Silly Season MotoGP....

Status
Ej öppen för fler svar.
Last edited:
Räcker Camels sponsorpengar (runt 15 miljoner$ tror jag det är) för att driva Biaggis "enmanna team" ??
Eller kommer det kosta Kawasaki nåt?
 
zorro100 skrev:
Räcker Camels sponsorpengar (runt 15 miljoner$ tror jag det är) för att driva Biaggis "enmanna team" ??
Eller kommer det kosta Kawasaki nåt?
Ska man tro dem som är insatt i ekonomin i MotoGP så är det kaffepengar Camel sponsrar med.

Vore ju konstigt om Bridgestone plötsligt backade när de redan sagt nej till Tamadas önskemål om att få köra med deras däck nästa år.
Å andra sidan kanske det är ett sätt för Bridgestone att visa att Tamada kanske borde ha stannat på Bridgestone och inte hoppa fram och tillbaka.
 
http://www.max-biaggi.com/Eng/Free.htm?NNews=338

Hi everybody,
I’m back from the Bologna Motor-show where I have to say I spent unforgettable days.
There were so many of you at the Fan Club stand, from North to the South of Italy, and even someone from the outside: Poland, Germany, England...Guys the strength you’ve shown me is unbelievable. It’s been an amazing chance to meet you one by one having a quick chat… I hade such a good time! The main question was about my future and as I explained few days ago, I’m waiting like you an answer from Camel, Kawasaki, Bridgestone and Dorna. Anyway I want all of you to know that I’m willing to get on the track and do my best, believe me! Unfortunately that’s not only up to me…. I really hope I can get back to you very soon with some good news.
Meanwhile I send you a big big hug and thanks again to always be with me.



Börjar vi ana lite desperation i Skäggets uttalanden? :hihi
 
valmers skrev:
http://www.max-biaggi.com/Eng/Free.htm?NNews=338

Hi everybody,
I’m back from the Bologna Motor-show where I have to say I spent unforgettable days.
There were so many of you at the Fan Club stand, from North to the South of Italy, and even someone from the outside: Poland, Germany, England...Guys the strength you’ve shown me is unbelievable. It’s been an amazing chance to meet you one by one having a quick chat… I hade such a good time! The main question was about my future and as I explained few days ago, I’m waiting like you an answer from Camel, Kawasaki, Bridgestone and Dorna. Anyway I want all of you to know that I’m willing to get on the track and do my best, believe me! Unfortunately that’s not only up to me…. I really hope I can get back to you very soon with some good news.
Meanwhile I send you a big big hug and thanks again to always be with me.



Börjar vi ana lite desperation i Skäggets uttalanden? :hihi
Hmm, han indikerar ju här att Dorna är med i spelet. Det kan vara så att de vill ha Skägget kvar i GP och pressar på för en lösning. Han har iaf inte avgörande i sin egen hand.
 
RedBaron skrev:
Hmm, han indikerar ju här att Dorna är med i spelet. Det kan vara så att de vill ha Skägget kvar i GP och pressar på för en lösning. Han har iaf inte avgörande i sin egen hand.
Eller så är det ett sätt att ha sin egen rygg fri efter att ha skött sina kort uselt.
Då kan han ju alltid skylla på att det var byråkratin som satte stopp för hans karriär.
 
sandstream skrev:
Eller så är det ett sätt att ha sin egen rygg fri efter att ha skött sina kort uselt.
Då kan han ju alltid skylla på att det var byråkratin som satte stopp för hans karriär.
Förvisso. Men om han mörkar/ljuger så kommer det snart fram och då är han helrökt. Så dum tror jag inte att han är.
 
sandstream skrev:
Ska man tro dem som är insatt i ekonomin i MotoGP så är det kaffepengar Camel sponsrar med.

Vore ju konstigt om Bridgestone plötsligt backade när de redan sagt nej till Tamadas önskemål om att få köra med deras däck nästa år.
Å andra sidan kanske det är ett sätt för Bridgestone att visa att Tamada kanske borde ha stannat på Bridgestone och inte hoppa fram och tillbaka.

150 miljoner är inte kaffepengar, jämför med årsbudgetarna i F1....

Skulle tro att team som WCM inte ens är i närheten av en årsbudget på 100 miljoner.
 
RedBaron skrev:
Hmm, han indikerar ju här att Dorna är med i spelet. Det kan vara så att de vill ha Skägget kvar i GP och pressar på för en lösning. Han har iaf inte avgörande i sin egen hand.

Det finns några rykten som säger nått sånt att DORNA har sagt till Kawaski att MotoGP och Kawasaki behöver Biaggi.

Sen finns det rykten som säger att DORNA:s högsta chef vill att Camel ska stanna hos Pons. Problemet med det är att Camel vill inte ha Stoner. Han anses vara mest populär i England och Australien och i båda länderna råder det tobaksreklamsförbud vilket drar ner hans värde för Camel. Stoner har ett "precontract" med Honda i tre år. Skiter sig MotGP för Stoner för att Pons inte har råd med en MotoGP-hoj åt honnom så har dom tydligen en backup-plan som säger att han kör Honda Pons 250cc.

Chris Ash skrev:
150 miljoner är inte kaffepengar, jämför med årsbudgetarna i F1....

Skulle tro att team som WCM inte ens är i närheten av en årsbudget på 100 miljoner.

En anledning till att det dragit ut är kanske att en del har sett möjligheter att pressa Camel på mer pengar. Senaste ryktet säger att Camel betala hela kostnaden för en extra Kawasaki inkl däck + 3 milj us $ till utveckling av hoj. Så summan det handlar om just nu kan vara rätt stor..
 
valmers skrev:
I’m waiting like you an answer from Camel, Kawasaki, Bridgestone and Dorna. Anyway I want all of you to know that I’m willing to get on the track and do my best, believe me! Unfortunately that’s not only up to me…. I really hope I can get back to you very soon with some good news.
Meanwhile I send you a big big hug and thanks again to always be with me.


Börjar vi ana lite desperation i Skäggets uttalanden? :hihi

Jag börjar ana att Money Talks så brukar det vara.

Kan dock inte minnas att ett sent kontrakt skrivit senaste åren i MotoGP/500 hos någon av top 10 förarna.
 
2ono skrev:
Kan dock inte minnas att ett sent kontrakt skrivit senaste åren i MotoGP/500 hos någon av top 10 förarna.
Dök inte Checa plötsligen upp på "fel" hoj för några år sedan på IRTAs vårträning ?
 
2ono skrev:
Jag börjar ana att Money Talks så brukar det vara.

Kan dock inte minnas att ett sent kontrakt skrivit senaste åren i MotoGP/500 hos någon av top 10 förarna.

Nej, Det är onekligen en ovanlig sittuation!
Hoppas Biaggi får köra lite Kawasaki och kanske presterar top 6
i slutändan med det matrialet!

Btw vilken skojjig ny smiley --> :argpådato
 
Chris Ash skrev:
150 miljoner är inte kaffepengar, jämför med årsbudgetarna i F1....
Skulle tro att team som WCM inte ens är i närheten av en årsbudget på 100 miljoner.
Tänkte inte på WCM i första hand men visst, Kawasaki är kanske inte på samma nivå som tex Honda och Yamaha.
Men i F1 hade det varit kaffepengar, om ens det :hihi
 
sandstream skrev:
Men i F1 hade det varit kaffepengar, om ens det :hihi

Inte kaffepengar i F1 heller.

Årsbudget 2004

Högst: Ferrari 3.200.000.000

Lägst: Minardi 450.000.000

Så för ett team som Minardi (som inte ens finns längre) att få ett tillskott på 150 millar är en VÄLDIGT stor sak då det utgör en tredjedel av deras årsbudget!

//Anders - fd. F1-fanatiker...
 
valmers skrev:
http://www.crash.net/uk/en/news_view.asp?cid=6&nid=123181

With Makoto Tamada's request for a return to Bridgestone rubber reportedly turned down for that very reason, it appeared far from a hollow threat - with Kawasaki team manager Harald Eckl confirming that a Biaggi deal was "virtually impossible" as a result of the tyre situation.
Aha....har inte läst den artikeln.

Webspy skrev:
//Anders - fd. F1-fanatiker...
Du är vid sundare vätskor nu förstår jag. :tummenupp
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Back
Top