Silver/spegelvisir

The blade

Lill_E
Gick med
19 Aug 2005
Hoj
cbr1000RR - 06
Har sökt och inte hittat svar på mina frågor.
Jag vill ha ett silver/spegel visir till min svarta Shoei XR-1000. Går detta att få tag på i sverige (nu menar jag riktiga spegelvisir där man inte ser in genom visiret). Har hört att dessa är olagliga. Ingen aning hur det är med lagligheten på dessa visir men om dom inte säljs i sverige längre så undrar jag om nån vet vart man kan få tag på dom från utlandet. Nån bra hemsida??
Mycket tacksam för svar :tummenupp

Det är väl inte olagligt att åka med, det är väl bara så att hjälmen inte får säljas med annat än klart visir i butik?

Socrates skrev:
Det är väl inte olagligt att åka med, det är väl bara så att hjälmen inte får säljas med annat än klart visir i butik?

Jag vet som sagt inte hur det ligger till med lagligheten. Vill dock ha ett spegelvisir ändå. Riktigt snyggt på en svart hjälm. :tummenupp

The blade skrev:
Har kollat in deras hemsida och dom säljer ju både silver/mirror standard och pinlock till min Shoei. Vågar man lämna ut sitt kortnummer till dom???? :3freak
Det var inga problem för mig iaf...
Jag tror att de är seriösa...

Det finns silver-/spegelvisir i Sverige, dessutom både blå- och guldfärgade spegelvisir. Kolla med första bästa mc-handlare som säljer Shoei.

motorboy skrev:
Det finns silver-/spegelvisir i Sverige, dessutom både blå- och guldfärgade spegelvisir. Kolla med första bästa mc-handlare som säljer Shoei.

exakt :fakta bara som ett exempel så säljer Bike i Trollhättan dessa visiren

Uhm, ser man inte igenom alla iridum/spegel visir vid vissa vinklar och på nära håll ? Finns väl inget där man aldrig ser/skymtar ansiktet bakom ? :va

lorkan skrev:
Uhm, ser man inte igenom alla iridum/spegel visir vid vissa vinklar och på nära håll ? Finns väl inget där man aldrig ser/skymtar ansiktet bakom ? :va

Du ser jävlar i det inte mitt ansikte genom silver-spegel visiret, när man har det nerfällt. Där blir ju mörkt inne i hjälmen och ljusare utanför, jag ser ut, du ser inte in!

Däremot ser du genom visiret om du tar av dig hjälmen och tittar genom den mot en ljuskälla. Inte så konstigt dock.

Mvh Mattias

De finns väl i alla butiker som säljer shoei....

Jag köpte mitt på Bikestop...

Varför skulle det vara olagligt med mörka visir? Det är ju inte lag på visir, och eftersom man får köra med solglasögon borde man få ha mörka visir, dagtid nerfällt, när det är mörkt uppfällt? :va

The blade skrev:
Jag vet som sagt inte hur det ligger till med lagligheten. Vill dock ha ett spegelvisir ändå. Riktigt snyggt på en svart hjälm. :tummenupp

jag söker också det, till en maverick. mailade en tysk sida men fick inget svar..

Verkar ju störtlöjligt om det skulle vara olagligt med mörka/spegelvisir.

Själv kör jag med klart visir + solbrillor.
Jag skulle vilja se den som lyckas få till en identifiering som håller i rätten med mitt "lagliga" arrangemang.

Bifogat

• P3240037.JPG
    P3240037.JPG
    14.1 KB · Visningar: 106
  • P3240038.JPG
    P3240038.JPG
    14.3 KB · Visningar: 127
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...