Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Läste nånstans att Porsche hade utalat sig att man var intresserade av att tillverka motorer till MotoGP. Någon som sett en sådan artikel? Skulle ha kommit ut den 3 nov.

zorro100 skrev:
Har man inte placerat sig "bättre" än 4 de senaste 5 åren med all hans rutin så är det väl ganska uppenbart att han inte är/kommer bli en vinnare. Jag tycker det är konstigt att de inte plockar in någon ny istället. Hur många vinster har Barros på sina 200+gp starter. Dessutom tog han ett par på 4-taktaren då han i praktiken bara hade rossi att slå och då var rossi redan klar världsmästare om jag inte minns fel, och då cruisade han bara runt (Ukawa räknas inte som motstånd. ) :rolleyes:
Herregud...

:3freak

Chris Ash skrev:
Glada nyheter för Valmers, bedrövliga för alla andra.

http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123001
Fy fan vad sjukt. Man blir äcklad.

zorro100 skrev:
Har man inte placerat sig "bättre" än 4 de senaste 5 åren med all hans rutin så är det väl ganska uppenbart att han inte är/kommer bli en vinnare.

Det kör varje år runt ett tjugotal "icke-vinnare" i serien.

zorro100 skrev:
Dessutom tog han ett par på 4-taktaren då han i praktiken bara hade rossi att slå och då var rossi redan klar världsmästare om jag inte minns fel, och då cruisade han bara runt (Ukawa räknas inte som motstånd. ) :rolleyes:

Konstigt, det kan inte ha varit samma race som jag såg, Rossi hade precis allt att bevisa då han först i slutet av säsongen mötte kvalificerat motstånd på bra material, Biaggi och Checa på den alltmer konkurrenskraftiga Yamahan och Barros på Hondan. Rossi tog i för kung och fosterland men rådde inte på Barros som nog gjorde sin bästa säsong nånsin 2002, hans körning på Assen med 500:an är bland det grymmaste jag sett, alla kategorier.

Men man ser ju det man vill se och vill du tro att Rossi någonsin har kört för något annat än seger så ska jag inte försöka rubba din uppfattning...

zorro100 skrev:
Har man inte placerat sig "bättre" än 4 de senaste 5 åren med all hans rutin så är det väl ganska uppenbart att han inte är/kommer bli en vinnare. Jag tycker det är konstigt att de inte plockar in någon ny istället. Hur många vinster har Barros på sina 200+gp starter. Dessutom tog han ett par på 4-taktaren då han i praktiken bara hade rossi att slå och då var rossi redan klar världsmästare om jag inte minns fel, och då cruisade han bara runt (Ukawa räknas inte som motstånd. ) :rolleyes:

Ja, för historien har ju verkligen visat att Rossi bara bryr sig om mästerskapet och skiter i enstaka racesegrar... :7peta
När Barros fick köra Honda i slutet på säsongen och körde ifrån Rossi såg det grymt lovande ut, men sen hände något och Barros har varken sagt bu eller bä på ett bra tag...synd, hoppas han får ihop sitt shit och kan visa att han är rutinerad som få. Om inte är det nog dags att sluta med flaggan i topp...

Chris Ash skrev:
Japp Teddys siande om "SponsoGP" känns bara mer och mer påtagligt.....
Verkligen. Spontant känner jag ingen lust att se MotoGP nästa säsong - en lång rad bortkomna och/eller lydigt leende fjortisar. Bridgestone och Honda har visat hur j-a illa man kan sköta sina kort för att vinna/förlora goodwill.

Nyteknik skrev:
Verkligen. Spontant känner jag ingen lust att se MotoGP nästa säsong - en lång rad bortkomna och/eller lydigt leende fjortisar. Bridgestone och Honda har visat hur j-a illa man kan sköta sina kort för att vinna/förlora goodwill.

Tragiskt är ordet, stenhårda hjältar som Doohan,Lawson,Gardner,Biaggi och Schwantz utbytta mot barn känns inte som det mest publikfriande receptet.

De hårdaste männen på de värsta motorcyklarna känns idag mer som svunna tiders koncept för GP-racing.

zorro100 skrev:
..
Är det pension som gäller för (zombie) Barros??
Har ju varit ganska tyst om hans framtid, inte mig emot han borde försvunnit tidigare.

Om man kollar hans hemsida så dyker denna texten upp:
"Barros is negotiating his racing future for 2006".

http://www.alexbarros.net/ing/index.htm

sandstream skrev:
Det tror jag inte.
Å andra sidan körde väl Ducati med Bridgestone på Marlboro hojarna och med Dunlop på D'antin hojen.

Honda har ju kört både Michelin och Bridgestone.
Men det beror ju givetvis på hur kawa tänkt köra, om michelin vill och hur avtalet med bridgestone ser ut.
Skulle ju vara bedrövligt för bridgestone om Biaggi på en kawa med michelin hängde av övriga förare ordentligt iaf..

Nyteknik skrev:
Jag känner precis tvärtom, ser fram emot det första racet!
Massor av nya talanger, Sete på Ducati, Melandri kanske kan utmana Rossi, Roberts SR och JR med Honda motorer, Pedrosa på Hondan osv.
Tror det kan bli en av de bättre säsongerna på länge :)

Kan tillägga i att jag skiter fullständigt i hur de ser ut under hjälmen, jag vill se dem köra, inte gnälla ala Biaggi.

Chris Ash skrev:
Tragiskt är ordet, stenhårda hjältar som Doohan,Lawson,Gardner,Biaggi och Schwantz utbytta mot barn känns inte som det mest publikfriande receptet.
De hårdaste männen på de värsta motorcyklarna känns idag mer som svunna tiders koncept för GP-racing.
Ibland är du bra patetisk...

oFFkeFF skrev:
Skulle ju vara bedrövligt för bridgestone om Biaggi på en kawa med michelin hängde av övriga förare ordentligt iaf..

Kejsaren hade naturligtvis stekt Nakano och grodätaren om han så hade kört på bakelitdäck från Gislaved.

Bridgestone säljer bara dyra orunda däck till konsument ändå.
Det behövs ingen bojkott, bara att låta bli att köpa hsh.

Chris Ash skrev:
Kejsaren hade naturligtvis stekt Nakano och grodätaren om han så hade kört på bakelitdäck från Gislaved.
Och hade han fått köra Yamaha hade han stekt Rossi, lätt :rolleyes:

Chris Ash skrev:
Men man ser ju det man vill se och vill du tro att Rossi någonsin har kört för något annat än seger så ska jag inte försöka rubba din uppfattning...

Tack för ickerubbningen av min uppfattning. :banana

Jag vet att Rossi i vanliga fall bara kör för vinst.
Men just i de racen jag nämnde tror jag han lät den gamle vinna ett par, ganska säker faktiskt :rolleyes: :rolleyes:

zorro100 skrev:
Tack för ickerubbningen av min uppfattning. :banana

Jag vet att Rossi i vanliga fall bara kör för vinst.
Men just i de racen jag nämnde tror jag han lät den gamle vinna ett par, ganska säker faktiskt :rolleyes: :rolleyes:
Istället för att tro sig veta saker så kan man gå till källan.

Så här sa Rossi efter Valencia där han fick stryk av Barros, fair and square.

"Alex was faster than me today. I gave all I had, but I could only follow him during all the race. He made a mistake in the last lap but I wasn´t able to pass him. Alex gave 110% and he brake 15 meters after me. It was impossible to get through from the outside."

sandstream skrev:
Jag känner precis tvärtom, ser fram emot det första racet!
Massor av nya talanger, Sete på Ducati, Melandri kanske kan utmana Rossi, Roberts SR och JR med Honda motorer, Pedrosa på Hondan osv.
Tror det kan bli en av de bättre säsongerna på länge :)
Visst är det en spännande säsong på många sätt men det lämnar en fadd smak i munnen när en förare som fortfarande är kapabel att vinna race sitter vid sidan eller på extremt undermåligt material pga stuck Japanska företagschefer

sandstream skrev:
Kan tillägga i att jag skiter fullständigt i hur de ser ut under hjälmen, jag vill se dem köra, inte gnälla ala Biaggi.
Om du är intresserad av körningen varför bryr du dig om att Biaggi gnäller vid sidan av? När det gäller körningen var han snabbare än tjugotvå av tjugosju förare som startade i MotoGP i år.....

sandstream skrev:
JKan tillägga i att jag skiter fullständigt i hur de ser ut under hjälmen, jag vill se dem köra, inte gnälla ala Biaggi.
:va Varför i herrans namn lägger du så mycket energi på att pi--a på Biaggi då ?

Gustav O skrev:
...and he brake 15 meters after me...
Och just på den punkten är Barros bland de bästa. Han kan bromsa hårresande sent ibland. Undantaget då när han på Assen 2002* körde slalom bland kantarellharvarna, då såg det inte ut som han bromsade alls...

* Kolla själv: http://www2.deakin.edu.au/studio/video.asp?VID=barrosLeads

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...