Sin City, har den vatt upp?

jesseboy

O med veten sär skrivare
Gick med
25 May 2003
Hoj
söker byggprojekt
Jag skrev lite bara för att vara lite jobbig...
Sen får ni väl säga vad ni vill, jag såg den på skitkvalla, men kommer att köpa den på DVD, utan tvekan.

I'm so f*n tired of those who try to make anything out of good old films, remakes, whatever. Also I'm tired of those who try to make a fancy, different movie, like Oliver Stone.
This, however really got my attention.
I'm not all into the background, but it doesn't matter!
Even if you don't like the cartoons, you will love this if you are a true lover of cinema!
It has it all, even if sometimes it's really hard to tag along, you'll get it! Although I am a big fan of Owen, the old bugger Willis did an excellent job and my oldtime favourite Rourke makes one of his best performances ever (He's done a lot of amazing ones), this makes for a great feature!
: I thought.
And then I saw it.
And all my expectations just crept higher after the first scene!
It sort of culminated when i saw Alba in her scene, that was just about too much to bear. Even if it's a bit slow when Clive does his stuff (Da old bugga, he should be da baddest azz) it's still such a pretty picture of the old comics that Frank Miller gave us.
And Mickey still has what we need.
just love this film.
If you like Noir-movies and Noir-cartoons, you'd be a fool not to see it.
It's all that and then some.

Törs man skicka in det till IMDB?
En full snubbes åsikt?

:P

Last edited:
Do it. Jag tror inte du kan skriva nånting som skulle räknas som ovanligt dumt på imdb även om du försökte. Tror min favoritgrej är när elijah woods glasögon blänker till eller i slutet då bruce säger det där med fair trade.

Jamen vafan... nu vill jag ju se den ännu mer.. :(
Annars säger jag bara -> Quentin Tarantino :yoparty , den kan omöjligt ha blivit så bra som du säger utan honom. Jag har inte sett den, och tänker inte se den förräns den går upp på bio eller det går att köpa en R1a med bra kvalitet.

Min Sin City-tråd -> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76602

morlock skrev:
Jamen vafan... nu vill jag ju se den ännu mer.. :(
Annars säger jag bara -> Quentin Tarantino :yoparty , den kan omöjligt ha blivit så bra som du säger utan honom. Jag har inte sett den, och tänker inte se den förräns den går upp på bio eller det går att köpa en R1a med bra kvalitet.

Min Sin City-tråd -> http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=76602

Tyckte inte tarantinos scen var särskilt spektakulär. Då jag såg den så tänkte jag då inte att det måste vara tarantino som gjort den scenen. Hela filmen var underbar, Marv var lätt skönast

Hade inte tänkt se den piratewise, men en polare la upp den på sin hemmabio. Fy fan va bra den va. De som gillar "Dansar med vargar" kan ju sluta läsa, har inte ens läst in mig på serierna, men fan va bra den va, speciellt Mickey! Så synd att han inte förstår det. Å ingen annan heller.
Se den i alla fall!

hinkiie: Håller med till fullo, som vanligt.

jesseboy skrev:
Hade inte tänkt se den piratewise, men en polare la upp den på sin hemmabio.

Äh, den var så bra filmad så att det var värt det. Var tvungen att dra hem för att kolla kvallan och då jag såg att det måste varit jerry seinfeld som filmat så tyckte jag det var värt det. Men det blir väl att inhandla den feta utgåvan som ska komma.

honkiie skrev:
Tyckte inte tarantinos scen var särskilt spektakulär. Då jag såg den så tänkte jag då inte att det måste vara tarantino som gjort den scenen. Hela filmen var underbar, Marv var lätt skönast
:confused:
Har Tarantino bara regisserat en enda scen menar du? Jag trodde han co-directade hela filmen. :va

honkiie skrev:
Äh, den var så bra filmad så att det var värt det. Var tvungen att dra hem för att kolla kvallan och då jag såg att det måste varit jerry seinfeld som filmat så tyckte jag det var värt det. Men det blir väl att inhandla den feta utgåvan som ska komma.
Ärligt talat tyckte jag det var halverst värt det.
Jag tänker mig den i en bra biograf med bra ljud och bra bild.
Den upplevelse vi fått skulle nog fan va 10 ggr värre.
Hör av dig när du fått den eller jag, vi kör på min vägg, fet bild, fett ljud! :tummenupp

jesseboy skrev:
Ärligt talat tyckte jag det var halverst värt det.
Jag tänker mig den i en bra biograf med bra ljud och bra bild.
Den upplevelse vi fått skulle nog fan va 10 ggr värre.
Hör av dig när du fått den eller jag, vi kör på min vägg, fet bild, fett ljud! :tummenupp

Hähä jo vi får fixa det, jag vet vars du bor så!

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt