Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyteknik skrev:
Det stämmer, men ingen av de du nämner har erfarenhet och meriter för att bli Yamahas försteförare. Speciellt inte om det är tomrummet efter Rossi som ska fyllas. Hayden kommer säkert inte göra en usel säsong i år och hans aktier lär inte falla nämnvärt i värde. Yamaha kommer därtill att vara intresserad av allt han lärt sig sedan -04 om HRC och RCV:n. Jag tror Honda gärna gör sig av med honom när hans 2-årskontrakt går ut efter denna säsong: fyra säsonger med full HRC-uppbackning resulterade i 1-2 förstaplatser. Man lär inte investera mer i Hayden med så många andra och minst lika lovande talanger i väntrummet; som du skriver. Kanske blir Hayden en bättre och mer aggressiv förare hos Yamaha?
Visst finns risken att Hayden kommer bli kontraktslös och att Yamaha signar honom, de signade ju honom före Honda inför 02 så... har ju varit snack om att Yamaha vill ha Nakano inför 07 också vilket skulle vara intressant.
De som kommer at över efter Rossi tror jag är Pedrosa och Melandri. De andra är för oerfarna eller för gamla. Det kommer väl säkert vara någon av ungtupparna som kommer visa sig riktigt bra senare också men det är svårt att sia om nu.
 
Gustav O skrev:
De som kommer at över efter Rossi tror jag är Pedrosa och Melandri. De andra är för oerfarna eller för gamla. Det kommer väl säkert vara någon av ungtupparna som kommer visa sig riktigt bra senare också men det är svårt att sia om nu.

Vi får väl se vad Pedrosa presterar. 2002 är ett bra jämförelseår. Kato var på pallen ibland på sin honda. Först en gång i början av säsongen på en 2-takt, sen ett par gånger mot slutet på en 4-takt. han var dock aldrig i närheten av någon vinst, trots samma material som Rossi.

Undrar om inte Pedrosa oxå behöver ett läroår innan han blir bäst, vilket han mycket väl kan bli.

2006 Står mellan Rossi, Rossi, Rossi, Rossi, Rossi samt Melandri och Sete... om däcken håller måttet.
(blir nog procentuellt rätt så)

//Anders


Edit: Denna lilla jämförelse mest föra att Kato var en överjävligt vass 250-pilot.
 
Last edited:
Gustav O skrev:
Visst finns risken att Hayden kommer bli kontraktslös och att Yamaha signar honom, de signade ju honom före Honda inför 02 så... har ju varit snack om att Yamaha vill ha Nakano inför 07 också vilket skulle vara intressant.
De som kommer at över efter Rossi tror jag är Pedrosa och Melandri. De andra är för oerfarna eller för gamla. Det kommer väl säkert vara någon av ungtupparna som kommer visa sig riktigt bra senare också men det är svårt att sia om nu.
Nakano vore en trolig ersättare för Rossi hos Yamaha, det håller jag med om. Men du tror att Pedrosa och Melandri kommer ersätta Rossi och Edwards? Det tror jag inte. Honda lär vara mycket måna om att behålla just dessa två.
 
Nyteknik skrev:
Nakano vore en trolig ersättare för Rossi hos Yamaha, det håller jag med om. Men du tror att Pedrosa och Melandri kommer ersätta Rossi och Edwards? Det tror jag inte. Honda lär vara mycket måna om att behålla just dessa två.
Menade inte att de skulel gå till Yamaha utan att de är de troliga ersättarna som bäst i klassen.
 
Nyteknik skrev:
Därför att du skrev som om de var kandidater till platsen hos Yamaha efter Rossi:

"De som kommer att över efter Rossi tror jag är Pedrosa och Melandri. De andra är för oerfarna eller för gamla."

:7peta :4skrika
Av sammanhanget förstår man ju att de inte kommer ersätta Rossi hos Yamaha utan som bäst i klassen, av de anledningar du själv räknat upp.
 
Last edited:
Chris Ash skrev:
..
Ellison..ja vad ska man säga "i dont rate Biaggi at all", hoho vad det klingar ljuvt just nu... :hihi

Ellison ska visst ha skrivit i Performance Bike för någon månad sen att bara han fick en hoj som var jämförbar med andras hojar så skulle han bli en legend och att han hade gjort mycket bättre ifrån sig på RC211V än vad Shakey gjorde.. :3freak
 
Axxexs skrev:
Ellison ska visst ha skrivit i Performance Bike för någon månad sen att bara han fick en hoj som var jämförbar med andras hojar så skulle han bli en legend och att han hade gjort mycket bättre ifrån sig på RC211V än vad Shakey gjorde.. :3freak
Vad fint då att han i år får en fabriks-Yamaha och kan visa alla sin legendariska talang.

:hihi
 
Camel Yamaha hade sin pressvisning idag i Milano.
 

Bifogat

  • ValeColin.jpg
    ValeColin.jpg
    31.3 KB · Visningar: 94
  • CamelYamaha10.jpg
    CamelYamaha10.jpg
    32 KB · Visningar: 69
  • CamelYamaha9.jpg
    CamelYamaha9.jpg
    33 KB · Visningar: 67
  • CamelYamaha0.jpg
    CamelYamaha0.jpg
    25.9 KB · Visningar: 61
  • CamelYamaha11.jpg
    CamelYamaha11.jpg
    33.6 KB · Visningar: 98
  • CamelYamaha12.jpg
    CamelYamaha12.jpg
    33.3 KB · Visningar: 95
Fler bilder..
 

Bifogat

  • CamelYamaha1.jpg
    CamelYamaha1.jpg
    34.8 KB · Visningar: 80
  • CamelYamaha2.jpg
    CamelYamaha2.jpg
    30 KB · Visningar: 104
  • CamelYamaha3.jpg
    CamelYamaha3.jpg
    34.8 KB · Visningar: 61
  • CamelYamaha4.jpg
    CamelYamaha4.jpg
    32.9 KB · Visningar: 69
  • CamelYamaha5.jpg
    CamelYamaha5.jpg
    35.2 KB · Visningar: 140
  • CamelYamaha6.jpg
    CamelYamaha6.jpg
    15.8 KB · Visningar: 51
Ett par till..
 

Bifogat

  • CamelYamaha7.jpg
    CamelYamaha7.jpg
    40 KB · Visningar: 70
  • CamelYamaha8.jpg
    CamelYamaha8.jpg
    37.1 KB · Visningar: 151
Telefonica Movistar har erbjudit HRC 18 miljoner euro för att bli huvudsponsor. HRC kör dock vidare med Repsol som huvudsponsor så därför kommer Movistar istället att bli personlig sponsor åt Pedrosa. Han kommer ha ett grönt Movistar "M" på sin hjälm i år.
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Back
Top