! :4skrika

Den här filmen verkar bli otroligt bra, eller framförallt snygg. :) Sanlöst många kända skådespelare och ett coolt manus. Jag dock inte läst orginalserien.
Klart skön mix av karaktärer där alla verkar ha lika stor roll. Jag får däremot lite Max Payne känsla av Mickey Rourkes karaktär. :tungan

Går upp här i sverige den 20e Juli.

sincity1.jpg
sincity2.jpg

Trailer 1 (quicktime)
Trailer 2 (quicktime)

Vad tror ni om denna? :7peta

Officiell hemsida -> http://www.sincitythemovie.com/

Last edited:
Jag har ett album hemma av Frank Miller. Och en feting poster med Sin City-motiv på väggen.
Han är fan kungen av tusch.

Victor skrev:
Jag har ett album hemma av Frank Miller. Och en feting poster med Sin City-motiv på väggen.
Han är fan kungen av tusch.
Frank Miller har varit väldigt nära inpå det här projektet för att få samma känsla som i hans andra verk. klart orginell stil har de fått till iaf.

Last edited:
morlock skrev:
Frank Miller har varit väldigt nära inpå det här projektet för att få samma känsla som i hans andra verk. klart orginellt.

Jo, jag läste om filmen i ... Metro?
Det skrevs att de filmade direkt efter serien och hade arbetat efter att verkligen få samma stämmning som i serien. Hoppas att det lyckas för det kan nog bli segt på film med samma stämmning.

En annan film baserad på en serie som blev väldigt "likt" är Crying Freeman.
Serien var väl inte den bästa men filmen hade samma känsla. Klart häftigt när de lyckas med det.

Victor skrev:
Hoppas att det lyckas för det kan nog bli segt på film med samma stämmning.
På imdb.com har den fått 8,5/10 efter 5000 röster. Och vid sådana här filmer brukar det vara "diehardfans" som tycker till.

morlock skrev:
Nope. NEVER! Tänker inte förstöra en sån här film genom att tjuvtitta på den med pisskvalitet. Väntar hellre. :3freak

Faktisk veldig bra kvalitet.
id50331.jpg

Filmen verkar jävligt cool. Blandar tecknat med verklighet. Det gillar jag. Typ lite som 'Sky captain and the world of tomorrow' bilder, fast nu mörkare osv....

skum film. filmad i svartvitt med vissa inslag av färg. nu pratar vi inte svartvitt med gråskalor utan SVART/VITT. blod blir vitt mm. ibland mycket vackert, ibland skitjobbigt. finns tre hjältar som alla dör en efter en, precis som tre stories. konstig jävla film. inget att se på bio i alla fall.

lite mycket tarantino över den så gillar man honom så kommer man nog att gilla filmen.

den gjorde dock intryck. så jävla våldsam, häften kunde varit bra. tur att den är svartvit, våldet och allt blod förlorar mycket av sin mening och avsmak då :död

morlock skrev:
Är det bara jag som tycker det tar för långt tid för filmer att gå upp på bio här?! :4skrika

Den här filmen verkar bli otroligt bra, eller framförallt snygg. :) Sanlöst många kända skådespelare och ett coolt manus. Jag dock inte läst orginalserien.
Klart skön mix av karaktärer där alla verkar ha lika stor roll. Jag får däremot lite Max Payne känsla av Mickey Rourkes karaktär. :tungan

Går upp här i sverige den 20e Juli.

sincity1.jpg
sincity2.jpg

Trailer 1 (quicktime)
Trailer 2 (quicktime)

Vad tror ni om denna? :7peta

Officiell hemsida -> http://www.sincitythemovie.com/

Sin City ska jag se ikväll med DVD kvalite då är det ok med en tjuvtitt :tummenupp

lite för sjuk, lite för dålig.
Inget att betala för tyvärr.

zykl0n skrev:
lite för sjuk, lite för dålig.
Inget att betala för tyvärr.
Verkar verkligen vara 2 läger, hata eller älska. En annan ser fram emot den här typen av film. Har Quentin Tarantino haft ett finger med i spelet kan det bara inte misslyckas. :cool:

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt