Silvåkravägen

Ascender

Pappas leksak
Gick med
12 May 2003
Hoj
CBR 600 (syns väl?)
Slänger in en liten vägvarning om någon är intresserad. Silvåkravägen mellan Harlösa och Veberöd som brukar vara väldigt skojig att gasa lite extra på har blivit helt okörbar. Vägverket har varit framme och tjärat och sen hällt grus över så gott som hela sträckan. Riktigt läskigt att köra på, kunde knappt hålla 50 ens. Fast för en grussmiskare kan det vara kul, grus och ändå jämnt och fint. Jag blir ledsen iallafall för det var min "hemmabana" som de flesta rundor avslutades med. Höll bättre och bättre fart varje gång, så länge kossorna inte var ivägen iallafall. :)

Ascender skrev:
Slänger in en liten vägvarning om någon är intresserad. Silvåkravägen mellan Harlösa och Veberöd som brukar vara väldigt skojig att gasa lite extra på har blivit helt okörbar. Vägverket har varit framme och tjärat och sen hällt grus över så gott som hela sträckan. Riktigt läskigt att köra på, kunde knappt hålla 50 ens. Fast för en grussmiskare kan det vara kul, grus och ändå jämnt och fint. Jag blir ledsen iallafall för det var min "hemmabana" som de flesta rundor avslutades med. Höll bättre och bättre fart varje gång, så länge kossorna inte var ivägen iallafall. :)

Vägverket kommer förmodligen att få göra om den beläggningen.
Om man ser på tidigare utförda beläggningsarbeten av den här typen (denna metod kostar lite pengar i jämförelse med normala beläggningsarbeten) så har Vägverket fått göra om den till en "standard" -beläggning som lägges med läggare och inte bara öses ut som man gjort i det här fallet.

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!