Silly season

Jocke W skrev:
2636231 Det ska bli coolt att se Lind på Highland!
Bekräftat av IB
Aha, såpass.

Ska bli skoj att se en Highland rulla oavsett vem som sitter bakom styret :tummenupp

Supermoto skrev:
2636277
Ska bli skoj att se en Highland rulla oavsett vem som sitter bakom styret :tummenupp

Jo det är sant..fast ja tror han är den bästa just för att utveckla hojjen..Om det fortsätter så här med att dom bästa kör i 450 byter jag till 2008!

IB är i detta fallet jag själv ;). Pratade med honom för ett tag sedan men ville hålla tyst tills tidningen fanns i postlådan...

Han var mycket taggad!

All info om Supermoto 2007 mottages tacksamt på johan@jsfoto.com . Rykten, förslag på vad ni vill ha publicerat i ngn tidning / på nya hemsidan som är på g etc.

MVH

Johan

mr_rockster skrev:
2636310 IB är i detta fallet jag själv ;). Pratade med honom för ett tag sedan men ville hålla tyst tills tidningen fanns i postlådan...

Han var mycket taggad!

All info om Supermoto 2007 mottages tacksamt på johan@jsfoto.com . Rykten, förslag på vad ni vill ha publicerat i ngn tidning / på nya hemsidan som är på g etc.

MVH

Johan
Vad sägs om ett reportage om vad de stora teamen har för förare/planer/mål för 2007. Suzuki Team 1, Husaberg Scandinavia, KTM Scandinavia, Honda Sverige, Kawwa, Highland inte minst osv
Ordentligt mycket porrbilder på allas nya hojar med smaskiga detaljer på eloxeringar, kolfiber, CNC osv osv

mr_rockster skrev:
2636310 IB är i detta fallet jag själv ;). Pratade med honom för ett tag sedan men ville hålla tyst tills tidningen fanns i postlådan...

Han var mycket taggad!

MVH

Johan

Jag fick veta först när jag träffade honom i Milano:tungan Dessutom kan nog Inge på Race bli lite putt då han (enl. Lind) skulle få första tjing på den storyn (vilket Lind kanske glömde). Det skulle dessutom bli officiellt först den 1 januari. Så därför har jag i god anda inte sagt någonting då jag lovat att hålla tyst. Men å andra sidan har jag inget intresse i att läcka om alla hemlisar jag får veta...:tungan

CoRuS skrev:
2636452 Jag fick veta först när jag träffade honom i Milano:tungan Dessutom kan nog Inge på Race bli lite putt då han (enl. Lind) skulle få första tjing på den storyn (vilket Lind kanske glömde). Det skulle dessutom bli officiellt först den 1 januari. Så därför har jag i god anda inte sagt någonting då jag lovat att hålla tyst. Men å andra sidan har jag inget intresse i att läcka om alla hemlisar jag får veta...:tungan

Jag har vetat länge

Då kan man anta att Martin slutar sitt jobb som enduroteamchef i Husaberg också?

Suzukiteamet har det redan pratats lite om. Tänkte gå igenom lite sådant under vintern. Med lite av varje ;)

Supermoto skrev:
2636332 Vad sägs om ett reportage om vad de stora teamen har för förare/planer/mål för 2007. Suzuki Team 1, Husaberg Scandinavia, KTM Scandinavia, Honda Sverige, Kawwa, Highland inte minst osv
Ordentligt mycket porrbilder på allas nya hojar med smaskiga detaljer på eloxeringar, kolfiber, CNC osv osv

Jag fick höra det som ett rykte från en rätt säker källa redan för någon månad sen och talade sedan med en annan som hade hört det från annat håll. Jag tog tillfället i akt och ringde upp Martin själv och frågade om det stämde. Å race var ju faktist först eftersom de släpper sin tidning dagen innan IB kommer ut.

Jag valde med att hålla tyst tills idag då tidningen ändå kom ut som jag själv hade skrivit det i.

MVH

Johan

CoRuS skrev:
2636452 Jag fick veta först när jag träffade honom i Milano:tungan Dessutom kan nog Inge på Race bli lite putt då han (enl. Lind) skulle få första tjing på den storyn (vilket Lind kanske glömde). Det skulle dessutom bli officiellt först den 1 januari. Så därför har jag i god anda inte sagt någonting då jag lovat att hålla tyst. Men å andra sidan har jag inget intresse i att läcka om alla hemlisar jag får veta...:tungan

Jaa, det kan man anta ;).

Kommer en längre grej sedan när Martin officiellt har slutat jobba för Husaberg.

MVH

Johan

marcus56 skrev:
2636740 Då kan man anta att Martin slutar sitt jobb som enduroteamchef i Husaberg också?

Last edited:
mr_rockster skrev:
2637285 Suzukiteamet har det redan pratats lite om. Tänkte gå igenom lite sådant under vintern. Med lite av varje ;)

Jag fick höra det som ett rykte från en rätt säker källa redan för någon månad sen och talade sedan med en annan som hade hört det från annat håll. Jag tog tillfället i akt och ringde upp Martin själv och frågade om det stämde. Å race var ju faktist först eftersom de släpper sin tidning dagen innan IB kommer ut.

Jag valde med att hålla tyst tills idag då tidningen ändå kom ut som jag själv hade skrivit det i.

MVH

Johan

Jaa, det kan man anta ;).

Kommer en längre grej sedan när Martin officiellt har slutat jobba för Husaberg.

MVH

Johan

Vad har han fått för deal me highland om han slutar som TEAMCHEF på husaberg :va

Jocke W skrev:
2637770 Vad har han fått för deal me highland om han slutar som TEAMCHEF på husaberg :va
Han får vara mer involverad i utvecklandet av hojen. Nåt som Husa, av KTMnaturliga skäl, inte kan erbjuda.

Vet inte vad som ligger honom närmast om hjärtat, köra och utveckla eller bossa över ett VM-enduro-team. Men jag antar att han har för många år av hård körning kvar i sig för att välja team-alternativet :tummenupp

Martin har ju fått ett "heltidsjobb" typ på Highland då han ska vara med och utveckla etc. Han vill nog känna att han är en del av det och så. Han var mycket taggad!

MVH Johan

Saxar lite från Martins hemsida, dagboksanteckning från 20e december....

Team Martin Lind Racing byter Mc märke till nästa år och efter 12 år som Husabergs ansikte utåt går nu Martin över till Highland Motorcykles som är ett helt Svenskt ägt bolag. Martin fick ett mycket bra erbjudande från Highland och känner det som en ny-tändning att få jobba med en ny hoj.
Martin kommer att köra SM serien under 2007 samt andra nationella tävlingar och kommer att arbeta som teknisk utvecklare för Highland. I nuläget är inte denna hoj färdig för de stora VM arenorna men om 3-5 år så kanske vi sitter och skumpar i någon husbil på europas vägar igen......

Då hoppas vi bara att A) De faktiskt får igång en hoj så han "slipper" åka Husa (troligare än HVA) på samma sätt som Ola gjorde i år och B) att han kör i "lilla" klassen så jag slipper näsblod när han varvar mig :D

Kommer KTM ha något officiellt team i år eller blir det bara privatförare?

Tänkte fråga om samma sak nu, därför jag letade igen den "gamla" tråden...

Vilka kommer åka den feta KTM-bussen i år för Catapult?

I open blir det nog Granath, Starnberg och Jansson som kommer stå för KTMs framgångar i år va ?? Med John på RMZ, Johan borta och Fredrik på SXV är det bara de kvar med chans på topp-tio ? Eller glömmer jag nån nu??

Ja jag kanske ska läcka min info nu när allt är klart och officiellt.

2007 kommer jag köra för LellesMc, Starnberg slutade köra för dom och jag fick chansen. Det kommer hjälpa mig otroligt mycket :tummenupp Ska bli grymt roligt. :tuttar

Blir mer info på hemsidan senare i januari :tummenupp

Ja jag kanske ska läcka min info nu när allt är klart och officiellt.

2007 kommer jag köra för LellesMc, Starnberg slutade köra för dom och jag fick chansen. Det kommer hjälpa mig otroligt mycket :tummenupp Ska bli grymt roligt. :tuttar

Blir mer info på hemsidan senare i januari :tummenupp

COOL :tummenupp
Grattis, det är väl en bra deal ?!

Vad ska han göra då??

Janson slutar väl också, hörde nämnas nåt om backe.

Grattis Jocke! Fan va kul! :tummenupp
Förresten, hoppade ni av Spanien?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey