ReDan
∑√ I L
Webspy skrev:www.discshop.se tar bara 129 just nu för dubbel-DVD:n.
Jag tycker att det är värt det... men det e ju jag.
Fick hem filmen igår och tittade på dvdskiva nr2 och bara den är ju värd
priset!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Webspy skrev:www.discshop.se tar bara 129 just nu för dubbel-DVD:n.
Jag tycker att det är värt det... men det e ju jag.
Hayden sa att "alla han kände" har problem med chatter. Han borde ju onekligen ha koll på vilka i depån som har problemen?Chris Ash skrev:Biaggi har också talat om hur det "låg till" med RCV:n, varför är hans förklaring sämre än någon annans?
Dessutom har jag inte hört några andra än Hondaförarna klaga på chatter i nån större utsträckning.
På en modern (dyr) datalogger finns väl möjligheten att se högfrekventa rörelser i chassit? Har jag för mig att jag har läst någonstans.Chris Ash skrev:Är det inte så att de lärde fortfarande tvistar om orsaken? Dvs Haydens hypotes är just bara en hypotes om än den känns rimlig.
Front end chatter syns så vitt jag vet inte på telemetrin....
När man har en kamera lågt monterad så att framhjulet syns på tv-bilderna, se du hur framändan "vibrerar" i ingången till kurvorna.sandstream skrev:Men det kan beskrivas som att framhjulet släpper och greppar om vartannat?
Visst är det så. Man kan ju dock fråga sig om det faktum att man som Biaggi ser till att i stort sett hela ens team kraftigt ogillar ens beteende hjälper till att lösa problemen?Gustav O skrev:Problemen med chatter verkar ju vara vanligast hos Honda och de kör Show. resten kör Öhlins och har haft mindre problem med det.
Sedan är det ju som du vet att olik akörstilar skapar olika problem och när man ligger på gränsen så kan den lilla ksillnaden vara avgörande.
Xaus på yamahan är ju ett utmärkt exempel på en förare som inte passade för den hojen, Bayliss på Hondan etc etc.
Men visst är det bekvämt med svartvita åsikter.
Edwards klagar ju på chatter ganska ofta, även på Yamahan.oFFkeFF skrev:Rossi gnällde faktiskt på chatter vid något tillfälle i somras under någon träning, och det gick inte fort för honom det kvalet. Sen vann han väl rejset när de fått ordning på det..
valmers skrev:Hayden sa att "alla han kände" har problem med chatter. Han borde ju onekligen ha koll på vilka i depån som har problemen?
valmers skrev:På en modern (dyr) datalogger finns väl möjligheten att se högfrekventa rörelser i chassit? Har jag för mig att jag har läst någonstans.
Skillnaden är väl att vissa löser problemen tillsammans med teamet, och hittar en acceptabel set-up för racet. Andra idiotförklarar teamet, gör ett skitrace och gnäller om "jump-jump-jump" på sin hemsida.Gustav O skrev:Men vanligast är tjatet om chatter från Hondaförarna.![]()
Jag tror du har gjort din poäng tämligen övertydlig vid det här laget.valmers skrev:Skillnaden är väl att vissa löser problemen tillsammans med teamet, och hittar en acceptabel set-up för racet. Andra idiotförklarar teamet, gör ett skitrace och gnäller om "jump-jump-jump" på sin hemsida.
Du menar väl hela världen.valmers skrev:...om det faktum att man som Biaggi ser till att i stort sett hela ens team kraftigt ogillar ens beteende...

Eckl added that Biaggi was "incredibly upset" when he was told of Bridgestone's refusal....Biaggi skrev:I'll be in MotoGP. It's guaranteed.

Neutral skrev:Ok, då kan man stryka Bridgestone från inköpslistan också...![]()

Nyteknik skrev:Nja, jag lutar åt att Honda tycker att Biaggi är för slut i huvudet, tunnhårig och kort för att köra deras motorcyklar. Skrev jag dum? Jag glömde skäggig. Och fånig. Kanske har jag glömt något mer, återkommer strax med ett nytt inlägg när jag kommit på vad det var. Hoppas att ni kan hålla er tills dess.
![]()
Webspy skrev:Jag tror vi får starta en Housung cup för alla RR-förare som vägra ta i saker från bolag som ratat Biaggi i år![]()

Webspy skrev:Jag tror vi får starta en Housung cup för alla RR-förare som vägra ta i saker från bolag som ratat Biaggi i år![]()

zorro100 skrev:Är Checha och Stoner klara för Pons?
Är det pension som gäller för (zombie) Barros??
Har ju varit ganska tyst om hans framtid, inte mig emot han borde försvunnit tidigare.
valmers skrev:...
På en modern (dyr) datalogger finns väl möjligheten att se högfrekventa rörelser i chassit? Har jag för mig att jag har läst någonstans.
...
Det tror jag inte.oFFkeFF skrev:Det skulle väl vara om camel-pengarna även räckte till däck från michelin.
Fast det kanske inte kawa får köra alls...
Chris Ash skrev:Ja placeringsviten 4-4-4-9-4 de senaste fem säsongerna innan i år är rent bedrövlig! Att de inte haft vett att sparka ut en så värdelös förare innan.
Jag är alltid lika nyfiken på vilka kriterier ni "Han borde varit ute för länge sen" anser att en förare i MotoGP bör uppfylla för att förtjäna en plats på griden? Om inte upprepade segrar och placeringar i topp 4 totalt räcker....
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Custom Motor Show satsar på över 100.000 besökare
Custom Motor Show ställer ä... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Den 3-5 juli slår vi upp po... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, förlängt Early Bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, early bird erbjudande!
Boka din plats på Gotland R... |
|
|
Förarkurser på Nürburgring
Nu är datumen för båda föra... |
|
Brembo presenterar TrackTribe
Brembo presenterar TrackTri... |
|
|
|
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026
Stora Motorcykelkatalogen 2... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |
|
|
Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!
Packa hojen, damma av hjälm... |