Silly Season

Supermoto skrev:
jaja. Messerschmitter :4skrika :)

Pressvisning eller kanske "reportage från kontraktsskrivning" hade varit mer korrekt.
Alltså är det bättre att läsa o ta fasta på vad alla skriver här. Eller . Alla kan ju ha fel eller hur! Verkar faktiskt som det finns lite substans bakom påståendet om att Ola skall köra Highland.Den som Lever får se. Han är ju anmäld i Highland Cupen i 450 klassen och inte Ktm som Hojmärke. Skall bli kul och se hur det blir. Det värsta är att killen åker fort på vad fan som helst. Heja Ola!!!

Last edited:
Fastway skrev:
Alltså är det bättre att läsa o ta fasta på vad alla skriver här. Eller . Alla kan ju ha fel eller hur! Verkar faktiskt som det finns lite substans bakom påståendet om att Ola skall köra Highland.Den som Lever får se. Han är ju anmäld i Highland Cupen i 450 klassen och inte Ktm som Hojmärke. Skall bli kul och se hur det blir. Det värsta är att killen åker fort på vad fan som helst. Heja Ola!!!
Ibland bättre ibland sämre.
Ofta sitter folk här inne med mycket info som inte direkt är "släppt" ännu. Ibland för att man sitter som arrangör för en klubb och ibland för att man har kompisar på plats i Spanien där även Ola E är just nu. Det snackas en del i depån vettu' ;)
Observant att se Olas anmälning i Highland förresten :tummenupp

Men ibland överraskar även IB. Jag dumförklarade Anders W när han skrev att det fanns ett 380cc kit att köpa från husaberg. Men vad fann jag på hemsidan? Jo, just ett 380-kit.

Fastway skrev:
Om nu Eifrem skulle byta till Highland. Varför stod det då i IB i höstas att han o Eidehage var klara för KTM. Och Varför stog han i Ktm montern på Två hjuls mässan. Tänk Efter
Det stod att kontraktet inte var klart men att det nog skulle bli så.....

rejser skrev:
Lite skillnad på resurser tror jag :)
Ja Highland har nog mer resurser att erbjuda än KTM.
Har lyssnat på vad Ola säger och det känns som om han kommer att köra på en vinnahoj. Den senaste tekniken kommer att finns det kan jag lova. Vad sägs om superlätta vevstakar med hightech material, insprutning, tanken nedsänkt under sadeln och fjädring från det bästa märket i den branchen.

Ser ut som om han åker ner till Italien tillsammans med Highland innom kort och testar den nya hojen. Vill han att dom ändrar något på hojen så kommer dom fixa det. Annat det än att bara åka ktm sxs med ett 578 kitt på he he.

Det där med att Highland skulle ha mer resurser än Ktm Ha-HA-HA säger jag om det. Var på Knutstorp när dom testade Highland hojen i höstas.Garvade lite för mig själv när dom höll på där.Tror själv inte att det blir någon supersonic hoj direkt. Men tur för dom är att Ola skall åka på den.Är det någon som kan Prestera resultat på en sådan hoj så är det Eifrem. Men han är nog den enda i det här landet Tyvärr.

Fastway skrev:
Det där med att Highland skulle ha mer resurser än Ktm Ha-HA-HA säger jag om det. Var på Knutstorp när dom testade Highland hojen i höstas.Garvade lite för mig själv när dom höll på där.Tror själv inte att det blir någon supersonic hoj direkt. Men tur för dom är att Ola skall åka på den.Är det någon som kan Prestera resultat på en sådan hoj så är det Eifrem. Men han är nog den enda i det här landet Tyvärr.

Varför garvade du?
Varför tror du att svenska KTM skulle ha så stora resurser?

Tror att det blir en bra hoj som fler än Ola kan köra fort på.

Fastway skrev:

Ja det låter lite lustigt om Highland skulle ha större resurser än KTM. Det kan nog bero lite på hur man ser på saken. Resurser i form av likvida medel då, eller i skaparglädje, entusiasm och pionjäranda? Jag tror på det sistnämnda. Skaparglädje, entusiasm och pionjäranda. Det har Highland nog mera av än KTM tror jag. När jag var nere på KTM fabriken i Mattighofen och vi gick runt, så fick jag intrycket att dom i första hand var intresserade av att tjäna mera pengar och växa sig större. Och det kommer dom nog att lyckas bra med. Shit vad stort det var. Dom vill verkligen synas runt om i världen.

Och för att återknyta till i detta sammanhanget lilla Highland, det är väl kul att det finns pionjärer kvar i vårat land som tror på sin ide och vill bygga hojjar. Jag körde också på Knutstorp den dagen och kikade på hojjen och pratade med Nesse. Och det gick väl kanske inte så som hade tänkt sig den dagen. Och det var väl just därför han var där. För att prova. På tal om oflyt, då gick det ju till och med sämre för Martin Lind och hans Husa med specialmotor som jag tog med hela vägen från örebro till honom kvällen före, så skruvade vi till sent. Han kom ju inte ut på banan knappt innan motorn lämnade in. Och det tyckte Martin inte gjorde så mycket. Eftersom det var en test. Sliprester kvar från bearbetningen var tydligen boven.

Hjälmen av för Highland, knäpp dom stora på näsan och spring. (Kör ifrån dom). :banana

Jag heter Lasse skrev:
Varför garvade du?
Varför tror du att svenska KTM skulle ha så stora resurser?

Tror att det blir en bra hoj som fler än Ola kan köra fort på.
:tummenupp

Du förresten: vad är en YRRD-YZ690F för någe :va
Har du tagit fram stora stora borren på den stackars blå?

RaceMe skrev:
Hjälmen av för Highland, knäpp dom stora på näsan och spring. (Kör ifrån dom). :banana
:tummenupp :yoparty

Var Det Sliprester det berode på när hojen gick sönder i Italien i Italien ochså ?? (Lite långt och åka för att testa grejor)Eller var det bara sann Pionjärs anda. Puh säger jag då. För en stor del av Racing består av förberedelser Och det är en klar Mc på hösten och injusteringar på våren.Där är vi nu (fastän man inte kan tro det).

Fastway skrev:
Var Det Sliprester det berode på när hojen gick sönder i Italien i Italien ochså ?? (Lite långt och åka för att testa grejor)Eller var det bara sann Pionjärs anda. Puh säger jag då. För en stor del av Racing består av förberedelser Och det är en klar Mc på hösten och injusteringar på våren.Där är vi nu (fastän man inte kan tro det).

Vad det beror på i Italien törs jag inte svara på, men delar av den motorns innanmäte är lite speciellt. Har inte sett något liknande.

Alu-stakar Utan rullager hade Sachs 50cc redan på 70 talet. Men det höll inte då heller fastän dom bara var på 50cc. Så det är ju inte så att det är något revolusionerande. Men det är Racing o det är coolt

RaceMe skrev:
...men delar av den motorns innanmäte är lite speciellt. Har inte sett något liknande.

Berätta gärna nått om vad som är så special special om du kan.
Motorteknik och trimning är alltid kul att höra om.

ädit: Åsså hann Klipparn berätta lite... :)

Eler kanske inte borde göra det då jag kanske fortsättningsvis i så fall inte blir insläppt. Bättre att vara tyst en gång för mycket. :tungan

rejser skrev:

Hörde att det kommer en Österikare som jobbar på Ktm. Och Kör Ktm istället för Ola i Sm. Willie (någonting) heter han vist.

Fastway skrev:
Hörde att det kommer en Österikare som jobbar på Ktm. Och Kör Ktm istället för Ola i Sm. Willie (någonting) heter han vist.
Han stod inte i KTMs monter på mässan och det har inte stått om det i IB, hur kan du då tro på det? :blah

RookieSM skrev:
Han stod inte i KTMs monter på mässan och det har inte stått om det i IB, hur kan du då tro på det? :blah
Kanske för att inte du har skrivit det. Eller vad tror du! :arsele

rejser skrev:

Du Det kostar flis förstår du. Ha det!

RookieSM skrev:
Eftersom det stod i IB idag så kan jag berätta lite mer om killen det handlar om. Han heter Willie maier (trorj ag) körde ihop 79 poäng i S2 VM 2005.skall köra alla SM som inte krockar. Har stl 10 på hanskar stl 44 på fötterna lång, gänglig , Ganska snabb.

*/ ?>
Nyheter
Förarkurser på Nürburgring

Nu är datumen för båda föra...

Brembo presenterar TrackTribe

Brembo presenterar TrackTri...

21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Back